5. novembra se bo Nujna medicinska pomoč Zdravstvenega doma Trebnje vključila v Dispečersko službo zdravstva v Sloveniji. Ta sprememba ima pomemben prispevek k izboljšanju organizacije delovanja nujne medicinske pomoči v Sloveniji. Vse uporabnike zato naprošamo, da v primeru nujnih, življenje ogrožajočih stanj VEDNO pokličete na številko 112.
V Republiki Sloveniji delujeta dispečerska centra DSZ Ljubljana in DSZ Maribor. Prebivalci imajo s to nadgradnjo sistema enake možnosti dostopa do storitev nujne medicinske pomoči, nujnih, nenujnih in sanitetnih prevozov na območju celotne države.
Glavno poslanstvo Dispečerske službe zdravstva je sprejem klica o nenadnem dogodku, ki potrebuje nujno intervencijo zdravstvenih služb na terenu, določanje prioritete sprejetim klicem in aktiviranje ustreznih mobilnih enot glede na naravo in lokacijo dogodka. Vse te aktivnosti se izvaja v skladu s strokovnimi standardi, izvaja pa jih za to usposobljen zdravstveni dispečer.
V novembru je prišla na vrsto tudi Dolenjska regija in s tem enota nujne medicinske pomoči (NMP) Zdravstvenega doma Trebnje, kar pomeni, da obveščanje in aktivacija ekip NMP poteka preko DSZ in enotne številke 112.
Pomembno je, da uporabniki naših storitev vedo, da bo 24-urna služba NMP še naprej zagotovljena. Ambulanta NMP bo tudi v prihodnje delovala v prostorih ZD Trebnje, in sicer neprekinjeno – 24 ur na dan, vse dni v letu. Delo službe NMP poteka tako v ambulanti kot na terenu. Ker to delo opravljajo isti zaposleni, se lahko zgodi (kot se je to dogajalo do sedaj), da bo ekipa NMP zasedena z delom na terenu.
▪ V primeru potrebe po NMP lahko pomoč pokličete izključno in samo preko številke 112.
▪ Vaš klic na številko 112 sprejme dispečer. Po prevzemu informacij o nujnem dogodku se takoj aktivira ustrezna ekipa NMP, dispečer pa v primeru potrebe ostane z vami na vezi in vam nudi podporo in usmeritev, kaj storiti.
▪ Enote NMP so še naprej dostopne 24 ur na dan, 365 dni na leto.
▪ Kdaj poklicati na 112? V primeru nujnih stanj, ki potrebujejo oskrbo na mestu dogodka, npr. zastoj dihanja, nenadne izgube zavesti, bolečina v prsnem košu, dušenje, huda alergijska reakcija, epileptični napad, vročinski krči, prometne nesreče, poškodbe, pri katerih bolnik ne more več hoditi, nepokretnost in nenadno nastalo obolenje, ki ne more počakati na obisk izbranega zdravnika.
KAKO RAVNAMO, ČE NENADOMA ZBOLIMO ALI POTREBUJEMO INFORMACIJE?
▪ Če smo življenjsko ogroženi, pokličemo 112.
▪ V primeru neživljenjsko ogroženega stanja pokličemo izbranega osebnega zdravnika ali v primeru njegove odsotnosti na telefonsko številko 07/34 81 740 vsak delovnik med 7. in 20. uro.
▪ Za splošne informacije o delovanju ambulant pokličemo 07/34 81 740 med 7. in 20. uro.
▪ Informacije so tudi na spletni strani www.zd-tr.si/aktualne-objave.
Reševalni prevozi: Uporabnike naših storitev prosimo, da reševalne prevoze pravočasno naročijo vsaj dva dni pred predvidenim prevozom, in sicer na telefonski številki 07/34 81 740 ob delavnikih med 7. in 20. uro.
Karmen Lukše, ZD Trebnje




