Skupini študentov Pedagoške fakultete Univerze v Ljubljani sta na 10. Mednarodnem tekmovanju iz snovanja in izdelave izobraževalnih računalniških iger osvojili 1. in 2. mesto. Na prvo mesto se je uvrstila igra Policist Pavle, na pomoč!, ki jo je razvila skupina študentk Sabina Širca, Katja Ferenc in Alja Herga, medtem ko je drugo mesto pripadlo igri HTML-Dash študentov Miha Medved, Adrijan Golja in Martin Ristič.
Tekmovanje je potekalo 6. oktobra 2022 v okviru 16. Evropske konference o učenju z igrami v Lizboni. Na tekmovanju so sodelovali udeleženci iz 27 držav.Poleg večine evropskih držav so bili tekmovalci tudi iz ZDA, Brazilije, Japonske, Tajvana in Singapurja, ki so na tem področju med vodilnimi. V finalni del tekmovanja v kategoriji študentskih del se je uvrstilo 15 iger, njihovi avtorji pa so bili poleg naših dveh skupin študentov še z dveh uglednih ameriških univerz, s Tajvana, Japonske, Združenega kraljestva, Francije, Nemčije, Grčije in Portugalske.
Študenti so igri izdelali v okviru rednih študijskih obveznosti pri enosemesterskem predmetu Z IKT podprta učna gradiva pod mentorskim vodstvom as. dr. Mateja Zapuška in prof. dr. Jožeta Ruglja. Poleg izjemno zagnanega dela pri predmetu so veliko časa porabili tudi za prevod iger in vseh spremljajočih gradiv in za pripravo promocijskih gradiv v obliki nekajminutnih video napovednikov iger.
Igra Policist Pavle, na pomoč! je namenjena učencem druge triade devetletne osnovne šole, ki izberejo izbirni predmet Računalništvo, pred obravnavo učne teme Algoritmi. Narejena je v obliki risanke, igralec pa prebivalcem svojega mesta skupaj z glavnim junakom policistom Pavlom pomaga reševati njihove probleme.
Igra HTML-Dash je namenjena učenju osnov jezika HTML. Glavna protagonistka igre je Lily, ki na poti v službo pade v jamo. V njej sreča starca Tima Leeja, ki potebuje njeno pomoč, da zbere vse značke, potrebne za izdelavo spletne strani.
Pri tem je pomembno tudi dejstvo, da so študenti pri izdelavi iger sodelovali s svojimi vrstniki z NTF UL s študijskega programa Grafične in interaktivne komunikacije, ki so pod mentorskim vodstvom prof. dr. Helene Gabrijelčič Tomc na podlagi specifikacij naših študentov izdelali vse potrebne grafične elemente iger.
Obe nagradi na tako pomembnem mednarodnem tekmovanju pomenita potrditev kakovosti pedagoškega dela na Katedri za računalništvo in didaktiko računalništva PEF UL ter uspešno povezovanje didaktike in računalništva. Dejstvo je, da se igre študentov raunalništva na PEF UL na tem tekmovanju uvrščajo v finale že celo zadnje desetletje in da so predlani študenti že zasedli 2. mesto. Njihove igre, ki so jih zasnovali in izdelali v zadnjih desetih letih, so na voljo na spletnem portalu http://hrast.pef.uni-lj.si/games.
(vir: uni-lj.si)




