V okviru priprave Občinske celostne prometne strategije občine Mengeš smo izvedli anketo o prometu v občini. Odzvalo se je preko 430 občank in občanov, ki ste nam zaupali svoje potovalne navade in pogled na razvoj prometa. Med drugim smo vas povprašali za mnenje o nekaterih predvidenih ukrepih. Rezultati so sledeči.
Prvo vprašanje se je nanašalo na pogostost obiska nekaterih lokacij. Izkazalo se je, da se več kot polovica anketiranih nekajkrat na teden odpravi v trgovine in do storitev v okolici doma. Nekoliko manj (40 %) pa se jih tako pogosto odpravi v središče občine po različnih opravkih (občina, pošta, knjižnica ipd.) ter do trgovin in storitev na obrobju občine. Med sosednjimi občinami so najpogostejši obiski Ljubljane in Domžal, malo manj pogosto Kamnika, občasno pa tudi Komende.
Mengšani, glede na anketo, na veliko lokacij in dejavnosti potujejo z avtomobilom, kar je v primeru daljših razdalj tudi povsem razumljivo (v druge občine, do oddaljenih trgovin in storitev …). Kar 71 % vprašanih se aktivno (peš, s kolesom, e-skirojem, e-kolesom) odpravi na rekreacijo, in sicer 50 % peš in 21 % s kolesom. Tudi v središče občine, ki je skoraj trem četrtinam anketiranih v radiju 2 km, se tja odpravi aktivno (59 %). Prav tako se v šolo peš ali s kolesom odpravi veliko šolarjev (43 %). A ker je ta na primerni razdalji za hojo ali kolesarjenje (do 2 km) kar 73 % anketiranim, bi lahko bil ta delež še večji, zato pa je potrebna predvsem varna šolska pot. Službo ima na primerni razdalji za pešačenje ali kolesarjenje (v tem primeru do 5 km) skoraj četrtina vprašanih. Med vsemi anketiranci pa jih v službo potuje aktivno le 10 %, še dodatni 3 % pa z avtobusom.
Graf 1: Kako običajno (najbolj pogosto) potujete
Večina anketirancev se strinja, da je treba v občini Mengeš izboljšati pogoje za hojo (62 %) in kolesarjenje (65 %) z vidika varnosti in udobja, največ (76 %) vas meni, da je treba izboljšati tudi frekvenco in potek linij javnega potniškega prometa. Prevladuje tudi mnenje, da je treba trajnostne načine potovanj bolj spodbujati in ljudi ozaveščati. Po drugi strani pa se skoraj tri četrtine (72 %) anketirancev strinja, da je treba s širitvijo in/ali gradnjo novih cest omogočiti hitrejše potovanje z avtomobilom, kar je z vidika varnosti in udobja pešcev in kolesarjev ter omejenega prostora kontradiktorno z rezultati prvih treh trditev. Ta navedba tudi ne sovpada z odgovori na vprašanje, katere vrednote se zdijo najpomembnejše pri načrtovanju prometa. Kar 75 % je namreč na prvo mesto postavilo varnost ljudi. Temu sledijo vrednote zdravje, boljši pogoji za hojo kolesarjenje, prostorska ureditev prijazna človeku, varovanje okolja in lažja uporaba javnega potniškega prometa. Najmanj pomembno se anketiranim zdi zagotavljanje dobrih (brez večjih sprememb v pristopu) ali celo boljših pogojev za vožnjo z avtomobilom.
Graf 2: katere vrednote se vam zdijo najpomembnejše, ko govorimo o načrtovanju prometa v občini Mengeš
Kdaj bi bili krajše razdalje (do 2 km - do 25 minut hoje in do 10 minut vožnje s kolesom) namesto z avtomobilom pripravljeni opraviti s peš ali s kolesom?
Kar polovica poti takšne poti že sedaj opravlja peš, tretjina pa s kolesom. Še raje bi se teh načinov posluževali, če bi bile poti bolj urejene in varne, v primeru kolesa tudi hitrejše. Le 10 % vprašanih bi se za hojo odločilo, če bi bilo parkiranje na končni lokaciji težje in le 1 %, če bi jim to priporočil zdravnik. Zanimalo nas je tudi, če bi se povečalo število kolesarjev, v primeru, da bi lahko kolo varno parkirali ali si ga izposodili. 8 % vprašanih bi večkrat sedlo na kolo v primeru, da bi bile varne kolesarnice v središču občine, 10 % pa, če bi bile te na postajah JPP. 12 % bi več kolesarilo, če bi bil na voljo sistem izposoje koles.
Pozanimali smo se tudi glede nekaterih hipotetičnih ukrepov. Tiste, ki se nanašajo na umirjanje prometa v bližini šol in vrtcev, bi podprlo 78 % vprašanih. Za izboljšanje kolesarske infrastrukture je 77 % vprašanih, malenkost manj (74 %) tudi infrastrukture za hojo. Več kot polovično podporo (57 %) je prejel projekt vzpostavitve javnega sistema za izposojo koles. Bolj deljena so mnenja o dodatnem nadzoru hitrosti z radarji in preureditvi ulic v enosmerne v južnem delu Mengša, še vedno pa je ta dva ukrepa podprlo več vprašanih, kot jih je bilo proti.
VABLJENI K ODDAJI UKREPOV, KI BODO LAHKO REŠILI PROMETNE IZZIVE