Ali je lahko tudi matematika zanimiva?
Skupaj z otroki, njihovimi starši in vzgojiteljicami smo dokazali, da je matematika zanimiva, igriva in da lahko v učenju matematičnih veščin otroci doživljajo uspeh in zadovoljstvo. Ob uporabi dovolj konkretnega materiala, ob vključitvi matematike v vsakdanje življenje, ob igri z otrokom, ki jo obogatimo z matematičnimi cilji,……… lahko otrok že v predšolskem obdobju pridobiva matematične veščine, ki mu bodo pomembna izkušnja za doseganje kasnejših uspehov v življenju.
V dveh nepozabnih in zelo uspešnih dneh smo se skupaj z otroki igrali mikado, iskali odgovore na vprašanja, nadaljevali vzorčke, pekli okrogle palačinke in jih tehtali ter primerjali med seboj, si za čepke kupili sok ali vodo, se igrali košarko in preštevali žogice, si izdelali in igrali domine in iskali različne možnosti rešitve problema, seštevali kot rudarji ter merili čas s peščeno uro. In z nami so se igrali tudi naši starši ter vzgojiteljice.
Otrok matematiko najbolj doživi, če je naravno vpletena v igro in če se vzgojitelj ali starš vključi v igro kot enakovreden soigralec. Zato smo se vsi skupaj igrali in spoznavali na kakšen način pri otroku razvijati matematično mišljenje.
Strokovne delavke: Kaja, Tina, Tanja, Nataša, Marjana, Romana ter dijakinje Urška, Gabi in Ana smo sledile cilju »Otrokom približati matematiko kot prijetno izkušnjo«, glede na odzive otrok in staršev pa smo prepričane, da smo dosegli zastavljeni cilj.
Pa še nekaj komentarjev naših otrok:
»Matematika je, ko se nekaj učiš.«
»Matematika je, ko računaš, jaz rada računam.«
»Matematika je, ko kaj pečeš, pa kekse a'l pa palačinke.«
»Matematika je, ko se človek ne jezi se igraš.«
»Matematika je, ful fajn, ko zmerom kaj devaš!«
»Jaz komaj čakam, da delam matematiko, ko se neki špilam, pa se naučim, pol pa več znam!«
»Matematika je, ko vzorčke devaš, pol pa lahk' kaj govoriš. T'k: rdeča, modra, rumena, pol pa spet t'k.«
»Jaz koma čakam, da grem na matematiko!«
»Poglej, oni tam se pa igrajo tisto fajno matematiko!«
Naloga nas vzgojiteljev in učiteljev ter staršev pa je, da bodo komentarji naših otrok, o področju matematika, tako pozitivni tudi v kasnejšem izobraževanju.
Romana Šepul



