SOB.

##VIEWS##
Organizator: Planinsko društtvo Litija
na startu

Planinsko društvo Litija vsako leto na drugo nedeljo v decembru organizira pohod na Tisje. Tudi letos je organiziran v počastitev bitke II. Štajerskega bataljona na Tisju, ki je bila na božični večer leta 1941.

Start pohoda bo v nedeljo, 10. decembra 2017, med 7. in 10. uro, izpred Plečnikovega spomenika NOB v Litiji. Trasa bo označena s strani markacistov PD Litija, pohodnike prosimo, da se držijo označenih poti, ki bodo očiščene in po potrebi varovane.

Smer pohoda je vsako leto enaka. Od spomenika gredo udeleženci prek Rozmanovega trga in Ježe do Zagorice. Pri avtoprevozniku »Omahen« se povzpnejo na sleme nad Jablaniškim potokom in na levi vidijo cerkvico sv. Marije Magdalene na Gradišču. Pot poteka po gozdu in robu do kapelice nad Bajernikom, kjer je bil nekoč grajski ribnik, prečkajo cesto Šmartno-Cerovica in se povzpnejo na Jelšo, kjer jih čaka čaj za okrepitev. Pot vodi naprej nad naselje Rodni Vrh, Bič in Liberga, na desni se odpre pogled na Bogenšperk ter hribovje v smeri Dolenjske in Ljubljane. Na zgornjem Tisju je čudovit razgled na Kamniške planine na levi in Dolenjske griče s cerkvicami na desni strani. Do spodnjega Tisja je še pet minut.

Na Tisju bo ob 11. uri kratka kulturna proslava. Na Tisju se okrepčamo s čajem. Pot vodi nazaj do Preske, kjer se lahko odpravimo po daljši razgledni poti proti Ježnemu Vrhu, ki ga bomo dosegli v pol ure. Pozdravila nas bo prva zasebno zgrajena cerkvica na Slovenskem. Zgradili so jo bratje Zadražnik zaradi zaobljube njihovega očeta med drugo svetovno vojno. Posvečena je sv. Petru, ki je bil prvi iz tega zaselka s tem imenom in imel željo, da bi cerkvica stala na sedanjem mestu. Ob lepem vremenu se odpre edinstven pogled proti Kamniškim Alpam, Storžiču in Triglavu v smeri gradu Bogenšperk na desni in Snežnik na levi strani.

Pot vodi naprej po cesti za Razbore do križišča Bukovje – Ježce in od tam naprej do Višnjega Grma. Po robu nadaljujemo do Jurčka, kjer se zavije levo za Jagodnik nato levo po poljski poti za Marsko in navzdol do glavne ceste, kjer je do Kostrevnice še nekaj minut.

Na cilju v Kostrevnici pohodniki prejmejo značke in plakete za prehojene poti in se lahko okrepčajo s čajem. Iz Kostrevnice bodo od 11:30. do 15. ure na pol ure vozili avtobusi (oz. ko je polno zaseden).

Organizatorji bodo poskrbeli, da bodo udeleženci opozorjeni, da ne hodijo po cestah in ne ovirajo prometa oziroma pazijo pri prečkanju cest.

Vodja pohoda je Peter Rutar, dodatne informacije pa dobite prek telefona na številko (031) 643 743.