“Zame je uspešno sodelovanje, ko smo na obeh straneh – naročnik in izvajalec – zadovoljni, ne samo pri končnem produktu, temveč tudi skozi celotno komunikacijo,” odgovarja Zala Hrastar, mlada modna oblikovalka in vsestranska ustvarjalka, ustanoviteljica znamke oblačil MORJA.
Živeti vrednote, v katere verjamemo in neutrudno iskati načine, ki nas skladno z njimi vodijo skozi vsakdan, je ena temeljnih zavez posameznikov in organizacij. Mladi zmaji pri delu z mladimi sledimo vodilu, da mlade vključujemo v vse dele naše organiziranosti. Tako se res trudimo, da odpiramo prostor sodelovanja in nabiranja izkušenj za mlade tudi v resničnem poslovnem okolju.
Ponosno vam predstavljamo projekt Mestni inkubator x MORJA, v katerem smo Mladi zmaji sodelovali z mlado modno oblikovalko Zalo Hrastar, za potrebe izdelave promocijskih T-shirtov na res unikaten način.
Vabljeni k branju intervjuja z Zalo Hrastar, ki je nastal ob zaključku projekta.
Od kod ideja za ponovno uporabo promocijskih majic?
Doma in s pogovori s prijatelji sem opazila, da imamo ponavadi nakopičenih res veliko promocijskih majic, ki čeprav velikokrat pridejo prav za dela, kjer nočeš umazati ‘lepih’ oblačil, nekatera še vedno pogosto ostanejo malo ali pa sploh ne nošena. Nabirajo se nam v omarah, dokler se enkrat ne odločimo in jih pomečemo stran. Oziroma v boljšem primeru, podarimo v centre ponovne uporabe, kjer v veliki meri nato nadaljujejo pot v razrez za krpe in podobne tehnične uporabe. A niso še vse zbrane majice v stanju, da bi jih uničili. Zanje se lahko najde še kakšna priložnost in tukaj se pojavimo kreativci, da jim povrnemo uporabo.
Kolikim neuporabnim promocijskim majicam si ustvarila novo življenje?
Malo več kot 100 majicam, ki sem jih zbrala s pomočjo Centra ponovne uporabe, podjetij Ekotekstil ter KNOF, pa tudi od bližnjih prijateljev.
Ampak ne gre zgolj za ponovno uporabo promocijskih majic, če pogledamo ovratnik in obrobo všitega tiskanega motiva, kajne?
Tako je, pisane obrobe majic so pouporaba vzorčnih tekstilij, ki jih tekstilne proizvodnje ustvarijo za podjetja, da si iz njih slednji izberejo materiale, ki jih uporabijo za izdelavo kolekcij oblačil. Potiskani del pa je bil digitalno tiskan v podjetju Tekstina – Tiska, v Ajdovščini. To je bil še en element, rdeča nit, ki je celotno kolekcijo T-shirtov dodatno povezala.
Koliko časa je projekt trajal in kaj je bil najbolj zapleten del projekta?
Projekt je od začetka sestavljanja potiska in zbiranja majic trajal dobrih 5 mesecev. Najbolj zahtevna je bila prva faza – zbrati dovolj še vedno uporabnih majic. Pozorna sem morala biti na to, da niso bile zamazane, raztrgane, da je bil material v dobrem stanju, da niso bile premajhne… Dolgotrajno pa je bilo tudi šivanje, saj sem za eno majico potrebovala 1,5 do 2h. Vsako majico sem nato skrbno pregledala, dodala naše logotipe ter info kartončke in jih zložila. Tudi info kartončki so pouporabljena živilska embalaža, katero sem poslikala z akrilnimi barvami.
V Mestni inkubator si v sezoni 2022/23 vstopila kot Idejalistka s svojo idejo, ki si jo uresničila, nato si v programu 2023/24 sodelovala kot članica komisije za izbor podpre idejam, zdaj si za Mestni inkubator ustvarila upciklirane promocijske majice in tudi sodelovanje s skupino 3:rma, z oblekami za njihov video spot ‘Country Club At 5’, izhaja iz tvoje udeležbe v programu uresničevanja idej Mestnega inkubatorja. Kako vidiš Mestni inkubator na svoji profesionalni poti?
Zelo sem hvaležna, da sem spoznala vse krasne ljudi, s katerimi smo se ujeli in povezali. Če gledaš z odprtimi očmi in si upaš reči ja, kljub strahovom, ki se pojavijo v naših mislih, da nam ne bo uspelo, se pogum poplača z zadovoljstvom. Lepo je, ko si med seboj pomagamo, saj res nikoli ne veš, kjer se odprejo vrata, kdaj tudi okna. Tako da bi vsem mladim položila roko na srce, da aktivno spremljajo dogajanje okoli sebe in sodelujejo, kjer se počutijo poklicane. Z vsako izkušnjo postanemo samozavestnejši, enkrat pa je pač treba začeti.
Kaj je zate uspešno sodelovanje?
Zame je uspešno sodelovanje, ko smo na obeh straneh – naročnik in izvajalec – zadovoljni, ne samo pri končnem produktu, temveč tudi skozi celotno komunikacijo. Ko so cilji in pričakovanja jasno zastavljena in ko čutim zaupanje s strani naročnika. Takrat se lažje sprostim, zorganiziram čas in dam od sebe res najboljše. Tekom projekta sem namreč bila tudi precej zasedena z zaključevanjem magistrske naloge, studijskim snemanjem albuma s skupino Eni od Sedmih Milijard in pripravami na koncert ob izdaji albuma, pa služba in še kakšen manjši projekt, ki prileti mimo. Držati moraš fokus, a vse se da v svojih mejah, če se hoče. In menim, da je naše sodelovanje bilo zelo uspešno.
Da je bilo sodelovanje zelo uspešno prikimava tudi Tadeja Bučar Atkins (Creative Nomads), ki je v imenu Mladih zmajev v projektu skrbela za kreativno povezovanje dveh blagovnih znamk v enoten izdelek: “Uspešna sodelovanja se ne zgodijo sama od sebe. Za to je potrebno načrtno delovanje in zaveza k le-temu. Jasna in dosledna komunikacija pa je pri tem ključ.”
Ksenja Perko, direktorica Mladih zmajev, ki je sodelovanje vzpodbudila, pa dodaja: “Soustvarjanje z mladimi je naš način delovanja, saj verjamemo, da so čudovit vir idej in da skupaj z njimi delamo svet lepši za vse nas. Sodelovanje z Zalo je fajn, saj poka od ustvarjalnosti in je predana delu. Z željo, da bodo majice prepoznaven kos oblačila skupnosti mladih idejalistov in mentorjev Mestnega inkubatorja, kličem na še več takih projektov.”
Več o MORJA in Zala Hrastar lahko slišite tudi v podkastu Dvigoritis na Radiu Eter, kjer je bila preteklo jesen Zala gostja pri Niki Pušlar. Poslušajte!
(vir: mladizmaji.si)




