Z malimi koraki do velikih doživetij
Nadstandardni pohod do DUO centra Veržej
V okviru nadstandardnega programa je Osnovna šola Križevci za učence prvega triletja organizirala vsebinsko bogat pohod do Veržeja, s ciljem spodbujanja aktivnega preživljanja prostega časa, razvijanja socialnih veščin in ustvarjalnosti. Dogodka, ki je potekal v sredo, 7. maja 2025, med 12. in 16. uro, se je udeležilo 58 učencev od 1. do 3. razreda, spremljalo pa jih je šest učiteljev, kar je omogočilo dobro organizacijo, varnost in individualno podporo učencem.
Pohod je potekal po varni in slikoviti poljski poti, ki se vije skozi naravno okolje med Križevci in Veržejem. Med potjo so učenci spoznavali naravne značilnosti pokrajine, razvijali telesno vzdržljivost in se med seboj spontano družili. Takšne aktivnosti so pomembne za razvoj pozitivnega odnosa do gibanja ter utrjevanje medvrstniških vezi.
Cilj pohoda je bil DUO center Veržej, ki je znan po svojem kulturno-umetniškem programu in delu z naravnimi materiali. V delavnici z glino so učenci z veseljem in sproščeno ustvarjali unikatne izdelke, ob tem pa spoznavali tudi lastnosti gline ter postopek izdelave od celote k podrobnostim. Vsak učenec je pod strokovnim vodstvom gospe Urše oblikoval svojo glineno figuro (muco). Učenci so morali zelo dobro opazovati in poslušati navodila, saj so se po predstavljenem postopku sami odločali kakšne podrobnosti bodo dodali na svoj izdelek.
Pod aktivnim vodstvom gospe Ditke pa so učenci izdelali tudi zapestnice iz volne, ki so jih lahko odnesli domov kot prijeten in trajen spomin. Nekateri učenci so nadaljevali z izdelovanjem zapestnic tudi po poti domov. Takšna oblika ustvarjalnega dela spodbuja razvoj ročnih spretnosti, finomotorike, vztrajnosti, potrpežljivosti, prostorske predstave ter estetskega izražanja.
Med pohodom in ustvarjanjem ni manjkalo sproščenega vzdušja. Učenci so si čas za malico vzeli kar v naravi, iz svojih nahrbtnikov, kar je dodatno pripomoglo k občutku samostojnosti in povezanosti z okoljem.
Dogodek je bil več kot le pohod, bil je preplet telesne dejavnosti, ustvarjalnosti, druženja in učenja skozi izkušnjo. Takšni programi bogatijo vzgojno-izobraževalni proces, krepijo kompetence učencev in nadgrajujejo cilje rednega pouka z izkustvenim učenjem.
Zapisala
Alenka Črček Ritonja





