Srce me boli, ko vidim malčke s tablicami v roki, njihovi starši pa so ponosni, da njihov »ta mali« že zna kako priti na splet! A splet predšolskemu otroku ne bo uril možganov, kot mu jih urijo miselne naloge in zagate kot je ta, kako skupaj zložiti kocke, da se bodo prilegale kot ključ in ključavnica, ali katero obliko kocke dati v prazen prostor, da se bo mu bo prilegala. Pa risanje, vse od faze čečkanja dalje, do risanja črt, pravilnega barvanja likov in nato nerodnih poskusov risanja smiselnih likov. Kaj se bo zgodilo z vsemi temi nujnimi razvojnimi otrokovimi fazami? Jih bo nadomestilo neskončno gledanje risank in smešnic po youtub kanalu? Nikoli in nikdar! Morda bo malček znal nesmiselno klikati po internetu, a kaj mu bo klikanje, če ne bo šel skozi najpomembnejše razvojne faze za otrokov zdrav razvoj? Za razvoj in urjenje možganov in grafomotorike. Bo takšen otrok res razvil vse svoje potenciale in zmogljivosti? Mu s (pre)zgodnjo rabo interneta res omogočamo zdrav razvoj?
Ni vse kar je »cool,« tudi zdravo! Še odrasli se pogosto ne znamo ubraniti pred pastmi prepogoste uporabe interneta, kaj šele otroci! Oni posnemajo nas in najbolj nevarno početje se mi zdi, ko malček ali zgodnji šolski otrok posnema starša za računalnikom ali tablico, ker si želi biti kot on. Vklopimo svoj zdrav razum, ozavestimo se o posledicah prezgodnje rabe interneta in ustvarimo za svoje otroke pogoje, v katerih se bodo vse njihove funkcije (miselne, motorične,…) lahko razvijale optimalno. Razvijmo kritičnost do uporabe interneta in obvarujmo otroke s tem, da jim v prvi vrsti postavimo mejnike kdaj je seznanitev s spletom zanje sploh smiselna! Potem se šele sprašujmo o varni rabi interneta!
Zapisala:
Za Društvo Sinergija Ljubljana
mag. Klementina Sambolič