Občinski svet Občine Sodražica se je v četrtek, 25. 4. 2019, sestal na 4. redni seji. Pred svetniki je bilo kar 15 točk dnevnega reda. Na prvem delu seje so bili prisotni trije zunanji poročevalci, in sicer Marija Ajdič Francelj, vodja MIR, Toni Vidmar, vodja policijskega okoliša PP Ribnica, ter Bojan Trdan, direktor Komunale Ribnica. Svetniki so se tako uvodoma seznanili z letnima poročiloma Medobčinskega inšpektorata in redarstva ter Policijske postaje Ribnica za leto 2018. V nadaljevanju so obravnavali in sprejeli spremembe cen na področju komunalne odpadne vode in določenih vrst komunalnih odpadkov ter cen programov sodraškega vrtca. Obravnavali in sprejeli so tudi Zaključni račun Občine Sodražica za leto 2018, po skrajšanem postopku spremembe Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Ribnica, v 1. obravnavi pa še Odlok o turistični taksi v Občini Sodražica. Na predlog Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja so bili imenovani vaški odbori ter oblikovano mnenja k imenovanju ravnatelja oz. ravnateljice Glasbene šole Ribnica.
Zaključni račun Občine Sodražica
Župan je predstavil Zaključni račun Občine Sodražica za leto 2018. Uvodoma je pojasnil, da se je preteklo leto v finančnem smislu zaključilo v načrtovanih okvirjih kot so bili določeni z rebalansiranim veljavnim proračunom. Občina Sodražica je tako leto 2018 zaključila v višini 3.054.145 evrov na strani prihodkov in 3.112.678 evrov na strani odhodkov. Proračunski (tekoči) primanjkljaj v višini 58.533 evrov, ki je bil sicer načrtovan, je bil pokrit s sredstvi, ki so bila prenesena iz preteklih let ter s pridobljenimi povratnimi sredstvi iz razpisa države za sofinanciranje občinskih investicij (namensko porabljena sredstva za SORIKO) na podlagi 23. člena zakona o financiranju občin.
Ob robu predstavitve zaključnega računa je župan občinski svet seznanil, da je morala občina ob koncu preteklega leta tekoče likvidnostno posojilo konvertirati v kratkoročno, zaradi zamude refundacije evropskih sofinancerskih sredstev strani države, za kar je občina pridobila tudi soglasje finančnega ministrstva. V začetku letošnjega leta je bila refundacija že realizirana, s čimer je bilo poplačano tudi kratkoročno posojilo.
Sklep o cenah storitev čiščenja in odvajanja komunalne odpadne vode na območju občine Sodražica
Glavni razlog za dvig cen je verižni odziv, saj ga pogojuje oziroma narekuje bistven porast nekaterih cen, kot npr. elektrike ter oddaje odpadkov, ki nastajajo na čistilnih napravah. Spreminjata se cena storitve čiščenja komunalne odpadne vode, in sicer za 0,0647 EUR brez DDV/m3 porabljene pitne vode, in cena storitve odvajanja komunalne odpadne vode, in sicer za 0,0595 EUR brez DDV/m3. Cena čiščenja komunalne odpadne vode tako po novem znaša 0,6958 EUR brez DDV/m3 porabljene pitne vode, cena odvajanja komunalne odpadne vode pa 0,2003 EUR brez DDV/m3 porabljene pitne vode. Navedene cene se uporabljajo od 1. 4. 2019.
Sklep o določitvi cen storitev zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov
S sprejetim sklepom se spreminja cena le za uporabnike odvoza bioloških odpadkov, in sicer nova cena naša 0,1495 €/kg brez DDV, količinska obračunska mera pa se nanaša na velikost zabojnika. Razlog za dvig cen je spremenjena cena kompostiranja, ki jo sprejme koncesionar, v našem primeru Snaga. Nove cene se uporabljajo od 1. 5. 2019.
Sklep o ceni programov vrtca
Glavni razlog za spremembo cene so višji stroški dela, ki so posledica napredovanja zaposlenih v višji plačni razred, dviga minimalne plače, višjega regresa za letni dopust, višje premije kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja, odpravnin ob upokojitvi. V zadnjem letu je namreč prišlo do bistvenih sprememb v plačnem sistemu zaposlenih v javnem sektorju. Stroški dela predstavljajo cca 80% cene programa. Cena se spreminja s 1. 5. 2019. Za otroke 1. starostne skupine bo cena po novem znašala 472 EUR (8,5 % porast cene), za otroke 2. starostne skupine pa 404 EUR (3,5 % porast cene). Starši v povprečju plačujejo 30% cene programov vrtca, razliko pa krije občina.
Odlok o spremembi in dopolnitvi Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom dr. Janeza Oražma Ribnica
Občine ustanoviteljice želijo s spremembo Odloka razširiti možnost kandidiranja za direktorja Zdravstvenega doma Ribnica. Do sedaj je bil namreč v Odloku naveden pogoj, da mora imeti direktor visoko strokovno izobrazbo ustrezne zdravstvene smeri, po novem pa se, skladno z Zakonom o zdravstveni dejavnosti, razširja možnost na ostale smeri izobrazbe visoke stopnje. Naslednji razpis za direktorja Zdravstvenega doma Ribnica bo torej izveden že na podlagi novih določil odloka, in sicer takoj, ko bodo stopili v veljavo vsi potrebni akti.
Odlok o turistični taksi v Občini Sodražica
Leta 2018 je bil sprejet nov Zakon o spodbujanju razvoja turizma, ki je podlaga za določanje turistične takse. Zaznavamo, da se posamezniki zanimajo za možnosti oddajanja svojih prostorov v turistične namene, in ocenjujemo, da območje občine ima potencial za razvoj turizma, vključno z razvojem turističnih nastanitvenih kapacitet. Od 1. 1. 2019 se na območju Republike Slovenije poleg turistične takse, ki je prihodek občinskega proračuna, obračunava tudi promocijska taksa, ki znaša 25% turistične takse in je prihodek države. Občine v bližnji okolice so Odloke o turističnih taksah že uskladile z veljavno zakonodajo, Občina Sodražica pa se je s svojim predlogom o višini turistične takse približala sosednjim občinam in v predlaganem odloku tako znaša turistična taksa na območju občine Sodražica 1,20 EUR, skupaj s promocijsko takso, pa bi taksa znašala 1,50 EUR za nočitev. O višini takse bodo svetniki še razpravljali na resornih odborih, Odlok pa bo dan tudi v javno obravnavo. Pripombe se bodo upoštevale ob pripravi odloka za 2. obravnavo.
Imenovanje vaških oborov
Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja je skladno z odlokom objavila javni poziv za zbiranje predlogov za imenovanje v vaške odbore, ki je bil objavljen od 28. 1. 2019 do 15. 3. 2019. Na podlagi predlogov in skladno z določbami Odloka o vaških odborih je Občinski svet imenoval vseh 9 vaških odborov za mandatno obdobje 2018 – 2022 v naslednjih sestavah: v vaški odbor Globel: David Janež, Anton Košir in Mirko Oražem; v vaški odbor Podklanec: Janez Košmrlj, Danica Palčič in Mihael Šega; v vaški odbor Gora: Miloš Antončič, Drago Arko, Ludvik Arko, Janko Gornik in Peter Levstek; v vaški odbor Lipovšica: Jože Arko, Milan Arko, Ludvik Debeljak, Jože Kordiš in Andrej Pintar; v vaški odbor Zamostec: Srečko Benčina, Dominik Kovačič, Janez Kožar, Marta Mihelič in Peter Pakiž; v vaški odbor Vinice: Alojz Pintar, Egidij Prijatelj in Draško Vidovič; v vaški odbor Zapotok: Janko Kožar, Vladislav Lušin, Matija Puželj in Anton Tanko; v vaški odbor Žimarice: Branko Benčina, Ivo Gornik, Hinko Klun in Bojan Kovačič; v krajevni odbor Sodražica: Branka Gornik, Miha Mihelič, Janez Mihelič, Franci Oražem, Metod Pucelj, Franc Vesel in Tomaž Vesel.
Podaja mnenja k imenovanju ravnatelja / ravnateljice Glasbene šole Ribnica
Glede na to, da je svet zavoda glasbene šole Ribnica v jeseni 2018 predčasno razrešil iz položaja ravnateljico Glasbene šole Ribnica, je bila Občina Sodražica kot soustanoviteljica Glasbene šole, pozvana k podaji mnenja o kandidatih, ki sta se prijavila na razpis za delovno mesto ravnatelja Glasbene šole Ribnica. Kandidirala sta razrešena ravnateljica in sedanji vršilec dolžnosti ravnatelja Glasbene šole. Glede na to, da je bil postopek izbire ravnatelja izveden zaradi razrešitve prejšnje ravnateljice, ki so ji bile očitane določene nepravilnosti pri njenem delu, prav tako občinskemu svetu ni jasno, ali so bili postopki razrešitve izpeljani povsem v skladu z zakonom, je bil sprejel sklep, da občinski svet v tem trenutku težko objektivno presoja, kolikšna je odgovornost obeh kandidatov za nastalo situacijo v Glasbeni šoli Ribnica, ter da v tem primeru ni možno podati pozitivnega mnenja za nobenega prijavljenega kandidata.
Ob koncu so svetniki obravnavali še predloge na področju premoženjsko pravnih zadev.





