Kot je na slovesnosti povedal župan Gregor Macedoni, most v Irči vasi na novo osmišlja to območje, sledi jasni usmeritvi za trajnostni razvoj in hkrati pomeni arhitekturni in konstrukcijski presežek, ki bo glas o Novem mestu z izstopajočo arhitekturno rešitvijo znova ponesel v svet.
Marjan Pipenbaher se je v slavnostnem govoru zahvalil vsem, ki so sodelovali pri načrtovanju in gradnji mostu ter poudaril, da smo lahko Novomeščani na objekt, ki je tudi velik inženirski dosežek, saj so na svetu le trije daljši na ta način zgrajeni mostovi, upravičeno ponosi.
Most se dviguje enajst metrov nad gladino Krke in jo premosti v enem zamahu z uporabo tehnologije prednapete armiranobetonske konstrukcije, sestavljene iz 46 elementov. Takšna arhitekturna zasnova je edinstvena v radiju 500 kilometrov. Gradnja je potekala od avgusta 2021, naložbo v vrednosti 2,6 milijona evrov sta v višini skoraj milijon evrov sofinancirali Republika Slovenija in Evropska unija iz Kohezijskega sklada, medtem ko je preostanek sredstev zagotovila naša občina.
Odprtje je pospremil bogat glasbeni in družabni program, v katerem so sodelovali harmonikarski orkester Glasbene šole Marjana Kozine, Bort Ross in Lamai, otroška pevska zbora Osnove šole Bršljin in Osnovne šole Drska, Plateau, Tretji kanu, Špela Cesar, Jernej Zoran in Talia, Tina in Krt. Simbolno so most na dogodku prečkali tudi kolesarji iz Kolesarskega kluba Adria Mobil, na svoji poti so prevozili tudi novozgrajen most med Loko in Kandijo. Most v središču mesta se na sredini ponaša z razgledno ploščadjo, ki nudi poglede na slikoviti Breg. Oba nova mostova pomembno dopolnjujeta mrežo sprehajalnih in pešpoti v mestu.
Novo mesto sicer v prihodnjih letih dobiva še štiri mostove: dva cestna mostova z nizko konstrukcijo brez opornikov v reki na vzhodni ter zahodni obvoznici (Ločna in Srebrniče), ob katerih se bosta razpenjali tudi ločeni brvi za pešce in kolesarje. Vsi novi mostovi so delo Marjana Pipenbaherja.
Fotografije: Robert Kokol – Foto Asja