Logo MojaObčina.si
DANES
22°C
9°C
JUTRI
19°C
13°C
Oceni objavo

Obvoznica v Lučah in protipoplavni ukrepi – nasprotna dejstva in dokazi

Dne 9. 1. 2023 je bil na RTV SLO 1 v oddaji Slovenska kronika objavljen prispevek o obvoznici. V prispevku je navedenih več neresnic kot resnic, zamolčana pa so dejstva, ki sicer maloštevilnim nasprotnikom obvoznice niso po godu.

Voditeljica prispevek napove z besedami, da se že skoraj 20 let vleče reševanje projekta Lučke obvoznice. Projekt obvoznice in protipoplavne zaščite se je na državi pričel leta 1993 na pobudo predstavnikov tedanje Krajevne skupnosti Luče. Predstavniki tedanje krajevne skupnosti, ki so očitno tedaj podpirali obvoznico, saj se je na njihovo pobudo odprl projekt na državi, so sedaj v civilni iniciativi proti izgradnji obvoznice. Letos tako mineva 30 let od začetka uradnega reševanja problema obvoznice in protipoplavne zaščite v Lučah. Sam projekt pa ima še precej daljšo brado, saj ga je načrtovala že bivša občina Mozirje v začetku 60-tih let prejšnjega stoletja.

V nadaljevanju prispevka je navedeno, da bo Občina Luče nadaljevala postopke za razlastitev. Občina Luče ne vodi in ne izvaja postopkov za razlastitev lastnikov zemljišč na trasi predvidene obvoznice. Postopke vodi Upravna enota Mozirje, ki je zato krajevno in stvarno pristojna.

V prispevku je posneta izjava Bernarde Matijovc, v kateri pojasni, kaj zanjo pomeni zemljišče, ki ga ji država razlaščuje za potrebe izgradnje obvoznice. Bernarda Matijovc je za potrebe legalizacije stanovanjske hiše v letu 1998 potrebovala soglasje Občine Luče k legalizaciji stanovanjske hiše. Soglasje občine je bilo podano pod določenimi pogoji, Bernarda Matijovc pa se je s temi pogoji strinjala, kar je razvidno iz priloženega dokumenta, na katerem je njen podpis. Med pogoj je navedeno:

       1. Da je seznanjena z možnostjo izgradnje obvoznice v bližini stanovanjske hiše (ki se je tedaj legalizirala) in na to gradnjo nima pripomb.

       2. Da bo Občini Luče oz. izvajalcu obvoznice prodala del zemljišča parc. št. 134/71 k. o. Luče, po ceni uradne cenitve izvedenca, če bo to               zemljišče potrebno za nemoteno gradnjo obvoznice

V prispevku je navedeno, da civilna iniciativa oporeka referendumu v zvezi z izgradnjo obvoznice in protipoplavne zaščite. Po navedbah v prispevku Ministrstvo za javno upravo pritrjuje navedbam civilne iniciative, da je bil ta referendum nezakonit. Nikjer v odgovoru ministrstva ni navedeno, da naj bi bil takšen referendum nezakonit. Navedeno je samo, da bi naj bil v več elementih v neskladju tako s Statutom Občine Luče kot tudi s krovno zakonodajo, konkretno pa ne navajajo nobenega člena, ki bi to potrjeval. Občina Luče je pred izvedbo referenduma, ravno zaradi odprave vsakršnega dvoma o zakonitosti takšnega referenduma, pridobila pravno mnenje Inštituta za javno upravo, avtor prof. dr. Rajko Pirnat. V tem mnenju je jasno navedeno, da je obravnavani svetovalni referendum razpisan o vprašanju iz pristojnosti občinskega sveta, da ga je razpisal občinski svet in da je vprašanje oblikovano skladno z zakonom. Glede teh vprašanj je v pravnem mnenju ugotovljeno, da je obravnavani svetovalni referendum razpisan skladno z zakonom. Še posebej pa bode v oči dejstvo, da referendumu oporeka civilna iniciativa, ki na vsakem koraku razglaša, da morajo v občini odločati ljudje na zborih občanov. Referendum pa je najvišja oblika neposrednega odločanja občanov. Pa tudi rezultat referenduma ob visoki udeležbi z 92,4% glasov ZA čimprejšnjo izgradnjo obvoznice in protipoplavne zaščite, je sam po sebi dovolj zgovoren.

V prispevku je navedeno, da civilna iniciativa pravi, da cesta dosega obremenitve do 950 vozil, 10.000 vozil pa je povprečje za takšno državno cesto. Seveda je pri tem zamolčano, da obstoječa cesta skozi Luče ne omogoča dvosmernega prometa niti za osebna vozila, kaj šele za tovorni in avtobusni prevoz, niti se ne navaja, koliko vozil je takšna cesta sposobna prenesti. V primeru srečevanja dveh vozil na obstoječi cesti pride vedno do zastoja. Obstoječa cesta skozi Luče je bila zgrajena za konjske vprege, vozil na lastni pogon tedaj še ni bilo, danes po tej isti cesti vozijo vozila z več osmi in skupne mase preko 40 t, srečevanje teh vozil pa ni možno. Za potrebe obvoznice je bila izdelana simulacija povečevanja prometa. Podatki iz te simulacije so bili, da se promet iz leta v leto povečuje. Podatki iz simulacije so zelo podobni realnim podatkom, ki jih beleži tabla 'vi vozite' na vhodu v Luče iz smeri Solčava.

V prispevku je omenjena poplava v Lučah 1961 leta in potem še poplava leta 1990, zamolčana pa je poplava iz leta 2000, ki je med drugi odnesla tudi Logarski most nad kampom Šmica. Leta 2000 je poplavljala reka Savinja (tedaj je imela Savinja tudi največji izmerjeni pretok v Solčavi), vendar tega v prispevku ni omenjenega. Po tej poplavi je občina izvedla škarpo na spodnjem delu struge Mlinščice. Poleg tega je Savinja poplavljala tudi leta 2012, vendar je bilo do tedaj že izvedene večino protipoplavne zaščite na sotočju Lučnice in Savinje (kateri je civilna iniciativa vseskozi nasprotovala) in samo sreči se lahko zahvalimo, da je še ravno pravi čas prenehalo deževati, v nasprotnem pa bi Savinja prestopila bregove v Lučah in ponovilo bi se leto 2000.

Oglejte si tudi