Logo MojaObčina.si
DANES
17°C
6°C
JUTRI
23°C
5°C
Oceni objavo

Zaključek Nacionalne preventivne akcije Varna vožnja z e-skirojem

V času izvajanja nacionalne preventivne akcije Varna vožnja z e-skirojem, med 20. in 23. aprilom, je Agencija za varnost prometa (AVP) izvajala tudi terenske akcije, katerim smo se na svojski način pridružili tudi prostovoljci ZŠAM.
V Kopru, Kranju, Mariboru, Novem mestu in v Ljubljani so predstavniki Agencije neposredno nagovorili skoraj 500 uporabnikov e-skirojev, jih opremili z akcijskim gradivom in omogočali praktičen preizkus vožnje. Prostovoljci ZŠAM Tržič pa smo v tem času razdelil akcijski material (263 letakov in 9 plakatov) med osnovne šole, knjižnico dr. Toneta Pretnarja in Tehno tehnični pregledi, ter ob predaji akcijskega gradiva opozorili prejemnike na pomembne zakonske  spremembe s področja lahkih motornih vozil, med katere spadajo e-skiroji. Nekaj časa smo namenili tudi naključnemu opazovanju uporabnikom e-skirojev in zaznali  številne kršitve (vožnja po pločniku, vožnja po cestišču izven naselja, vožnja dveh oseb in neuporaba zaščitne čelade), kljub zaenkrat še relativno malemu številu le teh na področju delovanje ZŠAM Tržič.

Policija pa je tudi cel teden izvajala poostren nadzor nad vozniki e-skirojev.  Kontrolirali so 481 voznikov e-skirojev. Pri 103 voznikih so ugotovili kršitve. Od teh je bilo 85 voznikov e-skirojev zgolj opozorjenih. Najpogosteje kršitve so bile povezane z nepravilno uporabo površine za vožnjo, pri 4 voznikih pa so policisti ugotovili, da so vozili pod vplivom alkohola.

E-skiroji so zaradi svoje hitrosti vse prej kot igrača zlasti za otroke in nalagajo staršem pred odločitvijo za nakup trezen premislek. Problemi z zanesljivim upravljanjem e-skirojev izhajajo iz same konstrukcije (majhna kolesa, ozko krmilo, kratkega stojišča), položaja voznikov le teh, velike hitrosti, ki jo lahko dosegajo in svoje neslišnosti.

Med vzroki prometnih nesreč z e-skiroji, prevladuje hitrost, ter neupoštevanje  prometnih predpisov, saj večino prometnih nesreč povzročijo uporabniki sami. Posledice prometnih nesreč, pa so vse od lažjih poškodb (udarci v glavo, roke, noge in prsni koš), srednje težkih (zlomi), pa do hudih poškodb glave in letos tudi smrti. Poškodbe glave, ki jih beleži UKC Ljubljana, v letu 2021 predstavljajo že 56% ponesrečencev in so posledica neuporabe zaščitne čelade. Večina vseh obravnavanih so bili otroci in mladostniki do 18. leta. Teh je bilo kar 64,4 %.

 

AKTIVNI ZA VARNOST V PROMETU !

Vir. AVP RS

Oglejte si tudi