Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Trebnje
DANES
1°C
1°C
JUTRI
3°C
-3°C

OPPN za Kulturni center Trebnje: STALIŠČA DO PRIPOMB IN PREDLOGOV z javne razgrnitve in javne obravnave

Datum objave: 29. 1. 2018
Številka razpisa:

Številka: 3500 - 42/2017 - 43

Datum: 26. 1. 2018

  

Občinski podrobni prostorski načrt za Kulturni center Trebnje

 

STALIŠČA DO PRIPOMB IN PREDLOGOV

z javne razgrnitve in javne obravnave

 

Javna razgrnitev dopolnjenega osnutka OPPN Kulturni center Trebnje je potekala od 12. 12. 2017 do 12. 1. 2018 na sedežu Občine Trebnje. V sklopu javne razgrnitve je bila javna obravnava dne 18. 12. 2017 v sejni sobi Občine Trebnje.

 

V nadaljevanju so obravnavane pripombe oziroma predlogi, ki so bile podane na javni obravnavi in  ki so bile posredovane po elektronski ali redni pošti.

 

1. Pripomba

Udeležila sem se javne razgrnitve in razprave o predlogu OPPN kulturni dom. Ker menim, da je načrt preveč parcialen in je treba urediti ves kraj (ni sprehajalnih poti, neurejeno "tromostovje", razpadajoči grad in hiša pod njim, neizkoriščena stara Grmada, bivši DM. del bivšega Mercatorja. Zgrešen otroški vrtec, ki ni rešil problema otroškega varstva, saj otroke vozijo na 5 lokacij), razen ureditve degradiranega območja sedanje Komunale ne vidim druge pozitivne plati načrta. Poleg tega načrt ne pušča dovolj funkcionalnih zemljišč prebivalcem na območju načrta.

Zato me zanima, s kakšnimi stališči do te parcialne in od drugje živečih občanov injicirane rešitve ima KS Trebnje.

 

Stališče: Pripomba, da je načrt preveč parcialen, je nesmiselna, saj je OPPN že po definiciji izvedbeni prostorski akt za točno določeno območje in za določene prostorske ureditve. Pripomba,danačrt ne pušča dovolj funkcionalnih zemljišč prebivalcem na območju načrta, je že upoštevana, saj načrtovane ureditve ne bodo zmanjšale funkcionalnih površin stanovanjskih blokov, pač pa bodo omogočile ureditev javnih površin, med katerimi bodo predvsem površine na ploščadi nad podzemnimi garažami namenjene tudi rabi stanovalcev v okoliških blokih in vsem preostalim krajanom. V ostalem delu se pripomba ne nanaša na ureditve, ki so predmet OPPN.

 

2. Pripomba

Na poziv etažnih lastnikov vas kot upravnik stavb Gubčeva cesta 4a in 10 Trebnje opozarjamo, da parcela 202/2, k. o. 1422 Trebnje ne more biti javno dobro, kakor naj bi bilo to predvideno v predlogu OPPN. Parcela je namreč v lasti vsakokratnih etažnih lastnikov stavb Gubčeva cesta 4 in 10, Trebnje, zato Občina Trebnje ne more ne njej razglasiti javnega dobra.

 

Stališče: Pripomba se upošteva. Ker gre za osrednji prostor naselja, v katerem posamezne prostorske ureditve neposredno mejijo druga na drugo, je meja območja OPPN nekoliko širša od predvidenih prostorskih ureditev, tako da bo mogočena tudi njihova izgradnja. Območje OPPN se zmanjša, tako da je parcela 202/2 k. o. Trebnje izvzeta iz območja urejanja, območje za razvoj stavb pa se zmanjša tako, da je od južne meje parcele 202/2 k. o. Trebnje oddaljeno 1,0 m. Z OPPN bo omogočena gradnja na območju za razvoj stavb, vendar pa to nikakor ne pomeni, da bodo objekti stali na tem celotnem območju. Dejanska velikost objekta se določi v projektu za pridobitev gradbenega dovoljenja.

 

3. Pripomba

Načrtujete Kulturni center na račun nekulture do stavb na severni strani (stavbe na naslovu Gubčeva cesta 4A,6,8,10,12,14,16,18 - glej sliko 1).

 

Pticam porežete krila in pričakujete, da bodo letele?

Stavbam odvzamete funkcionalna zemljišča (glej sliko 2) in pričakujete, da bodo funkcionirale?

Zakon o graditvi objektov (Uradni list RS, št. 102/04 – uradno prečiščeno besedilo, 14/05 – popr.92/05 – ZJC-B, 93/05 – ZVMS, 111/05 – odl. US, 126/07108/0961/10– ZRud-1, 20/11 – odl. US, 57/12101/13 – ZDavNepr in 110/13) je besedno zvezo funkcionalno zemljišče nadomestil z definicijo gradbena parcela, ki se določa glede na velikost in namembnost objekta.

Odlok o občinskem prostorskem načrtu Občine Trebnje (Uradni list RS, št. 50/13 pravi, da mora velikost gradbene parcele omogočati normalno uporabo in vzdrževanje objekta z vsemi spremljajočimi prostorskimi potrebami, vključno s parkiranjem.

Pravilnik o minimalnih tehničnih zahtevah za graditev stanovanjskih stavb in stanovanj (Uradni list RS, št. 1/11 in 61/17 – GZ) predpisuje izpolnjevanje zahtev in pogojev, ob normalnem vzdrževanju, za ves čas uporabe stavb.

Stanovanjski zakon (Uradni list RS, št. 69/0318/04 – ZVKSES, 47/06 – ZEN, 45/08 – ZVEtL, 57/0862/10 – ZUPJS, 56/11 – odl. US, 87/1140/12 – ZUJF, 14/17 – odl. US in 27/17) je vzpostavil lastninsko pravico na stanovanjih in stanovanjskih stavbah. S pridobitvijo lastninske pravice na stavbi so lastniki pridobili tudi pravico uporabe na zemljišču na katerem stavba stoji (stavbišče) in na zemljišču, namenjenem za njeno redno rabo (funkcionalno zemljišče).

Na zemljiščih, na katerih stanovanjske stavbe stojijo (stavbišča) in zemljiščih, namenjenih za njihovo redno rabo (funkcionalna zemljišča) je bila vzpostavljena lastninska pravica z uveljavitvijo Zakona o lastninjenju nepremičnin v družbeni lastnini (Uradni list RS, št. 44/97 in 59/01)

Z upoštevanjem zgoraj navedenega bo načrtovani Kulturni center opravičil svoj naziv in bo kulturen tudi do stavb, ki se že nahajajo na tem območju.

 

Stališče: Pripomba se smiselno upošteva. Ker gre za osrednji prostor naselja, v katerem posamezne prostorske ureditve neposredno mejijo druga na drugo, je meja območja OPPN nekoliko širša od predvidenih prostorskih ureditev, tako da bo mogočena tudi njihova izgradnja. Funkcionalna zemljišča objektov vzdolž Gubčeve ceste s parcelnimi številkami 209/1, 201/1, 199 in 200/1 niso vključene v OPPN. Območje OPPN se zmanjša, tako da sta parceli 202/2 in 203/1, obe k. o. Trebnje, izvzeti iz območja urejanja. Območje za razvoj stavb se zmanjša, tako da je od južne meje parcel 202/2 in 203/1, obe  k. o. Trebnje, oddaljeno 1,0 m. Z OPPN bo omogočena gradnja na območju za razvoj stavb, vendar pa to nikakor ne pomeni, da bodo objekti stali na tem celotnem območju. Dejanska velikost objekta se določi v projektu za pridobitev gradbenega dovoljenja.

Pripomba se v delu, ki omenja lastninsko pravico, ne nanaša na stanovanjska bloka s hišnima številkama Gubčeva cesta 14 in 18, saj so funkcionalne površine teh blokov trenutno v lasti Občine Trebnje ureditve, načrtovane s tem OPPN, nanje ne posegajo.. Ureditve, ki so predmet OPPN, v ničemer ne onemogočajo ureditve lastniških razmerij v prihodnosti. Načrtovane ureditve ne bodo zmanjšale funkcionalnih površin stanovanjskih blokov, pač pa bodo omogočile ureditev javnih površin, med katerimi bodo predvsem površine na ploščadi nad podzemnimi garažami namenjene ureditvam za prosti čas in s tem tudi rabi stanovalcev v okoliških blokih, v načrtovani garažni hiši pa bo mogoče v dogovoru z Občino oz. investitorjem zagotoviti parkirne površine za stanovalce. Parkirišča, ki bodo zgrajena v fazah po izgradnji Kulturnega centra in pripadajočih parkirišč za potrebe Kulturnega centra, bodo prosto dostopna, stanovalci okoliških blokov pa bodo imeli možnost najema ali nakupa.

 

4. Pripomba

Lastniki in stanovalci Gubčeve ceste 18. smo 10. januarja 2018 na zboru lastnikov in stanovalcev ob prisotnosti 75,59 % lastnikov sprejeli naslednje pripombe in predloge k OPPN Kulturni dom Trebnje.

 

1. Lastniki podpiramo spremembo OPPN in s tem ureditev centra Trebnjega ter izgradnjo kulturnega doma z vsemi dodatnimi objekti.

 

2. Lastniki želimo urediti meje funkcionalnega zemljišča na vzhodnem delu bloka, ob meji s sosednjo parcelo na Gubčevi cesti 20. Trenutno stanje v naravi ne kaže katastrske meje parcelne številke pripadajočega zemljišča bloka Gubčeve ceste 18 V OPPN je predvidena pešpot na meji med parcelama

Pešpot podpiramo, a želimo, da se rob poti umakne 2,5 do 3 metre od stene bloka.

 

3. V delu južno od bloka je predvidena garažna hiša Zavedamo se, da je nujna, a predlagamo, da njena gradnja sega najdlje 2,5 metra od obstoječega zidu garaž, ki se bodo podrle Zaradi izgradnje novih garaž se bo po OPPN podrla sedanja stavba, kjer ima nekaj lastnikov garaže Z odstranitvijo objekta se bo zmanjšalo število parkirnih mest za lastnike V bloku je trenutno 13 lastnikov, na trenutnem funkcionalnem zemljišču lahko parkira le pet avtomobilov Glede na to, da je v neposredni soseščini banka, ki ima prav tako omejeno število parkirnih prostorov, je dostop do našega bloka že sedaj zelo otežen V času največjega obiska banke pa pogosto zmanjka prostora za parkiranje avtomobilov lastnikov.

Za rešitev le situacije predlagamo možnost prednostnega nakupa parkirnih prostorov v novozgrajeni garažni hiši, in sicer za lastnike stanovanj Gubčeve ceste 18 z vsaj 50 % popustom.

Lastniki predlagamo, da je zgornja površina - streha garažne hiše južno od Gubčeve ceste 18 zatravljena.

Pri uvozu in izvozu za stavbe na Gubčevi cesti 14, 16 in 18 je potrebno razširiti uvoz oziroma izvoz na glavno cesto. Sedanje stanje dovoljuje uvoz ali izvoz le enega avtomobila. Uvoz oziroma izvoz mora biti dovolj širok za srečanje dveh vozil.

 

Stališče: Pripomba se smiselno upošteva.Urejanje dostopov ni predmet OPPN, so pa na grafičnih prilogah nakazane smiselne navezave. Odlok o OPPN se dopolni z določilom, da se zagotovi dovoz na območje OPPN prek zemljišča s parc. številko 199, k. o. Trebnje, V načrtovani garažni hiši bo mogoče v dogovoru z Občino oz. investitorjem zagotoviti parkirne površine za stanovalce; nakup parkirnih prostorov ni del postopka OPPN. Parkirišča, ki bodo zgrajena v fazah po izgradnji Kulturnega centra in pripadajočih parkirišč za potrebe Kulturnega centra, bodo prosto dostopna, stanovalci okoliških blokov pa bodo imeli možnost najema ali nakupa.

Pripomba glede zatravitve površin na ploščadi nad garažno hišo se upošteva, tako da se v odloku v skladu z izbrano natečajno rešitvijo določi, da ureja kot javna odprta površina, ki se opremi z urbano opremo in delno ozeleni.

 

5. Pripomba

Stanovalci stanovanjskih blokov Gubčeva 4a, 10 in 12 pošiljamo pripombe na Občinski podrobni prostorski načrt KULTURNI CENTER Trebnje. Sprejete so bile na zboru stanovalcev 11. januarja 2018.

Stanovalci so si bili edini v tem, da mesto potrebuje prostor, kjer bo omogočena kvalitetna ponudba različnih kulturnih prireditev. Izbrana lokacija lahko prispeva k utrditvi mestnega videza Trebnjega in lahko prispeva h dvigu kvalitete življenja prebivalcev mesta in tudi občanov nasploh. Ob zaključevanju premislekov bo potrebno proučiti tudi to ali želi center ponuditi kaj več. Na lokaciji med Ljubljano in Novim mestom mogoče lahko ponudi tudi storitve za primerne kongresno prireditve, ki bi spodbudile tudi razvoj nočitvenih zmogljivosti v Trebnjem.

Čeprav se strinjamo, da mesto potrebuje tudi primerno avtobusno postajo, se predvidena lokacija zdi vprašljiva, ker bo umeščena v nekakšen kotel, ki bo ob gotovo povečanem prometu, povzročal preveliko koncentracijo negativnih učinkov.

Da bi dosegli želeni učinek kulturnega centra, so stanovalci v sorazmerno dolgi razpravi, zbrali, po njihovem mnenju, najpomembnejše pripombe na OPPN. Dotaknili so se dejstva, da bi morali načrtovalci že na začetku biti pozorni, da ne bi po nepotrebnem povzročali negativnih odzivov pri stanovalcih. To prav gotovo povzroča nepotrebno vključevanje lastniških funkcionalnih zemljišč v območje OPPN in območje za razvoj stavb in parkirnih površin (primer sta parceli 209/1 in 209/2). Paziti bi morali tudi, da bi tudi stavbam, ki funkcionalnih zemljišč še nimajo določenih, omogočili njihovo pridobitev v skladu z veljavnimi standardi, kar načeloma velja za vse v okviru OPPN.

Pohodna streha nad garažno hišo, lahko primerno urejena doseže namen kot je opisan. Taka usmeritev pa ne prenese možnosti gradnje objektov na ploščadi. Možni bi bili le montažni, pretežno verjetno leseni objekti, ki bi služili funkciji, ki naj bi jo imela ploščad (počivališča, srečevališča krajanov...).

S preveč razpredeno prometno infrastrukturo se v ta predel mesta ne sme pritegniti preveč prometa. Zato se stanovalcem zdi povsem dovolj izgradnja ceste C1 do železniške postaje. S primerno ureditvijo zaključka bi bilo doseženo, da bo promet v obe smeri potekal predvsem po njej. S priključkom na cesto C2 pa bo dosežena tudi primerna povezava z Gubčevo cesto. Gradnja ceste C4 postane odveč in nepotrebna.

Prostor od železniške postaje do Baragovega trga bo mogoče učinkovito urediti v prostor za druženje z drugačnimi vsebinami, kot jih bo imela ploščad nad garažno hišo.

Z upoštevanjem pripomb, kot jih imajo stanovalci stanovanjskih blokov Gubčeva 4a, 10 in 12 bo OPPN KC dosegel pozitivni učinek na razvoj mesta.

 

Stališče: Pripomba se smiselno upošteva. Ureditev avtobusne postaje je skladno z izbrano natečajno rešitvijo načrtovana na koti terena, ki je približno 6,5 m nižje od kote pritličja stanovanjskega bloka, poleg tega je predvideno delno nadkritje objekta in ureditev  avtobusne postaje. Z OPPN bo omogočena gradnja na območju za razvoj stavb, vendar pa to nikakor ne pomeni, da bodo objekti stali na tem celotnem območju. Dejanska velikost objekta se določi v projektu za pridobitev gradbenega dovoljenja.

Graditev objektov na ploščadi ni predvidena, je pa dopustna grajene in druge urbane opreme ter začasnih in drugih enostavnih objektov.

Pripomba v zvezi s cestnimi povezavami se ne upošteva. Izgradnja povezanega omrežja cest bo bistveno prispevala k prometni ureditvi obravnavanega območja in bo obenem pomembno razbremenila mestno jedro, kar je tudi eden od ciljev tega OPPN.

Ker gre za osrednji prostor naselja, v katerem posamezne prostorske ureditve neposredno mejijo druga na drugo, je meja območja OPPN nekoliko širša od predvidenih prostorskih ureditev, tako da bo mogočena tudi njihova izgradnja. Zemljišči s parcelnima številkama 209/1 in 209/2 nista vključeni v OPPN. Načrtovane ureditve ne bodo zmanjšale funkcionalnih površin stanovanjskih blokov, pač pa bodo omogočile ureditev javnih površin, med katerimi bodo predvsem površine na ploščadi nad podzemnimi garažami namenjene ureditvam za prosti čas in s tem tudi rabi stanovalcev v okoliških blokih, v načrtovani garažni hiši pa bo mogoče v dogovoru z Občino oz. investitorjem zagotoviti parkirne površine za stanovalce. Parkirišča, ki bodo zgrajena v fazah po izgradnji Kulturnega centra in pripadajočih parkirišč za potrebe Kulturnega centra, bodo prosto dostopna, stanovalci okoliških blokov pa bodo imeli možnost najema ali nakupa.

 

6. Pripomba

Družba GRADMI Trgovina na debelo in drobno. Mirna d.o.o. kot lastnica zemljišča z ident. št. 1422-196/4-0, na katerega se posega s predlaganim OPPN (enota E-6 grafične priloge) v nadaljevanju podaja svoje pripombe na predlog OPPN.

Z razgrnjenim predlogom OPPN se posega v pravni položaj oziroma lastninsko pravico družbe GRADMI Trgovina na debelo in drobno, Mirna d.o.o. kot lastnice zemljišča z ident. š. 1442-196/4-0. S predvidno pozidavo se posega v način izrabe zemljišča, ki je v lasti navedene družbe kot zasebnega subjekta. S tem, ko je na mestu, na katerem sedaj družba GRADMI Trgovina na debelo in drobno. Mirna d.o.o. (in že skoraj 15 let) obratuje skladišče črne metalurgije, bo slednja ovirana v uživanju in uporabi njenega zemljišča.

Zlasti ker ni opredeljen časovni rok predvidene izgradnje ter prav tako za investicijo velike vrednosti, za katero ni jasno ali občina razpolaga z zadostnimi sredstvi za izvedbo vseh predvidenih investicij (zlasti kulturni center in v enoti E-6 predvideni vrtec), je v OPPN za zagotovitev neovirane rabe zemljišča dovoliti redno vzdrževanje, nadgradnjo in razširitev obstoječega objekta, vsaj z obstoječo namembnostjo slednjega (trgovina, poslovni prostor), do izdaje gradbenega dovoljenja za izgradnjo predvidenega vrtca.

Brez tega, da bi OPPN izrecno predvideval, da lahko družba GRADMI Trgovina na debelo in drobno. Mirna d.o.o. kot dejanska lastnica zemljišča, na katerem je predvidena izgradnja vrtca, le tega uporablja za svoje lastne potrebe nemoteno (vse dokler se ne začne gradnja z OPPN v enoti E-6 predvidenega vrtca), se bo to neposredno odražalo na njenih možnostih, kako lahko kot lastnica uživa in izkorišča svojo lastnino. Za takšno omejitev pa - brez, da je predvidena gradnja že v teku - ni potrebne pravne podlage oz. bi to neposredno nasprotovalo tako določbam prisilnih predpisov kot tudi Ustave RS.

Prav tako sprejem OPPN, ki ne bi vseboval ustrezne pravice družbe GRADMI Trgovina na debelo in drobno. Mirna d.o.o. do nemotene izrabe njene lastnine v vmesnem času do pričetka izgradnje predvidenega vrtca, negativno vplival na tržno vrednost nepremičnine. Na podlagi splošnih izkustvenih pravil je nedvomno, da bodo praviloma kupci za nepremičnino, ki je ne morejo niti prilagoditi svojim potrebam, pripravljeni plačati nižjo nakupno ceno v primerjavi z enako nepremičnino, ki jo lahko prilagodijo svojim vsakokratnim potrebam.

Predlagani OPPN sicer že sam po sebi negativno vpliva na tržno ceno nepremičnin v lasti družbe GRADM1 Trgovina na debelo in drobno. Mirna d.o.o. Zaradi dejstva, da je OPPN lahko v skrajnem primeru tudi podlaga za razlastitev obstoječega lastnika, se namreč krog kupcev bistveno zmanjša. S tem pa se zmanjša tudi tržna cena nepremičnine, če bi jo družba GRADMI Trgovina na debelo in drobno. Mirna d.o.o. želela (ali morala) prodati. Vse navedeno je še dodatno potencirano s tem, da ni jasno v kakšnem časovnem obdobju namerava občina izvesti predvideno investicijo ter ali ima za to zadostna finančna sredstva (kar je pogoj, da bi časovni načrt investicije sploh lahko bil izvedljiv).

Dodatno k temu je potrebno izpostaviti, da je predvidena lokacija za potrebe vrtca v celoti neprimerna ter, da obstajajo v občini za potrebe vrtca bistveno bolj primerne lokacije. Predvideni vrtec je umeščen neposredno ob železniško progo ter naj bi bil z dveh strani obdan s cestami. Glede na hkratno predvideno razširitev postajališča potniških vlakov ter predvideni razvoj poselitve občine in bližnje okolice ter trendov pri dnevni migraciji ljudi, zlasti delovno aktivnega prebivalstva je jasno, da se bo po navedenih cestah promet bistveno povečan čez cel dan. Prav tako je potrebno upoštevati stalno povečevanje zlasti tovornega prometa po železnicah, ki je posledica globalizacije trgovine in s tem skokovitega naraščanja logistike. Zlasti v Republiki Sloveniji, ki je na stičišču večjih evropskih in mednarodnih železniških koridorjev.

Otroci bi bili v planiranem vrtcu tako izpostavljeni hrupu, onesnaženju (pri čemer velja opozoriti na trenutno aktualno in še povsem nerešeno problematiko strupenih izpustov dizelskih motorjev), težavam s prilagoditvijo tako odraslih kot otrok praktično neslišnim pogonom sodobnih električnih vozil, povečani izpostavljenosti prometnim nesrečam (kjer ravno otroci predstavljajo najbolj ranljivo skupino, vsi pa vemo, da tudi starši najmlajših otrok pogosto nimajo zadosti koncentracije, da poleg skrbi za malčke usmerjajo zadostno pozornost na promet), tresljajem ki se prenašajo po tleh od železniške proge ter drugim negativnim vplivom iz prometa.

Predvidena umestitev vrtca torej ne ustreza glede na danosti konkretne lokacije in slednjim ne zagotavlja primernega okolja za njihov varen in zdrav razvoj.

Prav tako bo za izvedbo predvidene izgradnje vrtca potrebna razlastitev večjih pozidanih stavbnih zemljišč v samem centru mesta, kar je ne optimalno tudi z vidika porabe javnih sredstev.

 

Stališče: Pripomba se ne upošteva. V OPPN je določeno, da je do izvedbe načrtovanih ureditev dopustno vzdrževanje objektov, ki so s tem OPPN predvideni za odstranitev. Glede na veljavne predpise je vzdrževanje objekta izvedba del, s katerimi se objekt ohranja v dobrem stanju in omogoča njegova uporaba; to so dela, ki se izvajajo brez posega v njegovo konstrukcijo (rekonstrukcija) in niso samostojen objekt ter tako, da izpolnjujejo pogoj povezanosti s tlemi ali z objektom. Dovoljevanje rekonstrukcije in razširitev objektov bi povzročilo povečanje stroškov odkupa, kar pa ni sprejemljivo. Občina je pripravljena odkupiti kompleks po tržni vrednosti, ki jo bo določil sodno zapriseženi cenilec.

Izgradnja vrtca na tej lokaciji je skladna z določili OPN, ki na tem območju opredeljuje območje centralnih dejavnosti (CU), skladna pa je tudi s predvidenimi novimi objekti na območju OPPN, ki so vsi namenjeni kulturnim in z njimi povezanim dejavnostim.

 

7. Pripomba

Udeležil sem se javne obravnave, dne 18. 12. 2017 v sejni sobi Občine Trebnje, kjer so nam izdelovalci Občinskega podrobnega načrta za kulturni center Trebnje obrazložili bodočo ureditev površin severno od železniške proge. Predvidena cesta C1 poteka vzdolž mojih parcel št. 218, 219/1 in 360/4, vse k.o. Trebnje.

Že arhitekt gospod Mušič mi je predlagal, da naj poslovne objekte gradim na navedenih parcelah tako, da bo vhod v objekte z južnega dela, nasproti železniške postaje. V preteklosti te možnosti ni bilo.

Moje pripombe na razgrnjen dopolnjen osnutek Občinskega podrobnega prostorskega načrta za kulturni center Trebnje so:

Na cesti C1 naj se predvidi dostop do mojih navedenih parcel.

Na parcelah št. 218, 219/1 in 360/4, vse k. o. Trebnje naj se predvidi možnost gradnje poslovnih ali poslovno stanovanjskih objektov tako. da bodo vhodi v poslovne prostore direktno z južne strani. Dejavnost, ki jo opravljam je optika, tako prodaja očal kot specialistični pregledi in fotografska dejavnost. Želel pa bi poleg svoje dejavnosti imeti lokale za trgovsko dejavnost in gostinske dejavnosti ter podobno.

 

Stališče: Pripomba se upošteva,tako da se v OPPN predvidi tudi dodatna navezava na cesto C1, za gradnjo na omenjenih zemljiščih, ki niso predmet OPPN, pa se določijo ustrezna določila v drugem prostorskem aktu.

 

8. Pripomba

Dne 9. januarja 2018 se je pri županu Občine Trebnje zglasil Opara Franci, Goliev Trg 13, Trebnje in podal pripombe in predloge k dopolnjenemu osnutku Občinskega podrobnega prostorskega načrta za kulturni center Trebnje. Njegove pripombe se nanašajo na ENOTO 5 - Območje hotela Opara in cesta C4:

-      V (1) točki 14. člena Odloka se dejavnost dopolni s trgovsko,

-      (3) točka 14. člena se dopolni tako, da se opredeli streho, ki je lahko dvokapnica, ravna, ali mogoče tudi ločna ipd.,

-      ureditvena situacija se dopolni tako, da se predviden objekt, ki bo nadomestil obstoječi objekt, ki se ruši, dotika Ceste C4 oziroma pločnika Objekt bo v dotiku s pločnikom namenjen le terasi, ki bo lahko tudi podkletena. Morebitno nadkritje oz. streha nad teraso ne sme segati do pločnika oz. ceste C4,

-      nov objekt na enoti E5 se lahko podkleti v celoti,

-      na parcelah št. 226/2, 227 in v 228/6, vse k. o. Trebnje, se lahko zgradijo parkirišča ali več etažna podzemna parkirna hiša, ki lahko sega tudi pod cesto C4, uvoz pa se predvidi nasproti uvozu na parkirišče za Pošto,

-      odmik predvidenega objekta na enoti E5 lahko znaša do 1,5 m od lokalne ceste pare. št. 369/33 ko. Trebnje.

 

Stališče: Pripomba se delno upošteva. V OPPN se dopusti tudi trgovska dejavnost in izvedba ravne strehe oziroma enokapnice nizkega naklona, skrite za atiko, izvedba ločne strehe pa se ne dopusti, saj ne sodi v to okolje. Dopusti se izvedba kletnih etaž, ki lahko presegajo tlorisni gabarit stavbe in segajo tudi pod cesto C4. Obvezno je upoštevanje gradbene linije vzdolž Golievega trga, dopusti pa se preseganje gradbene linije vzdolž načrtovane ceste C4, ob pogoju, da se zagotovi ustrezna preglednost. Dopustna je izvedba dodatnih navezav okoliških zemljišč na cestno omrežje. Ureditve, predlagane na parceli št. 228/6, k. o. Trebnje, se ne dopustijo, saj niso na območju OPPN. Za gradnjo na zemljiščih, ki niso predmet OPPN, pa se določijo ustrezna določila v drugem prostorskem aktu.

 

9. Pripomba

a)   9. člen tč. 2,  4. alineja  naj se spremeni, tako da se predvidi, da se v enoti E-4 domačija Gubčeva cesta 2 prenovi ali poruši in nadomesti z novim objektom, gospodarski objekt na južnem delu zemljišča se prenovi ali poruši in nadomesti z novim objektom, pomožni objekt na vzhodnem delu zemljišča se poruši.

 

Stališče: Pripomba se smiselno upošteva.

 

b)   13. člen (Enota E-4 – domačija Gubčeva cesta 2) naj se spremeni, tako da se glasi (dodano podčrtano besedilo):

»(1) Na mestu obstoječe stavbe ob Gubčevi ulici se zgradi nov poslovno-stanovanjskiali stanovanjski objekt podobnih gabaritov, kot jih ima obstoječi s pripadajočimi pomožnimi objekti in ureditvami. Oblikovanje fasade objekta mora biti po barvi, materialih in odprtinah smiselno povzeto po obstoječem objektu. Streha je dvokapna, z naklonom 42°. Nad sredinskim atrijem je dovoljena ravna streha, a ne sme segati do južne fasade, tako da so na vseh fasadah izražene dvokapne strehe. Etažnost objekta znaša K+P+IP. Kota pritličja je enaka obstoječi in znaša 277,30 m. n. v.. Največja višina objekta znaša 287,00 m. n. v..

 

Stališče: Pripomba se delno upošteva. Dopusti se ravna streha nad sredinskim atrijem, vendar pa mora biti krajša od stranskih krakov stavbe, tako da so na vseh fasadah izražene dvokapne strehe. Zgolj stanovanjski objekt ni dopusten. Oblikovanje objekta se uskladi s pristojno službo za varstvo kulturne dediščine.

 

c)   (2) Južno od osnovnega objekta se obstoječi gospodarski objekt prenovi ali poruši in nadomesti z novim poslovno-stanovanjskim ali stanovanjskim objektom, pri čemer se vzdolž dostopne ceste in načrtovane ceste C2 upoštevajo gabariti, oblikovanje fasade in strehe ter gradbena linija obstoječega gospodarskega objekta. Na južnem in vzhodnem delu zemljišča so tlorisni gabariti objekta lahko večji od obstoječih. Oblikovanje fasade objekta mora biti po barvi, materialih in odprtinah smiselno povzeto po obstoječem objektu in usklajeno z osnovnim objektom, tako da tvori skladno celoto ali pa se predvidi sodobno arhitekturno oblikovanje z uporabo enostavnih pravokotnih kubusov, z ravno streho. Streha je dvokapna, z naklonom cca 42° ali ravna. Etažnost objekta znaša v primeru dvokapne strehe največ K+P+2+IP, v primeru ravne strehe največ K+P+3. Kota pritličja znaša 274,50 m. n. v.. Največja višina objekta znaša 287,00 m. n. v..

 

Stališče: Pripomba se delno upošteva. Dopusti se zgolj poslovni ali zgolj stanovanjski objekt in sodobno arhitekturno oblikovanje z uporabo enostavnih pravokotnih kubusov, z ravno streho. Največja dopustna višina objekta se v primeru dvokapne strehe omeji na  286 m. n. v., kot je že navedeno v dopolnjenem osnutku OPPN, v primeru ravne strehe pa na 283 m. n. v.

 

d)   Pomožni objekt na vzhodnem delu zemljišča se lahko odstrani.  Črta se besedilo: »Dopustna je postavitev novega objekta, ki ima lahko drugačne tlorisne dimenzije, ob pogoju, da je oblikovanje objekta usklajeno s preostalima objektoma na parceli in da se zagotovi ohranitev najmanj obstoječega odmika od parcelne meje. Streha je ravna ali dvokapna, z naklonom 42°. Etažnost objekta znaša P+IP, kota pritličja 276,80 m. n. v.. Največja višina objekta znaša 286,00 m. n. v..«

 

Stališče: Pripomba se upošteva.

 

e)   Dopustna so odstopanja  ±0,5 m od kote pritličja in ±0,5 m od največje višine objekta in ±0,5 m v tlorisnih gabaritih, a ne izven gradbene meje.

 

Stališče: Pripomba se ne upošteva.

 

f)    Doda se odstavek: »(8) Na parcelah 210, 212/4 in 212/7 je izven gradbene meje dovoljena gradnja podzemne etaže, ki je namenjena potrebam mirujočega prometa. Podzemna etaža mora biti v celoti vkopana, razen na južnem delu parcel. Streha te podzemne etaže mora biti pod nivojem terena in mora biti urejena kot zelena površina ali izvedena kot pohodna, povozna ali parkirna površina na nivoju terena. Dovoz v klet je s klančino ali dvigalom za avte.

 

Stališče: Pripomba se smiselno upošteva, tako da se določi, da kletne etaže lahko presegajo tlorisne gabarite stavb. V odloku o OPPN se doda določilo, da se deli kleti, katerih vidne stene mejijo na javni prostor, so z njega dostopne ali vidno izpostavljene, namenijo poslovnim dejavnostim. 

g) 18. člen naj se spremeni, tako da se doda nova alineja:

- na parcelah št. 360/5 in 360/7 k. o. Trebnje: pomožni objekt in

- na parceli št. 226/1, k. o. Trebnje: poslovno-stanovanjski objekt.

- na parceli št. 210, k. o. Trebnje: en stanovanjski in dva gospodarska objekta

(2) Dopustna je tudi rušitev opuščenega objekta na parceli št. 357, k. o. Trebnje.«

 

Stališče: Pripomba se upošteva.

 

10. Pripomba

Iz osnutka OPPN izhaja, da je območje, ki ga OPPN zajema, razdeljeno v enote, enota E-2 pa tudi v podenote, med katerimi je tudi podenota E-2d, na kateri je predvidena izgradnja garažne hiše s pohodno streho, dejansko do meje s parcelo 210 in 211/4. Na tem mestu je predvideno, da bo zahodna stena garažne hiše ob parceli lastnice teh parcel segala nad nivojem tega zemljišča v višino od 2 do 4 metre. S takšnim posegom v prostor bo v določenem delu prišlo do razvrednotenja zemljišča kot stavbnega zemljišča. Lastnica se zaveda pomembnosti izgradnje Kulturnega centra Trebnje za mesto Trebnje in celotno Občino Trebnje, zato predvideni umestitvi objektov, kot to izhaja iz osnutka OPPN, načeloma ne nasprotuje, pričakuje pa, da bo z enakim razumevanjem ravnala tudi Občina Trebnje pri željenih umestitvah objektov v prostor na njenih parcelah, kar velja tudi za odmike objektov od javnih površin in tudi pri siceršnji ureditvi območja (dostopi).

Lastnica pa ima pripombo na osnutek OPPN v delu, v katerem je predviden dostop na območje Kulturnega centra Trebnje z Gubčeva ceste do podenote E-2d na delu med njeno parcelo 210, na kateri stoji hiša ob Gubčevi cesti in parcelo 209/2, na kateri stoji poslovno stanovanjska stavba, v kateri se nahajata banka in trgovina. S tem dostopom na območje Kulturnega centra Trebnje pa lastnica ne soglaša iz razlogov, navedenih v nadaljevanju teh pripomb in v tem delu predlaga spremembo osnutka OPPN.

Ob zahodni steni stavbe, zgrajeni na parceli 209/2, je zelo ozek pas (manj kot 1 meter širine) zemljišča, ki pripada stavbi na parceli 209/2. Na meji med parcelama 209 in 210 je zgrajen oporni zid višine preko 1 metra, na katerem je nameščena kovinska ograja. Med steno objekta in to kovinsko ograjo je pohodna površina (dvignjena nad nivojem parcele 210, na južnem delu do 2 metra), širine največ 0,8 metra, po kateri je speljan dostop do dveh vrat v zahodni steni tega objekta, ki vodita v pritlični del stavbe. Pri drugih vratih, približno na dveh tretjinah zahodne stene stavbe na parceli 209/2 se ta pohodna površina, ki je urejena z opornim zidom, konča z opornim zidom in ograjo, tako da prehoda naprej ni. Na tej pohodni površini sta tudi dva svetlobna jaška. Prehoda po tej površini sedaj ni, niti ga glede na stanje v naravi ni mogoče urediti. V vsakem primeru pa je ta pas enega metra ob zahodni steni stavbe na parceli 209/2 pripadajoče zemljišče tej stavbi, katero je potrebno za vzdrževanje in rabo stavbe in mu takšnega položaja tega zemljišča kot pripadajočega zemljišča stavbe ni mogoče odvzeti.

Zahodneje od tega opornega zidu pa je že zemljišče s parcelno številko 210. To zemljišče predstavlja dostopno površino za parcelo lastnice. To zemljišče se nahaja ob vzhodni steni sedanjega objekta in predvidenega novega objekta. Lastnica ne pristaja, da bi bil po tem njenem zemljišču urejen kakršenkoli javni dostop do kulturnega centra z Gubčeve ceste, saj bo svojo parcelo uredila tako, da bo nanjo urejen dostop oseb, ki bodo v povezavi s to nepremičnino, ne pa, da bi ta njen del parcele predstavljal javno površino, dostopno in uporabno vsakomur. Iz tega razloga Lastnica predlaga spremembo osnutka OPPN Kulturni center Trebnje in sicer tako, da se v njem izbriše predvidena ureditev dostopa med njeno parcelo 210 in parcelo 209/2.

Pripombo lastnice je razumeti kot njeno razumno ravnanje v zavarovanje njenih pravic in interesov, ne pa kot kakršnokoli nagajanje pri sprejemanju OPPN in tudi ne kot nasprotovanje izgradnji Kulturnega centra Trebnje, to pa še v toliko večji meri, ker so na razpolago za dostop z Gubčeva ceste no kulturnega centra drugi primernejši dostopi. Med stavbama, stoječima na parceli 209/2 in 209/3 je bistveno širši vmesni prostor (cca 10 metrov) celo z že zgrajenimi stopnicami, pa tudi v smeri proti vzhodu so razdalje med objekti bistveno večje, ki omogočajo primernejšo ureditev dostopov. Ne nazadnje tudi dostop po preurejeni Kolodvorski ulici ne predstavlja omembe vredne daljše razdalje do kulturnega centra, da uporabniki ne bi mogli uporabljati to zemljišče za dostop do kulturnega centra.

 

Stališče: Urejanje dostopov ni predmet OPPN, so pa na grafičnih prilogah nakazane smiselne navezave. Odlok o OPPN se dopolni z določilom, da se zagotovi dovoz na območje OPPN prek zemljišča s parc. številko 199, k. o. Trebnje, Z OPPN bo omogočena gradnja na območju za razvoj stavb, vendar pa to nikakor ne pomeni, da bodo objekti stali na tem celotnem območju. Dejanska velikost objekta in odmik od sosednjih zemljišč se določi v projektu za pridobitev gradbenega dovoljenja.

 

11. Pripomba (na javni obravnavi)

Kolikšen delež oz. kvadratura je načrtovana za potrebe knjižnice z vsemi pripadajočimi prostori. Kdaj se lahko načrtuje ureditev iz izgradnja nove knjižnice in selitev? Rabili bi 1.600 m2, danes pa delujejo na 395 m2.

 

Stališče: Kulturni center bo vključno z garažo zgrajen v prvi fazi, izgradnja knjižnice pa je predvidena za naslednjo fazo, ko bodo zagotovljena sredstva oz. ko bo kulturni center zgrajen.

  

Pripravili:

Acer Novo mesto d.o.o., januar 2018

Občinska uprava, Oddelek za okolje, prostor in infrastrukturo

 

 

Alojzij Kastelic

ŽUPAN

Všečkaj objavo