Danes smo z Naši lepi konci doživeli še en nepozaben mestni sprehod – tokrat posvečen logaškim železnicam. Vodil nas je Zvone Ivančič, strasten poznavalec železniške zgodovine, ki je udeležencem predstavil bogato tehnično in kulturno dediščino našega kraja.
Obiskali smo kraje, kjer so nekoč vozile različne proge: južna železnica iz leta 1857, feldbahn iz leta 1916, normalnotirna železnica Logatec–Črni Vrh ter delovna železnica, speljana za potrebe gradnje tunela pri Naklem. Spoznali smo, kako so nekdaj razvažali les, kako se je voda iz Logatca prevažala na Kras in vse do soške fronte, in kje je stala napajalna postaja ter štelverk s kretnicami in signali.
Zvone je slikovito predstavil tudi delovanje parnih lokomotiv – od dimnice, peskovnika in varnostnih ventilov pa do podvozja s pogonskimi kolesi. Izvedeli smo, da je bilo treba lokomotivo zakuriti kar osem ur prej, preden je bila pripravljena na vožnjo, ter da je srce vsake lokomotive v razvodni postaji. Ob tem je delil tudi osebno družinsko zgodbo, saj je bil njegov oče udeležen v železniški nesreči prav z eno izmed takih lokomotiv, ki stojijo na logaški železniški postaji.
Sprehajali smo se mimo zanimivih ostankov železniške infrastrukture: trumb, tunela pod Naklom, ki je bil v času vojne zaklonišče in kasneje celo gojišče šampinjonov.
Dogodek je bil prava kombinacija zgodovine, tehnike in lokalnih zgodb, ki dokazujejo, da je bila železnica za Logatec nekoč veliko več kot samo prevozno sredstvo.



