Priprava Občinske celostne prometne strategije Občine Vransko se zaključuje. Osnutek končnega dokumenta je uspešno prestal zahtevano dvofazno presojo, ki jo je izvedel pooblaščeni presojevalec. Strategija je s tem pripravljena za obravnavo in sprejem na Občinskem svetu Občine Vransko.
S sprejetjem strategije bomo skupaj začrtali novo razvojno smer mobilnosti v občini, temelječo na viziji:
»Občina Vransko si bo prizadevala za trajnosten in vključujoč razvoj, ki postavlja kakovost življenja, varnost in povezanost prebivalcev v ospredje. Zgradili bomo infrastrukturo, ki bo omogočala varno, učinkovito in okolju prijazno mobilnost, predvsem pa spodbujala aktivne oblike gibanja, kot so hoja, kolesarjenje in uporaba javnega prevoza. Stremeli bomo k dostopnim in potrebam vseh generacij prilagojenim javnim storitvam. Skupna prihodnost bo temeljila na povezovanju naselij znotraj občine ter izboljšanju dostopnosti širše regije. Občina bo skušala biti zgled trajnostnega in dolgoročno načrtovanega okolja, kjer mobilnost, varnost, dostopnost oblikujejo Občino Vransko kot prijazno za življenje in delo«.
Uresničevanje te vizije ne bo odvisno le od premišljenega načrtovanja, ampak predvsem od uspešnega izvajanja, aktivnega sodelovanja javnosti in sprotnega prilagajanja ukrepov glede na spremljanje doseženih rezultatov. Strategija s tem vstopa v fazo izvajanja, v kateri bo bistvena tesna usklajenost med vsemi ključnimi deležniki – občinsko upravo, javnimi zavodi, lokalnim gospodarstvom, izobraževalnimi ustanovami ter občankami in občani.
Vse načrtovane aktivnosti so združene v akcijskem načrtu, ki vključuje ukrepe v petih ključnih stebrih: celostno prometno načrtovanje, hoja, kolesarjenje, javni potniški promet ter motorni promet. Načrt zajema sedemletno obdobje, pri čemer je mogoče nekatere ukrepe začeti izvajati že v naslednjih mesecih.
Posebno priložnost za hiter začetek predstavljajo promocijske in osveščevalne aktivnosti na področju trajnostne mobilnosti, spodbujanje hoje in kolesarjenja, izvedba začetnih analiz prometno nevarnih točk ter priprava dokumentacije za nadaljnje infrastrukturne in organizacijske ukrepe.
Izvajanje strategije bo potekalo ob podpori Načrta spremljanja kazalnikov, ki omogoča sistematično spremljanje učinkov posameznih ukrepov. V ta namen bo vzpostavljen pregledni sistem merjenja napredka z določenimi ciljnimi vrednostmi in rednim poročanjem o stanju in rezultatih.
OCPS ni zaključen dokument, temveč dolgoročen proces, ki se bo z razvojem občine in njenimi spreminjajočimi se potrebami sproti posodabljal in nadgrajeval.
Temeljni namen OCPS ni širjenje infrastrukture za motorizirani promet, temveč vzpostavitev uravnoteženega prometnega sistema, ki bo omogočal varno, dostopno in trajnostno mobilnost za vse prebivalce – z manjšo odvisnostjo od avtomobilov ter z več poudarka na pešačenju, kolesarjenju, javnem prevozu in skupni rabi prevozov.





