Logo MojaObčina.si
JUTRI
18°C
12°C
ČET.
21°C
10°C

JAVNI RAZPIS o finančni pomoči za spodbujanje podjetništva v Občini Križevci za leto 2018

Datum objave: 09. 11. 2018
Številka razpisa:
Na podlagi 27. člena Statuta Občine Križevci (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 10/2018), 36. člena Pravilnika o finančni pomoči za spodbujanje podjetništva v Občini Križevci (Uradni list RS, št. 35/2013) ter Odloka o proračunu Občine Križevci za leto 2018 , Občina Križevci objavlja JAVNI RAZPIS o finančni pomoči za spodbujanje podjetništva v Občini Križevci za leto 2018 I. PREDMET JAVNEGA RAZPISA Predmet javnega razpisa je dodelitev nepovratnih sredstev za sofinanciranje ukrepov za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v občini Križevci, na podlagi Pravilnika o finančni pomoči za spodbujanje podjetništva v Občini Križevci (Uradni list RS, št. 35/2013 , v nadaljevanju Pravilnik), ki jih podeljuje Občina Križevci iz sredstev proračuna za leto 2018. Za uresničevanje ciljev občine na področju razvoja malega gospodarstva, se sredstva po tem pravilniku dodeljujejo po pravilih dodeljevanja pomoči de minimis, skladno z Uredbo Komisije (EU). Nepovratna sredstva po tem razpisu se dodeljujejo za naslednje ukrepe: UKREP 1 – Pomoč pri samozaposlovanju, UKREP 2 – Pomoč pri sofinanciranju materialnih investicij. II. VIŠINA SREDSTEV Skupna višina razpoložljivih sredstev, namenjenih za izvedbo javnega razpisa v letu 2018, znaša 20.000,00 EUR in so vezana na proračun Občine Križevci, zato morajo biti porabljena v letu 2018. III. UPRAVIČENCI - POGOJI IN MERILA Sredstva se bodo dodeljevala na podlagi pogojev in meril, ki so sestavni del razpisa ter v skladu z določili Pravilnika o finančni pomoči za spodbujanje podjetništva v Občini Križevci Križevci. Če bo, glede na število vlog in odobreno višino upravičenih stroškov, predvidenih sredstev za javni razpis premalo, se bodo upravičencem, v skladu s predlogom komisije, dodeljena sredstva sorazmerno znižala. Upravičenci do sredstev iz tega razpisa so: · mikro in mala podjetja, ki izpolnjujejo pogoje v skladu z Zakonom o gospodarskih družbah – ZGD-1-NPB14 (Ur.l. RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13 in 55/15), Zakonom o socialnem podjetništvu - ZSocP (Ur.l. RS, št. 20/11) in drugih veljavnih predpisih s tega področja, ki imajo v času vložitve vloge na javni razpis, kakor tudi ves čas trajanja obveznosti iz posameznega ukrepa, sedež dejavnosti podjetja na območju občine Križevci. · samostojni podjetniki posamezniki, ki imajo v času vložitve vloge na javni razpis, kakor tudi ves čas trajanja obveznosti iz posameznega ukrepa, sedež oz. registrirano samozaposlitev v občini Križevci (pri samostojnih podjetnikih posameznikih se smiselno upoštevajo vsi pogoji za mikro in mala podjetja iz prejšnje alineje); · fizične osebe, ki imajo stalno bivališče v občini Križevci v času vložitve vloge na javni razpis, kakor tudi ves čas trajanja obveznosti, kadar gre za sofinanciranje samozaposlitve; . fizične osebe, ki so pred vložitvijo vloge na javni razpis pri pristojnem upravnem organu že vložile zahtevo za izdajo dovoljenja za opravljanje dejavnosti na območju občine Križevci oziroma pri pristojnem sodišču priglasitev za vpis v sodni register in predložile vse predpisane dokumente za ustanovitev podjetja na območju Občine Križevci, pa o njihovi zahtevi še ni bilo odločeno, dokazilo o registraciji pa dostavijo komisiji najkasneje do izdaje sklepa o dodelitvi sredstev. Do sredstev pomoči niso upravičena podjetja: · ki po Standardni klasifikaciji dejavnosti opravljajo dejavnost iz sektorjev ribištva in akvakulture; . iz primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti; . iz predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v naslednjih primerih: - če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg, - če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce; · ki so v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah, ki so v postopkih prisilnega prenehanja zaradi insolventnosti po veljavnih predpisih, ki urejajo finančno poslovanje v postopkih prenehanja, v stečajnem postopku, v postopku prisilne poravnave ali v postopku likvidacije oziroma njihovi lastniki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do Občine Križevci; · ki nimajo plačanih prispevkov in poravnanih zapadlih obveznosti do Občine in do države; ali posamezniki, ki so za isti namen že ali še bodo pridobili sredstva iz lokalnih, regionalnih, državnih ali mednarodnih javnih virov. IV. SPLOŠNA DOLOČILA Skupni znesek pomoči na podlagi pravila de minimis, dodeljen enotnemu podjetju, ne sme presegati 200.000,00 EUR v kateremkoli obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko ali namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije. V primeru podjetij, ki delujejo v komercialnem cestnem tovornem prevozu, znaša zgornja dovoljena meja pomoči 100.000,00 EUR. Pomoči de minimis ne smejo biti neposredno povezane z izvozno dejavnostjo upravičenca in se ne smejo dodeljevati pod pogojem, da se daje prednost domačim proizvodom pred uvoženimi. Pomoči de minimis niso namenjene nabavi vozil za cestni prevoz tovora, dodeljene podjetjem, ki opravljajo dejavnost tovornega prometa in so namenjena za prevoz oseb in tovora v cestnem prometu, in ki opravljajo cestne prevoze blaga za najem ali plačilo. Pravna podlaga opredeljuje tudi pravilo kumulacije pomoči, in sicer se pomoč de minimis ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči. Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije , se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije do zgornje meje, ki jo ta uredba določa. Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z drugimi uredbami de minimis do ustrezne zgornje meje (200.000 oz. 100.000 EUR). Izraz »enotno podjetje« v skladu z drugim odstavkom 2. člena Uredbe 1408/2013/EU pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij: · podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja; . podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja; · podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu; . podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja. Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz prejšnjih alinej preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za »enotno podjetje«. »Povezano podjetje« pomeni vsa enotna podjetja in podjetja, ki so povezana prek lastniških deležev fizičnih oseb, njihovih sorodnikov do vključno drugega kolena ali njihovih zakonskih oziroma izven zakonskih partnerjev. Vlagatelj lahko kandidira na javni razpis samo z eno vlogo na posamezen ukrep. Med »povezanimi podjetji« na javni razpis lahko kandidira le eno podjetje, v nasprotnem primeru bodo vloge vseh vlagateljev med seboj »povezanih podjetij« zavrnjene. Pri izračunu upravičenih stroškov se upošteva vrednost računa brez DDV. Med neupravičene stroške pri vseh prijaviteljih spadajo dajatve, ki jih predpisuje država, npr. carina, transportni, potni ali tovorni stroški itd. Posamezni upravičenec mora pred dodelitvijo sredstev podati pisne izjave: · o že prejetih de minimis pomočeh, vključno z navedbo pri katerih dajalcih in v kakšnem znesku ter o kandidaturi za de minimis pomoč in o že odobreni in še ne izplačani de minimis pomoči; · o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške; . da za iste namene niso pridobili sredstev iz državnega proračuna ali iz mednarodnih virov; . o povezanih podjetjih ter o združitvi oziroma razdelitvi podjetij. Vlagatelj mora posamezni ukrep realizirati v skladu s prijavo. V primeru odstopanj med prijavo in realizacijo bo ukrep sofinanciran največ do višine vrednosti zaprošenih sredstev ob prijavi. V primeru manjše realizacije, kot določeno v pogodbi, se znesek sofinanciranja sorazmerno zmanjša. V. VMESNO IN KONČNO POROČILO Vsi prijavitelji, ki bodo izpolnjevali vse razpisne pogoje, podpisali pogodbo in prejeli nepovratna sredstva, so po razpisu obvezani predložiti vmesno in/ali končno poročilo, ki je sestavni del razpisne dokumentacije, in v katerem bodo poročali o porabi sredstev ter o uspešnosti realizacije prijavljenega ukrepa. Predložiti je potrebno tudi ustrezno dokumentacijo, ki je predvidena v razpisni dokumentaciji za posamezni ukrep. Če do rokov, navedenih za posamezni ukrep, vmesna in/ali končna poročila ne bodo dostavljena ali ukrep ne bo realiziran, to pomeni neizpolnjevanje pogodbenih obveznosti s strani prejemnika nepovratnih sredstev, s čimer bodo podani pogoji za odstop od pogodbe s strani Občine Križevci ter izpolnjeni pogoji za vračilo prejetih nepovratnih sredstev, vključno z zamudnimi obrestmi. Če pa se ugotovi, da je vlagatelj namerno z neresničnimi navedbami za pridobitev nepovratnih sredstev v svoji vlogi zavajal Občino Križevci, je navedeno dejstvo lahko tudi eden izmed razlogov za pričetek kazenskega postopka za poslovno goljufijo. VI. UKREPI IN POMOČI UKREP 1: POMOČ PRI SAMOZAPOSLOVANJU 1. SAMOZAPOSLITEV Upravičenci do pomoči: Na javni razpis se lahko prijavijo samozaposlene osebe, ki so samozaposlitev uresničile v letu 2018. Upravičenci do pomoči po tem ukrepu so: · fizične osebe, ki imajo stalno prebivališče na območju občine Križevci; . ustanovitelji družb in dejavnosti na podlagi Zakona o gospodarskih družbah in Zakona o socialnem podjetništvu, katerim taka dejavnost pomeni edini in glavni vir dohodka, s sedežem dejavnosti na območju občine Križevci. Pogoj stalnega prebivališča oz. sedeža mora upravičenec izpolnjevati v času vložitve vloge na javni razpis, vse do zaključka realizacije ukrepa oz. njegovega trajanja. Intenzivnost pomoči: Nepovratna sredstva po tem ukrepu lahko znašajo največ do 2.000,00 EUR za samozaposlitev. Splošni pogoji: Samozaposlitev mora trajati najmanj 24 mesecev. Upravičenec mora na Občino v roku 12 mesecev od podpisa pogodbe o dodelitvi sredstev predložiti VMESNO POROČILO z dokazili o plačilu prispevkov za socialno varnost (samostojni podjetniki) ali obrazec REK 1 (ostale gospodarske družbe) za prvih 12 mesecev samozaposlitve/zaposlitve ter najkasneje v roku 24 mesecev od podpisa pogodbe o dodelitvi sredstev KONČNO POROČILO z dokazili o plačilu prispevkov za socialno varnost (samostojni podjetniki) ali obrazec REK 1 (ostale gospodarske družbe) za drugih 12 mesecev samozaposlitve/zaposlitve. Upravičenec mora na občino predložiti KONČNO POROČILO z vsemi dokazili (računi in dokazila o plačilu), ki se nanašajo na upravičene stroške ukrepa, najkasneje do 31. 12. 2018. UKREP 2 : NALOŽBE V NAKUP OPREME Upravičenci do pomoči so: · mikro in mala podjetja, ki izpolnjujejo pogoje v skladu z Zakonom o gospodarskih družbah – ZGD-1-NPB14 (Ur.l. RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13 in 55/15) in drugih veljavnih predpisih s tega področja, ki imajo v času vložitve vloge na javni razpis, kakor tudi ves čas trajanja obveznosti iz posameznega ukrepa, sedež dejavnosti podjetja na območju občine Križevci. · samostojni podjetniki posamezniki, ki imajo v času vložitve vloge na javni razpis, kakor tudi ves čas trajanja obveznosti iz posameznega ukrepa sedež oz. registrirano samozaposlitev v občini Križevci (pri samostojnih podjetnikih posameznikih se smiselno upoštevajo vsi pogoji za mikro in mala podjetja iz prejšnje alineje); . fizične osebe, ki so pred vložitvijo vloge na javni razpis pri pristojnem upravnem organu že vložili zahtevo za izdajo dovoljenja za opravljanje dejavnosti na območju občine Križevci oziroma pri pristojnem sodišču priglasitev za vpis v sodni register in predložili vse predpisane dokumente za ustanovitev podjetja na območju Občine Križevci, pa o njihovi zahtevi še ni bilo odločeno, dokazilo o registraciji pa dostavijo komisiji najkasneje do izdaje sklepa o dodelitvi sredstev. Upravičeni stroški so: . stroški nakupa, gradnje in preureditve poslovnih prostorov, . stroški nakupa opreme, ki jo mora upravičenec vključiti v aktivo podjetja in obravnavati kot osnovno sredstvo, ki se amortizira, . stroški nakupa patentov, licenc, know-how ali nepatentiranega tehničnega znanja ter programske opreme. Pri nakupu strojev in opreme je upravičen strošek tudi nakup rabljenih strojev in opreme, ki pa ne smejo predhodno biti sofinancirani iz javnih sredstev. Nakup je dovoljeno izvesti le od tretjih oseb po tržnih pogojih, pri tem pa tretja oseba ne sme biti povezana z vlagateljem z več kot 25 %. Za povezano osebo z vlagateljem se šteje lastniški delež pravne ali fizične osebe in povezanost preko funkcije direktorja oziroma predsednika. Stroški nakupa transportne opreme in osebnih vozil niso upravičeni stroški. Upravičeni stroški so stroški iz zgoraj navedenih alinej, ki so nastali in bili tudi plačani v letu 2018. Intenzivnost pomoči: · Nepovratna sredstva po tem ukrepu lahko znašajo največ 75 % upravičenih stroškov posamezne investicije; · višina pomoči na posameznega upravičenca v tekočem koledarskem letu ne sme presegati 15 % skupno razpisanih sredstev. Splošni pogoji: Investicija, ki je predmet sofinanciranja, se mora ohraniti v občini Križevci vsaj 2 leti po končani investiciji oziroma se lahko pred iztekom tega obdobja nadomesti z novo, sodobnejšo opremo za izvajanje enake dejavnosti. Za navedeni ukrep je potrebno predložiti KONČNO POROČILO z vsemi dokazili o izvedbi naložbe (računi in dokazila o plačilu, ki se nanašajo na upravičene stroške) najkasneje do 31. 12. 2018. VII. NAČIN PRIJAVE IN RAZPISNA DOKUMENTACIJA Vlogo oziroma prijavne obrazce z zahtevano dokumentacijo – po ukrepih – se lahko vloži osebno ali pošlje priporočeno po pošti na naslov Občina Križevci, Križevci pri Ljutomeru 11, 9242 Križevci pri Ljutomeru, v zaprti kuverti z navedbo naziva in polnega naslova prijavitelja, s pripisom (glede na prijavo na ukrep): NE ODPIRAJ, JR - MG – samozaposlitev NE ODPIRAJ, JR - MG – naložbe v nakup opreme Rok za oddajo vlog: · do vključno 22. 11. 2018 do 12:00 ure Predviden datum odpiranja vlog: · 23. 11. 2018 Razpisna dokumentacija po ukrepih je vlagateljem na voljo na spletni strani Občine Križevci: www.obcina-krizevci.si ali vsak delavnik na sedežu Občine Križevci, Križevci pri Ljutomeru 11, 9242 Križevci pri Ljutomeru (tajništvo občine). Vse informacije v zvezi z javnim razpisom ali dvigom razpisne dokumentacije je možno dobiti na tel. št. 02/584 40 40. VIII. ODPIRANJE IN OBRAVNAVA VLOG Vloga mora biti popolna in izpolnjena na ustreznih prijavnih obrazcih za posamezen ukrep in mora vsebovati vse obvezne priloge in podatke, določene v razpisnih dokumentacijah. Pri odpiranju se bodo upoštevale le vloge, ki bodo prispele v tajništvo Občine Križevci najkasneje do vključno 22. 11. 2018 do 12:00 ure. Postopek za dodelitev pomoči bo vodila strokovna komisija, ki jo imenuje župan. Odpiranje vlog ni javno. Nepopolne vloge bodo prijavitelji lahko dopolnili v roku 5 dni od poziva komisije. Če vlog v danem roku ne bodo dopolnili, jih bo komisija kot nepopolne zavrgla. Vloge, ki ne izpolnjujejo pogojev razpisa, se kot neustrezne zavržejo. Vloge, ki bodo prispele po zaprtju javnega razpisa, se kot prepozne zavržejo. Glede na to, da so sredstva omejena, bo višina dodeljenih sredstev odvisna od števila prosilcev, ki bodo izpolnjevali vse pogoje iz tega razpisa. V kolikor bo, glede na število vlog in odobreno višino upravičenih stroškov, predvidenih sredstev za javni razpis premalo, se bodo upravičencem po posameznem ukrepu dodeljena sredstva sorazmerno znižala. Prijavitelji bodo o izidu razpisa s sklepom obveščeni najkasneje v 15 dneh od dneva popolnosti vloge. 15-dnevni rok za izdajo sklepa o višini odobrenih finančnih sredstev, ki je vezan na ugotovitev popolnosti vloge, prične teči od datuma, ko komisija ugotovi popolnost vloge tj. ob odpiranju vloge oz. ob datumu dopolnitve vloge. Zoper sklep je dopustno v roku 8 dni od prejema sklepa vložiti pritožbo. Z izbranimi prijavitelji na javni razpis se bodo, po pravnomočnosti sklepa o izboru, sklenile pogodbe. IX. NEIZPOLNJEVANJE OBVEZNOSTI S tem, ko vlagatelj vloži vlogo za pridobitev nepovratnih sredstev iz tega javnega razpisa, se domneva, da je seznanjen in so mu razumljivi tudi vsi pogoji in določila iz javnega razpisa in razpisne dokumentacije. V primerih, ko se ugotovi, da prejemnik: · ni predložil vmesnih in/ali končnih poročil, ki so opredeljena pri posameznih ukrepih, ni realiziral ukrepa v skladu s prijavo, -sredstev ni delno ali v celoti porabil za namen, za katerega so mu bila dodeljena ali so bila dodeljena na podlagi neresničnih podatkov, · je prejemnik prekršil druga določila pogodbe oz. so bile ugotovljene druge nepravilnosti, . to predstavlja kršitev pogodbe in je utemeljen razlog za odstop od pogodbe s strani Občine, upravičenec pa je dolžan vrniti pridobljena sredstva v enkratnem znesku, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi, ki se obračunavajo od dneva nakazila prejemniku. Če pa se ugotovi, da je vlagatelj z neresničnimi navedbami za pridobitev nepovratnih sredstev v svoji vlogi namerno zavajal Občino ter si pridobil protipravno premoženjsko korist, je navedeno dejstvo lahko tudi eden izmed razlogov za pričetek kazenskega postopka za poslovno goljufijo. Šteje se, da je prejemnik seznanjen, da ni upravičen do izplačila sredstev, če se v postopku ugotovi, da je za iste upravičene stroške in za isti namen že pridobil sredstva oziroma je v pridobivanju sredstev iz kateregakoli drugega javnega vira oziroma bi bila z dodeljenim zneskom presežena zgornja meja pomoči ter intenzivnost pomoči po drugih predpisih. Če se obstoj navedenega dejstva ugotovi naknadno, ko bodo sredstva prejemniku že nakazana, jih je ta dolžan vrniti v enkratnem znesku, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi, ki se obračunajo od dneva nakazila prejemniku. Navedeno pa pomeni kršitev pogodbe s strani prejemnika in utemeljen razlog za odstop od pogodbe s strani Občine. Prejemnik, ki ustreza vsaj enemu kriteriju iz prejšnjih odstavkov, po Pravilniku izgubi pravico do pridobitve sredstev za naslednjih pet let. Številka: 302-0001/2018-1 Datum: 8.11.2018 ŽUPAN OBČINE KRIŽEVCI mag. Branko BELEC, l.r.

Všečkaj objavo