V zadnjih letih je med mladimi čedalje bolj prisotna problematika duševnega zdravja. To potrjuje tudi raziskava Mladina 2020, ki ugotavlja, da se je delež mladih, ki se srečujejo s stresom in stiskami, v primerjavi z letom 2010 več kot podvojil. Med pandemijo zaradi covida-19 so se zaradi različnih razlogov duševne stiske pri mladih povečale, predvsem anksioznost, osamljenost, samomorilnost, pomanjkanje smisla, motivacije ipd. Zaradi navedenega smo se zaposleni v MC Sevnica z veseljem odzvali vabilu MC Zagorje na dvodnevno usposabljanje za delo z otroki in mladostniki v stiski z naslovom Slišati in biti slišan/-a, ki je eden izmed rezultatov projekta strateškega partnerstva Me slišiš? Slišim te, financira pa ga program Erasmus+. Namen projekta je razviti in raziskati podporne mehanizme za delo z mladimi z manj priložnostmi, ki doživljajo stisko ter oblikovati sistem izobraževanja za prostovoljce in mladinske delavce v sklopu dnevnih centrov, uličnega dela in drugih aktivnosti za mlade. Na delavnicah smo spoznali, kdo so mladi v stiski in zakaj se jim to zgodi, postavljanje meja in našo vlogo pri delu z mladimi, spoznali smo orodja, metode in različno prakso. Čas pa smo namenili tudi pridobivanju izkušenj z igro prizorov, s katerimi smo lahko izkusiti situacije, v katerih nismo vedeli, kako se odzvati, zato smo raziskovali možne reakcije na specifične situacije. Aktivnosti so bile načrtovane dinamično, nekaj je bilo individualnega dela, več pa dela v manjših skupinah in parih.
Na tem področju lahko s svojimi odzivi in delom močno pripomoremo ravno mladinski delavci, ki lahko mladim omogočamo izkušnje sprejetosti, zaupnosti, pripadnosti, varnosti, participiranja, pripomorejo pa k širjenju njihove socialne mreže.
Mojca Švigelj, KŠTM Sevnica



