V pogovoru sodelujejo Declan Clarke (Berlin) ter Nikita Kadan in Anna Zvygintseva (Kijev).
Vabljeni na javno predstavitev umetnikov, ki trenutno gostujejo v Ljubljani, in sicer v rezidenčnih centrih KC Tobačna 001 (MGML) in Ustvarjalnem centru Švicarija (MGLC).
V Švicariji trenutno biva in dela umetnik Declan Clarke iz Berlina, medtem ko sta v KC Tobačna 001 na rezidenčnem bivanju umetnika Nikita Kadan in Anna Zvygintseva iz Kijeva.
Na pogovoru, ki ga bosta moderirala Alenka Gregorič in Miha Colner, bodo gostujoči umetniki predstavili svojo ustvarjalno prakso, nastajajoča dela v sklopu rezidenčnega bivanja, svoje poglede na svet in še marsikaj.
Declan Clarke je bil udeleženec in nagrajenec 31. grafičnega bienala Nad tabo/ti leta 2015 v Ljubljani. Žirija mu je za delo Skupinski portret z razstrelivom (2014) podelila posebno nagrado, in sicer raziskovalno rezidenco. Trenutno je na raziskovalni umetniški rezidenci v Ustvarjalnem centru Švicarija.
Nikita Kadan in Anna Zvygintseva, trenutna rezidenta v Muzeju in galerijah mesta Ljubljane, se bosta ob zaključku svojega bivanja konec tega meseca predstavila z razstavnim projektom v KC Tobačna 001.
Declan Clarke deluje pretežno na področju gibljive slike, čeprav pogosto uporablja tudi druge umetniške medije. V novejši praksi se posveča raziskovanju tematik modernosti, konflikta in osebnih zgodb, ki se odvijajo v ozadju velikih političnih prevratov 20. in 21. stoletja. V minulih dveh desetletjih se je v delih odzival na osebne izkušnje običajnih ljudi in jih primerjal z uradnimi zgodovinskimi narativi, ki so običajno produkt rabe politične moči.
Za umetniško prakso ukrajinskega umetnika Nikite Kadana velja, da nas sili k premisleku o manipulaciji zgodovine, ki se odvija v sodobnem političnem in kulturnem diskurzu. Zanj je edino, kar šteje, kritično zgodovinjenje in ustvarjanje narativa, ki bo lahko preteklost in sedanjost povezal v logično celoto. Vse preostalo je zgolj vojna za spomin, filtriranje in selekcioniranje podatkov brez občutka za odgovornost do preteklosti.
Opus Anne Zvygintseve spominja na intuitivni dnevnik, v katerem s skulpturami, risbami in videi beleži sledove vsakodnevnega življenja, srečanj, naključij ali avtobiografskih dejstev in na ta način ohranja trenutke, ideje in dejanja, ki bi se drugače izgubili.
Pogovor poteka v angleškem jeziku.
Na sliki: Declan Clarke: Skupinski portret z razstrelivom (2014). Foto: Jaka Babnik. Arhiv MGLC.

