Občina Šempeter - Vrtojba je zaključila pomemben mejnik pri pripravi Občinske celostne prometne strategije (OCPS). Zaključeni so štirje od šestih predvidenih sklopov aktivnosti postopka priprave OCPS. Zadnja dva izvedena sklopa v mesecu oktobru in novembru sta zajemala podrobno analizo obstoječega stanja ter oblikovanje želene vizije in ciljev za prihodnost.
Aktivno sodelovanje občanov in deležnikov
Proces priprave strategije je zaznamovalo aktivno vključevanje občanov in ključnih deležnikov, predvsem v sklopih »oris želenega stanja« in »analiza stanja«. Oktobra je bila organizirana delavnica za oblikovanje vizije in ciljev, kjer so deležniki skupaj oblikovali ambiciozno, a dosegljivo vizijo: »S celostno ureditvijo in organizacijo prometa po načelih trajnostne mobilnosti bo občina Šempeter - Vrtojba prebivalcem in obiskovalcem privlačen in prijazen kraj za bivanje ter obisk, ki bo vsem zagotavljal enakopravno dostopnost.«
Poleg tega so bili definirani konkretni cilji, kot so večja prometna varnost, spodbujanje aktivne mobilnosti, zmanjšanje emisij ter dostopnost za vse generacije.
V okviru analize stanja so bile izvedene ankete za različne skupine prebivalcev, vključno z osnovnošolci, zaposlenimi in širšo javnostjo. Poleg tega so bili izvedeni intervjuji z deležniki, ki so osvetlili ključne izzive in priložnosti na področjih hoje, kolesarjenja, javnega prevoza in motornega prometa.
Dve javni razpravi soočili mnenja občanov
Digitalna javna razprava je potekala od septembra do decembra na namenski spletni platformi, ki je bila pripravljena z uporabo orodja ArcGIS Online. Ključna prednost tovrstne razprave je bila možnost natančne lokacijske umestitve problemskih točk, kar je omogočilo podrobnejši vpogled v izzive. Udeleženci so prav tako lahko pregledovali vnos točk in mnenj drugih uporabnikov, kar je spodbudilo širšo izmenjavo idej in sodelovanje. Poleg digitalne razprave je 27. novembra 2024 v Coroninijevem dvorcu potekala še javna razprava o prometnih izzivih, viziji in ciljih strategije, ki je pritegnila široko udeležbo občanov. Na razpravi je sodeloval tudi župan občine Šempeter - Vrtojba mag. Milan Turk.
Občani so poudarili potrebo po izboljšanju prometne varnosti, zlasti na kritičnih točkah, kot so nevarna križišča, slabo označeni prehodi za pešce in prometne ureditve v bližini šol. Izpostavljena je bila slaba osvetlitev pešpoti, pomanjkanje prehodov čez glavne ceste, predvsem šempetrske obvoznice, in nepovezane ali slabo vzdrževane kolesarske poti. Prebivalci so opozorili tudi na problem prehitre vožnje, hrup zaradi prometa ob obvoznici ter pomanjkanje kulture obnašanja v prometu in nespoštovanje prometnih prepisov.
Izražena je bila tudi potreba po boljših povezavah javnega prevoza, vključno z večjo frekvenco voženj, povezavami med naselji in dostopnostjo za oddaljena območja. Konkreten izziv je na primer slaba povezanost z železniškim prometom in pomanjkanje multimodalnih točk, kot so kombinacije avtobusnih postajališč s kolesarnicami.
Dogodek je bil obogaten z razstavo plakatov, ki so vizualno predstavili vizijo, cilje in povzetke ključnih prometnih izzivov. Plakati so na ogled v avli občinske stavbe.
Naprej k ukrepom in scenarijem
Z zaključkom prve faze je občina naredila pomemben korak k uresničevanju trajnostne prometne strategije. V januarju 2025 se bo pričelo oblikovanje nabora ukrepov in scenarijev za njihovo izvedbo, pri čemer bodo upoštevane vse zbrane pobude in izvedene analize.
Operacija Celostna prometna strategija je sofinancirana v okviru Javnega razpisa za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij (JR OCPS), ki se izvaja v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, prednostne naloge 5 »Trajnostna (čez)regionalna mobilnost in povezljivost«, specifičnega cilja RSO 3.2 »Razvoj in krepitev trajnostne, pametne in intermodalne nacionalne, regionalne in lokalne mobilnosti, odporne proti podnebnim spremembam, vključno z boljšim dostopom do omrežja TEN-T in čezmejno mobilnostjo«

