Logo MojaObčina.si
DANES
14°C
-2°C
JUTRI
10°C
2°C
Oceni objavo

Z zmajem naprej - tržiški turizem odločno po svoji poti

V sredo, 11. oktobra, se je v Paviljonu NOB vnela živahna debata o izjemni beri tržiške turistične letine. Občina Tržič je za vse deležnike v turizmu na čelu s turističnimi ponudniki in vodniki organizirala delavnico o razvoju in promociji turizma, potem ko je letos izpeljala prvo vseslovensko in mednarodno integrirano komunikacijsko kampanjo Pejmo po svoji poti.
Ponudniki s Tržiškega so odkrito spregovorili o vizijah, izkušnjah in načrtih ter v skupinah, oblikovanih glede na komplementarne segmente turistične ponudbe, snovali tržno privlačne turistične pakete. Njihove ideje o razvoju in promociji lokalne turistične ponudbe so potrdile, da je Občina Tržič v sodelovanju z Agencijo za razvoj in komunikacije Nea Culpa uspela najti pravo nišo v tržnem pozicioniranju Tržiškega kot edinstvene outdoor destinacije aktivnega turizma, ki turistom poleg mreže pohodniških in kolesarskih poti odkriva tudi vznemirljivo kulturno identiteto, povezano z lokalnimi zgodbami o zmaju in šuštarjih.

Zato ni naključje, da se je vse skupaj začelo prav pri tržiškem zmaju, in sicer tem novem, ki kot jeklena konstrukcija uprizarja, kako je tisti mitični zmaj nekoč razklal Košuto na dvoje in se pognal v dolino, kamor so se morali pred njim in padajočim kamenjem zateči predniki današnjih Tržičanov. Novi zmaj je na delavnici dobil tudi novo simbolno vrednost – postal bo turistično križišče, t.i. meeting point za vse izlete in lokalna turistična vodenja ter foto točka za obiskovalce in turiste v Tržiču.

Spodbuda in team building za turistične ponudnike

V nadaljevanju je več kot 20 predstavnikov lokalnih turističnih ponudnikov z zadovoljstvom po uspešni turistični sezoni pozdravil župan Občine Tržič mag. Borut Sajovic. Sledila je okrogla miza na temo turističnega produkta gorskega kolesarjenja, kjer ima Tržiško poleg pohodništva zaradi urejene in organizirane ponudbe v pristnem naravnem in kulturnem okolju eno največjih razvojnih priložnosti. Mateja Dolžan z Urada za gospodarstvo in družbene dejavnosti Občine Tržič je skupaj z gostoma okrogle mize – turističnim strategom in kolesarskim vodnikom Andrejem Remškarjem ter organizatorko in vodnico kolesarskih tur Majo Zupan v moderiranem pogovoru predstavila primer dobre prakse organiziranosti lokalne skupnosti in turističnih ponudnikov na Češkem, kjer je prej degradirano okolje zaznalo priložnost in prihodnost v turizmu, ki danes generira večino delovnih mest. V.d. direktorja občinske urpave in vodja Urada za gospodarstvo in družbene dejavnosti Občine Tržič Vid Meglič je predstavil načrte in pogled v prihodnost, ki so udeležence delavnice utrdili v prepričanju, da imajo v Občini in TPIC-u zanesljivega partnerja za razvoj in promocijo v tržiškem turizmu.

V drugem delu delavnice je Neja Petek, direktorica Agencije za razvoj in komunikacije v turizmu Nea Culpa, predstavila zgodbo tržiškega turizma, ki ima moč, da nagovori emocije slovenskih in tujih turistov, ki vse raje odkrivajo Tržič in okolico. Zgodba se začne z zmajem, ki lomasti po svoji poti, nadaljuje z iznajdljivimi Tržičani, ki so izdelovali svoje čevlje pozimi in jih poleti hodili popravljat po Sloveniji in na tuje, pogosto kar peš čez Ljubelj, najstarejši evropski cestni prelaz. Zaokroži se s sodobnimi tržiškimi junaki, ki so ravno tako aktivni in odločni. Med njimi je Žan Košir, deskar na snegu in dobitnik dveh olimpijskih medalj, obenem pa ambasador tržiškega turizma, ki je letos vso Slovenijo in izbrane tuje trge nagovarjal s sloganom Pejmo po svoji poti.

Zmajsko dobre ideje za nove turistične produkte

V praktičnem delu delavnice so se udeleženci razdelili v manjše delovne ekipe ter skupaj ustvarjali turistične programe za ciljne skupine oz. tipične predstavnike (persone) teh skupin, identificirane na podlagi obširne raziskave Slovenske turistične organizacije o motivacijah in profilih turistov, ki prihajajo v Slovenijo. Ideje za turistične programe so vključevale aktivnosti v Tržiču in okolici peš, s kolesom in/ali z organiziranim prevozom, naravne in kulturne znamenitosti, kulinariko, prikaze in delavnice kreativnega turizma (izkustveno učenje ob prikazu lokalne tradicije) in izbrano nastanitev. Vse skupine so svoje pakete promocijsko začinile z zgodbo o tržiškem zmaju.

Zmajsko uspešna delavnica je imela tudi motivacijski dejavnik – ponudniki so drug drugemu predstavili odlične rezultate poletne turistične sezone. V prvih sedmih mesecih letošnjega leta je bilo, po podatkih o turistični taksi, ustvarjenih okoli 7.200 nočitev, kar predstavlja kar 90% vseh nočitev ustvarjenih v letu 2016.

Skupaj zmoremo v Tržič in okolico pritegniti več turistov

Posledica uspešne sezone je rezultat občinskih in lokalnih prizadevanj po večji promociji in razvoju tržiškega turizma. Tako je spletna stran v letošnjem letu zaživela tudi v angleškem in nemškem jeziku, veliko poudarka v integrirani komunikacijski kampanji pa je bilo namenjenega promociji prek iskalnika Google in družabnih omrežij. Z udarnim sloganom »Pejmo po svoji poti« se je Tržič z okolico promoviral tudi na obcestnih vele plakatih in mestnih plakatih. K svetovni prepoznavnosti Tržiča je pripomogla tudi reportaža fotografij Cirila Jazbeca v reviji National Geographic Travel. Tržič tako smelo uresničuje vizijo turizma in se iz podporne nočitvene destinacije množičnim turističnim središčem zanesljivo preoblikuje v samosvoje turistično središče z izbrano ponudbo za zahtevnega aktivnega turista.

 

Pripravila: Neja Petek, direktorica agencije Nea culpa

 

Oglejte si tudi