Novo sezono Gledališkega abonmaja Sotočje začenjamo s predstavo Prizori iz zakonskega življenja v izvedbi SNG Drama Maribor.
Abonma sestavlja šest odličnih predstav različnih žanrov v izvedbi profesionalnih gledaliških hiš in drugih producentov. Pet predstav bo odigranih na odru Kulturnega doma Medvode, eno pa si bomo ogledali v Celju.
Novost letošnjega leta je izbirna predstava. V program smo uvrstili kar sedem predstav: pet je fiksnih, izmed preostalih dveh pa si boste abonenti lahko sami izbrali katera vam je ljubša in si jo želite ogledati. To sta novembrska glasbena predstava Dedal in februarska gledališka predstava Krik: mama. Program najdete na spletni strani https://zavodsotocje.si/kultura/gledaliski-in-glasbeni-abonma-sotocje
Ingmar Bergman: PRIZORI IZ ZAKONSKEGA ŽIVLJENJA
SNG Drama Maribor
Režiserka: Mira Stadler
Igrata: Ksenija Mišič in Vojko Belšak
Prevajalka: Alenka Klabus Vesel, dramaturška svetovalka: Maša Pelko, scenograf: Andrej Rutar, kostumografinja: Katarina Šavs, avtor glasbe: Nikolaj Efendi, lektorica: Mojca Marič, oblikovalec svetlobe: Tomaž Bezjak
Pri pisanju scenarija za televizijsko serijo Prizori iz zakonskega življenja leta 1972, ki si jih je zamislil kot »serijo dialogov, nič nenavadnega«, je avtor Ingmar Bergman izhajal iz lastnih izkušenj iz zakona z igralko Liv Ullmann, s katero sta bila v zvezi med letoma 1965 in 1970, in kot je sam zapisal »absolutnim dejstvom, da buržoazni ideal varnosti kvari čustvena življenja ljudi, jih spodkopava in straši«. Kljub avtobiografskim motivom pa je Bergman v dramo spretno vnesel univerzalni boj med spoloma oziroma zakonskima partnerjema in družino. Bergman je zvezo med Marianne in Johanom postavil pod povečevalno steklo; opazoval je, kako se približujeta in oddaljujeta, kako se v desetih letih spreminjajo njuni pogledi, čustveni odzivi, kako preigravata najrazličnejša stanja od ljubezni, vznemirljive privlačnosti, jeze, ljubosumja, hladne egoistične brezvestnosti do razočaranj in brutalne iskrenosti. Po izjemnem uspehu serije je Bergman ustvaril še istoimenski celovečerni film (ki je prejel več mednarodnih priznanj, med drugim so ga ovenčali z zlatim globusom za najboljši tujejezični film) in gledališko uprizoritev, ki jo je leta 1981 sam režiral v gledališču Theater im Marstall v Münchnu. Johan in Marianne sta si v Prizorih iz zakonskega življenja dovolila biti pogumna, strahopetna, srečna, žalostna, jezna, ljubeča, zmedena, negotova, zadovoljna, zvita, neprijetna, otročja, zlobna, nedoumljiva, veličastna, malenkostna, fizično ljubeča, brezsrčna, neumna, bedna, nemočna: na kratko tipični človeški bitji.
Ingmar Bergman (1918–2007) ni bil samo eden najprepoznavnejših svetovnih filmskih scenaristov in režiserjev 20. stoletja, pač pa tudi eden najbolj eminentnih švedskih gledaliških režiserjev. Kot je sam rekel, je poročen z gledališčem, film pa je njegova ljubica. S svojo prepoznavno introspekcijsko avtorsko poetiko – iz katere je zrasel pojem »bergmanovski« – je podpisal več kot petdeset filmov in več kot sto gledaliških uprizoritev. Bil je neprekosljivi mojster psihološke drame, o katerem je Krzystof Kieślowsky rekel, da je verjetno edini filmski režiser, ki je o človeški duši povedal toliko kot Dostojevski ali Camus.
Pod zakonsko vivisekcijo se bo podpisala mlada in perspektivna avstrijskokoroška Slovenka Mira Stadler, lanskoletna dobitnica nagrade stella22 za udarno uprizoritev, ki je z mladimi gledališčniki pripravila v dunajskem Burgteatru.
Predstava je uprizorjena po dogovoru z družbo Josef Weinberger Limited, London, v imenu Fundacije Ingmarja Bergmana, www.ingmarbergman.se
Zastopnik avtorskih pravic Josef Weinberger Ltd., www.josef-weinberger.com

