Tako Slovenijo kot tudi Občino Polzela lahko v vsakem trenutku prizadenejo različne naravne nesreče. Zavedamo se, da je pravočasno obveščanje prebivalcev o nesrečah in izvajanje zaščitnih ukrepov na prvem mestu, zato je župan Občine Polzela Jože Kužnik 23. maja 2019 izdal Sklep o imenovanju poveljnika in namestnika poveljnika Civilne zaščite ter člane štaba Civilne zaščite Občine Polzela. Novi poveljnik Civilne zaščite Občine Polzela je Igor Pungartnik.
Občine samostojno organizirajo in vodijo akcije zaščite, reševanja in pomoči na svojem območju ter dejavnosti pri odpravljanju posledic nesreč.
Celoten sistem postopkov ukrepanja ob naravnih in drugih nesrečah je natančno opredeljen in razdelan v občinskih načrtih zaščite in reševanja za vse vrste naravnih in drugih nesreč. Načrti ob tem vsebujejo tudi vse pomembnejše informacije o zaščitno-reševalnih službah, enotah, članih Civilne zaščite, o podjetjih in firmah, s katerimi ima občina sklenjeno pogodbo o opravljanju del v primeru nesreč, načrti prav tako opredeljujejo postopke obveščanja medijev in javnosti.
V primeru nastanka elementarne nesreče imajo glavno vlogo pri zaščiti, reševanju in pomoči ob nesrečah gasilska in druga društva, kot so jamarji, kinologi, taborniki in drugi, ki so vključeni v sistem. Gasilce s pomočjo alarmiranja prek pozivnikov, po potrebi pa tudi z znakom sirene aktivira Regijski center za obveščanje. Vsi občani, očividci ali prizadeti v nesreči so o nesreči dolžni obvestiti regijski center na številko 112. V primeru nesreče večjega obsega (potres, katastrofalne poplave, jedrska nesreča) poveljnik civilne zaščite občine skliče štab civilne zaščite občine, ki ga sestavljajo strokovnjaki z različnih področij, pomembnih za zaščito in reševanje. Če štab oceni, da obseg nesreče presega zmogljivosti rednih reševalnih služb (gasilska služba, nujna medicinska pomoč, policija, druge službe), vpokliče enote civilne zaščite občine.
V občinski pristojnosti pa je predvsem:
- spremljanje nevarnosti,
- obveščanje prebivalcev o nevarnostih,
- izvajanje zaščitnih ukrepov,
- razvijanje osebne in vzajemne zaščite,
- organiziranje in pripravljanje občinskih sil za zaščito, reševanje in pomoč ter njihovo usposabljanje.
Bistveno je, da s skupnimi močmi ublažimo posledice potencialnih naravnih in drugih nesreč, hkrati pa upamo, da do njih sploh ne pride. Vendar je žal največkrat tako, da nas nesreča udari, ko to najmanj pričakujemo.
Mija Satler




