Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Novo mesto
DANES
7°C
2°C
JUTRI
6°C
5°C
Oceni objavo

V času Ketteja obdobje brk, brade in klobukov

Pri uprizoritvah na odru veliko vlogo odigrajo stvari, ki niso v ospredju in jih gledalec morda niti ne opazi, veliko pa prispevajo k pravemu vzdušju. Takšen primer so frizure. Še posebej je to pomembno, če gre za delo, ki sega v preteklost in morajo frizure odsevati duh tedanjega časa. V opernem muzikalu Kette, ki je nastal v produkciji Zavoda Novo mesto, Kulturnega centra Janeza Trdine (KCJT), za oblikovanje frizur skrbi frizerka Renata Peterle.

Operni muzikal Kette je glasbeno-gledališki spomenik slovenskemu literatu Dragotinu Ketteju, enemu izmed začetnikov slovenske moderne, ki je živel konec 19. stoletja. Del svoje 23 let dolge življenjske zgodbe je spisal v Novem mestu, kjer se je nesrečno zaljubil in rodili so se njegovi najlepši ljubezenski verzi. Odrsko delo o na Premu rojenem poetu, pokopanem v Ljubljani, vključuje 21 vlog in prav vsaka ima seveda svojo frizuro.

»V času Ketteja je bilo obdobje brk, brade in klobukov. Tudi Kette jih je imel. Ženske so nosile visoko spete lase v figo in obleke z visokimi ovratniki. To je veljalo za meščanski krog, ki je bil v Novem mestu zelo velik, sploh Glavni trg s trgovinami in obrtniki,« pojasnjuje frizerka Renata Peterle. »Revnejši prebivalci in kmetje so imeli slabše pogoje tako za življenje kot za izgled, a so seveda po svojih zmožnostih posnemali premožnejše.«

Obdobje konec 19. stoletja je morala pričarati tudi na odru. Delo pri predstavi poteka tako, da se frizer najprej pogovori s producentom o nastopajočih, si ogleda skice in zamisli oblikovalca, malo pa po literaturi o takratnem času pobrska tudi sam. »Vse to poskusiš upoštevati oziroma se temu najbolje približati,« pravi Peterletova, ki je sodelovala že pri več predstavah, nastalih v produkciji KCJT. »Dragotin Kette je bil lep mladenič z brki, tak je tudi v predstavi. Ostali nastopajoči se v predstavi velikokrat preobrazijo,« še dodaja.

Čeprav zelo rada dela v frizerskem salonu, ji je delo izven salonskih okvirjev v poseben užitek: »Vedno je res odlična klima. Čeprav se z večino igralci že poznamo, je z vsako novo predstavo svojevrstna energija, ki jo ta prinese s sabo. S kostumi, frizurami, šminko.« Še posebej jo navdušuje dejstvo, da pomaga soustvariti delček tega, kar se vidi na odru. »V gledališču si zelo omejen s časom, ki ga imaš na razpolago za delo, lahko pa si bolj drzen in celo pretiravaš v oblikovanju frizur. Tega pri salonskem delu ni,« pojasnjuje. »Proces nastajanja take predstave je tako lep in edinstven ... Tak je in bo tudi operni muzikal Kette,« še izpostavlja Peterletova, ki je komaj čakala, da doživi zgodbo svojega najljubšega poeta, postavljeno na oder. In bila navdušena.

Komentarji

Prosimo, da pri komentiranju upoštevate pravila za objavo komentarjev.
Ta prispevek še nima komentarjev. Bodi prvi!

Oglejte si tudi