Modni trendi so najbolj iskani slogi oblačil in modnih detajlov v določenem časovnem obdobju. Trajanje povpraševanja po določenem slogu oblačenja je lahko omejeno na nekaj mesecev ali let, lahko pa traja dlje časa, kadar je povezano s proizvodnjo oblačil, prodajo, demografskimi značilnostmi in življenjskim slogom. Napovedovanje trendov je proces ocenjevanja prihodnjih trendov na trgu s pomočjo zgodovinskih prodajnih podatkov, ki služijo za projekcijo prihodnjih modnih tokov.
V tekmovanju, kdo bo prvi prepoznal naslednji veliki trend v modi in lansiral svoje izdelke, si vsi prizadevajo biti korak pred drugimi. Trend – razen če gre za megatrend – ima določeno časovno obdobje od sprejetja do izteka in obstaja zato, da zadovolji želje in preference večine potrošnikov.
V vsakem primeru nosite oblačila, ki so prijazna do okolja. Oblačila iz recikliranih materialov imajo pogosto drugačno, višjo cenovno strukturo kot tista iz nizkokakovostnih materialov, ki so zaradi tržne konkurence običajno cenejša. Ker se vse več ljudi zaveda pomena varovanja okolja, narašča povpraševanje po oblačilih iz recikliranih materialov. To ima potencial, da hitri modni trgovci kljub negativnemu ugledu ponovno pridobijo kupce.
Od pandemije Covid-19 so blagovne znamke hitre mode še bolj dostopne prek spleta. Po eni strani je pomanjkanje fizičnih obiskov trgovin in nezmožnost osebnega nakupa povzročilo, da so številne blagovne znamke izgubile na pomenu. Po drugi strani pa so nekatere modne hiše uspele pritegniti nove stranke in obdržati obstoječe zaradi odličnih spletnih strani in široke dostopnosti spletnih storitev. Glede na pozitiven odziv in globalno dostopnost se poraja ključno vprašanje: ali bodo podjetja popolnoma prešla na spletno ponudbo? Na dolgi rok pa se lahko zgodi, da se koristi pandemije in globalizacije za modno industrijo obrnejo v negativno smer.
Dokazi kažejo, da se je produktivnost modne industrije med letoma 2000 in 2014 zaradi priljubljenosti hitre mode podvojila, kar je več kot nadomestilo izgube med pandemijo, medtem ko se je svetovno gospodarstvo v času pandemije povečalo le za 22 odstotkov.
Zaključimo lahko, da je globalizacija okrepila družbeno-ekonomske povezave, hitra moda pa je njen neposredni rezultat. Vendar pa svetovni presežek oblačil predstavlja okoljsko krizo. Rabljena oblačila se pogosto zavržejo, kar ustvari krožen tok odpadkov. Kljub temu moda vse bolj uporablja trajnostne materiale in spodbuja recikliranje nošenih oblačil, kar nakazuje, da bo sčasoma prišlo do »upočasnitve« hitre mode in da se bo pozornost preusmerila iz nenehne proizvodnje novega na nov cikel recikliranja že uporabljenih oblačil.
Prihodnost hitre mode v globalnem merilu leži v ponovni uporabi materialov in tkanin, izdelanih iz trajnostnih komponent. Namesto da se osredotočate zgolj na naravo trenda, poskušajte razumeti njegov vzrok.




