Logo MojaObčina.si
DANES
18°C
8°C
JUTRI
25°C
7°C
Oceni objavo

DAN VARNE RABE INTERNETA

V letošnjem letu je enajsti februar mednarodni dan varne rabe interneta. V sodobnem svetu težko zanikamo to revolucionarno iznajdbo, ki je naš način življenja za vedno spremenila pred tremi desetletji. A sodobno še ne pomeni nujno dobro in v tem času so strokovnjaki ugotovili, da je zasvojenost od interneta ena od sodobnih oblik nekemičnih zasvojenosti.
Letošnji Dan varne rabe interneta je pod sloganom: »Skupaj za prijaznejši internet« in ustvarjanje prijaznejšega interneta za vse, še posebej pa za najmlajše uporabnike interneta, ter spodbujanje spoštljive komunikacije po internetu. Vse lepo in prav, a pri tem se mi kot pedagoški delavki v prvi vrsti postavi vprašanje: »Kaj ima internet za iskati pri najmlajših uporabnikih in katero starostno mejo so imeli v mislih tisti, ki o njem pišejo?« Lahko mi rečete, da sem staromodna ali starokopitna, ampak beseda: najmlajši in internet mi nikakor ne gresta skupaj! Čemu naj bi predšolske ali šolske otroke prve triade (in morda tudi še druge), sploh učili uporabe interneta? Kaj jim bo? Hočem reči, razvojna psihologija otroka ima fokus na razvijanju otrokovih popolnoma drugih veščin; kot so razvoj govora, besedišča, komunikacije z zunanjim svetom. Opismenjevanje se z namenom začne šele od 6. leta dalje, torej, ko otrok vstopi v šolo in traja praktično skozi celotno prvo triado; saj otrok najprej usvaja velike tiskane črke, nato male, šele v 2. razredu pisane. Potem pa mora še vse usvojeno povezati v branje zlogov, šele nato besed in to trenirati tako dolgo, da njegovo branje postane povezano in tekoče. Otrok torej praktično ni opismenjen skozi vso prvo triado! Kaj mu bo internet, ki zahteva veščine dobrega in tekočega branja in pisanja, ter iskanja (brskanja)?

Srce me boli, ko vidim malčke s tablicami v roki, njihovi starši pa so ponosni, da njihov »ta mali« že zna kako priti na splet! A splet predšolskemu otroku ne bo uril možganov, kot mu jih urijo miselne naloge in zagate kot je ta, kako skupaj zložiti kocke, da se bodo prilegale kot ključ in ključavnica, ali katero obliko kocke dati v prazen prostor, da se bo mu bo prilegala. Pa risanje, vse od faze čečkanja dalje, do risanja črt, pravilnega barvanja likov in nato nerodnih poskusov risanja smiselnih likov. Kaj se bo zgodilo z vsemi temi nujnimi razvojnimi otrokovimi fazami? Jih bo nadomestilo neskončno gledanje risank in smešnic po youtub kanalu? Nikoli in nikdar! Morda bo malček znal nesmiselno klikati po internetu, a kaj mu bo klikanje, če ne bo šel skozi najpomembnejše razvojne faze za otrokov zdrav razvoj? Za razvoj in urjenje možganov in grafomotorike. Bo takšen otrok res razvil vse svoje potenciale in zmogljivosti? Mu s (pre)zgodnjo rabo interneta res omogočamo zdrav razvoj?

Ni vse kar je »cool,« tudi zdravo! Še odrasli se pogosto ne znamo ubraniti pred pastmi prepogoste uporabe interneta, kaj šele otroci! Oni posnemajo nas in najbolj nevarno početje se mi zdi, ko malček ali zgodnji šolski otrok posnema starša za računalnikom ali tablico, ker si želi biti kot on. Vklopimo svoj zdrav razum, ozavestimo se o posledicah prezgodnje rabe interneta in ustvarimo za svoje otroke pogoje, v katerih se bodo vse njihove funkcije (miselne, motorične,…) lahko razvijale optimalno. Razvijmo kritičnost do uporabe interneta in obvarujmo otroke s tem, da jim v prvi vrsti postavimo mejnike kdaj je seznanitev s spletom zanje sploh smiselna! Potem se šele sprašujmo o varni rabi interneta! 

 

Zapisala:

Za Društvo Sinergija Ljubljana

mag. Klementina Sambolič

Oglejte si tudi