Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Litija
DANES
2°C
2°C
JUTRI
2°C
1°C
Oceni objavo

S 1. 1. 2015 obvezno pošiljanje računov v javni sektor v elektronski obliki

Dne 27. 12. 2013 je bil v Uradnem listu št. 111/2013 objavljen Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o opravljanju plačilnih storitev za proračunske uporabnike (ZOPSPU-A), ki začne veljati 11. 1. 2014.

 

Bistvena novost, ki jo prinaša ZOPSPU-A je, da bodo s 1. 1. 2015 morali proračunski uporabniki prejemati račune in spremljajoče dokumente izključno v elektronski obliki (v nadaljevanju e-računi). To pomeni, da bodo morale pravne in fizične osebe za dobavljeno blago, izvedene storitve ali izvedene gradnje pošiljati proračunskim uporabnikom e-račune.

 

Fizične in pravne osebe bodo lahko pošiljale e-račune proračunskim uporabnikom prek bank, vključenih v medbančno izmenjavo e-računov, ponudnikov procesne obdelave podatkov s katerimi ima Uprava Republike Slovenije za javna plačila (v nadaljevanju UJP) sklenjene pogodbe o izmenjavi e-računov ali spletnega portala UJP e-račun, namenjenega izdajateljem, ki prek svoje banke ali procesorja ne morejo  posredovati e-računov proračunskim uporabnikom ali ne razpolagajo s tehnično podporo za pripravo e-računov. Navedene izmenjave omogočajo pošiljanje e-računov proračunskim uporabnikom prek UJP, ki je v skladu s 26. členom ZOPSPU enotna vstopna oziroma izstopna točka za izmenjavo e-računov, zato neposredno pošiljanje e-računov proračunskim uporabnikom ni dovoljeno.

 

UJP bo v sodelovanju z Nacionalnim forumom za e-račune, ki ga skupaj z Gospodarsko zbornico Slovenije tudi vodi, v letu 2014 organiziral posvete za proračunske uporabnike ter sodeloval na posvetih za izdajatelje e-računov ter nudil vso potrebno pomoč in informacije za pošiljanje e-računov proračunskim uporabnikom.

 

Obvezno pošiljanje e-računov v javni sektor bo spodbudilo približevanje maksimalnemu obsegu uporabe e-računov v zasebnem in javnem sektorju ter prispevalo k racionalnejšemu poslovanju tako  javnega sektorja kot gospodarstva.

 


eRačun 

eRačun je račun, ki ga izdajatelj računa za dobavljeno blago ali izvedene storitve izda svojemu dolžniku oziroma prejemniku računa v elektronski obliki in enakovredno zamenjuje račun v papirni obliki. Izmenjava eRačuna je proces posredovanja eRačuna od izdajatelja do prejemnika eRačuna. Prejemnik eRačuna je proračunski uporabnik ali fizična ali pravna oseba, ki ji je namenjen eRačun. Izdajatelj eRačuna je proračunski uporabnik ali fizična ali pravna oseba, ki eRačun izda. Seznam izdajateljev eRačunov 

Zgibanka eRačun za proračunske uporabnike

Prednosti eRačuna 

  • Eko: manjša poraba papirja
  • Varno: pošiljanje podatkov po varni elektronski poti
  • Hitro: avtomatizirana izmenjava računov pohitri poslovanje
  • Pregledno: večja preglednost in nadzor nad delom z računi
  • Natančno:avtomatski prevzem računov zmanjša število napak saj prepisovanje podatkov ni potrebno
  • Enostavno: celoten krog dela z računom je avtomatiziran (prejem računa, knjiženje v dokumentnem sistemu, knjiženje v računovodskem sistemu, priprava naloga za plačilo)
  • Nižji stroški poslovanja: manj papirja, stroškov poštnih storitev, ročnega dela
  • Hranjenje v elektronski obliki


eRačun sestavljajo 


Katere listine so eRačun

S skupnim imenom »eRačun« se označujejo dokumenti oziroma knjigovodske listine, ki vsebujejo zapise o poslovnih dogodkih, na osnovi katerih se spreminjajo sredstva ali obveznosti do njihovih virov, prihodki ali odhodki. Knjigovodske listine so lahko prejete ali izdane. Popolnost, resničnost in poštenost poslovnega dogodka izkazujejo z obveznimi elementi listine. Slednji so opredeljeni tako v Pravilniku o računovodstvu organizacije kot v Zakonu o davku na dodano vrednost (ZDDV-1). Za eRačune torej štejemo dokumente oziroma listine, ki vsebujejo obvezne elemente, in sicer ne glede na to, kako se listina imenuje (račun, dobropis, bremepis, avansni račun, zahtevek za plačilo,…).  


UJP enotna vstopna in izstopna točka za izmenjavo eRačunov 

V skladu s 26. členom Zakona o opravljanju plačilnih storitev za proračunske uporabnike (Ur. list RS, št. 59/2010, 111/2013) je UJP enotna vstopna oziroma izstopna točka za izmenjavo računov in spremljajočih dokumentov v elektronski obliki (v nadaljevanju eRačuni), ki jih izdajajo in prejemajo proračunski uporabniki. eRačune morajo proračunski uporabniki prejemati in izdajati le prek UJP. 


Obveznost prejemanja eRačunov 

Proračunski uporabniki morajo od 1. 1. 2015 dalje obvezno:

  • prejemati eRačune,
  • izdajati eRačune, če je prejemnik proračunski uporabnik.

Vsi, ki poslujejo s proračunskimi uporabniki bodo morali za dobavljeno blago in izvedene storitve pošiljati eRačune.

Pravne in fizične osebe lahko pošiljajo eRačune proračunskim uporabnikom prek:
 

  • bank vključenih v medbančno izmenjavo eRačunov prek procesorja Bankart;
  • ponudnikov elektronske poti s katerimi ima UJP sklenjene pogodbe;
  • portala UJP eRačun prek katerega bodo lahko izdajatelji pošiljali eRačune neposredno proračunskim uporabnikom. Portal bo podpiral pošiljanje eRačunov za manjše izdajatelje, ki v javni sektor oziroma proračunskim uporabnikom na letni ravni posredujejo manjše število eRačunov. Portal bo omogočal ročni vnos eRačunov in bo dostopen prek spletne strani UJP od 1. 1. 2015 dalje.
     

Izmenjava eRačunov prek spletne aplikacije UJPnet 

Proračunski uporabniki prejemajo in izdajajo eRačune prek spletne aplikacije UJPnet. Poslovanje prek UJPnet je določeno s Pogoji spletnega poslovanja med proračunskimi uporabniki in UJP: 

  • dostop do UJPnet za fizične osebe, pooblaščene s strani zakonitega zastopnika proračunskega uporabnika:

       - Navodila za delo z UJPnet;

       - dostop do UJPnet https://ujpnet.gov.si/Default.aspx?ReturnUrl=Secure/Prva/ 

  • dostop do UJPnet prek vmesnika B2B, ki omogoča avtomatizirano izmenjavo podatkov med UJPnet in informacijskim sistemom proračunskega uporabnika (npr. dokumentni sistem, računovodski sistem):

B2B – opis vmesnika

- storitev: https://ujpnet.gov.si/b2b/service.svc

- WSDL: https://ujpnet.gov.si/b2b/service.svc?wsdl

Kako se vključiti v prejemanje eRačunov 
več 

Kako se vključiti v izdajanje eRačunov 
več 

Nadomestila in stroški izmenjave eRačunov 

Nadomestila in stroške izdanih eRačunov, ki jih zaračunavajo banke in drugi ponudniki elektronske poti, krijejo z direktno obremenitvijo podračuna proračunski uporabniki izdajatelji eRačunov. 

Prejemanje eRačunov je za proračunske uporabnike brezplačno.

Cenik izmenjave eRačunov

Obvezno testiranje izmenjave eRačunov prek vmesnika B2B v testnem okolju BETA UJPnet

Proračunski uporabniki, ki bodo eRačune prejemali in/ali izdajali prek vmesnika B2B morajo pred vključitvijo v produkcijsko okolje UJPnet opraviti testiranje izmenjave eRačunov prek vmesnika B2B v testnem okolju BETA UJPnet. Postopki vključitve v testno okolje BETA UJPnet so enaki postopkom vključitve v produkcijsko okolje UJPnet.

  • Dostop do testnega servisa Beta UJPnetB2B:

       - storitev: https://betaujpnet.ujp.gov.si/b2b/service.svc 
       - WSDL: https://betaujpnet.ujp.gov.si/b2b/service.svc?wsdl

Preverjanje pravilnosti strukture eRačuna

Preverjanje pravilnosti strukture eRačuna oziroma eSLOGa in ovojnice eRačuna v Kotičku za razvijalce IThttp://www.ujp.gov.si/struktura.asp?id=321.

 


Elektronska hramba eRačunov

UJP bo omogočil vlaganje eRačunov v elektronsko hrambo vsem proračunskim uporabnikom, ki ne bodo imeli zagotovljene svoje elektronske hrambe.

Skupno javno naročilo »Zajem in hramba računov v elektronski obliki«

Povabilo k prijavi udeležbe v postopku skupnega javnega naročila za storitev zajema in hrambe računov v elektronski obliki

Obrazec Podatki o naročniku in pooblastilo

Pojasnilo za proračunske uporabnike v zvezi z izračunom okvirne vrednosti javnega naročila za storitve hrambe e-računov

Pojasnilo Ministrstva za notranje zadeve, Direktorat za informatiko in e-storitve glede zajema in hrambe za uporabnike Spis-a 


Tehnična podpora za eRačune

Elektronski naslov: podpora.ujpnet(at)ujp.gov.si

Telefonska številka: 05/3386 304


Pravna podlaga



Ponudniki elektronske poti

Javni poziv k izmenjavi eRačunov prek enotne vstopne in izstopne točke pri Upravi Republike Slovenije za javna plačila 

B2B – opis vmesnika za ponudnike elektronske poti


Obvestila

Pojasnilo Ministrstva za finance, Direktorata za zakladništvo Združenju bank Slovenije v povezavi z obveznim izdajanjem e-računov (22.07.2014)
Ukinitev obveznega testiranja prek Beta UJPnet za vključitev v izdajanje e-računov   (10.04.2014)
S 1. 1. 2015 obvezno pošiljanje računov v javni sektor v elektronski obliki  (06.01.2014)



Pogosta vprašanja 

Oglejte si tudi