Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Križevci
DANES
4°C
1°C
JUTRI
0°C
0°C
Oceni objavo

SAMOSTOJNO UČENJE NA PROSTEM S POMOČJO IKT TEHNOLOGIJE

Učenci 5. razreda Osnovne šole Križevci so v okviru pouka na prostem obiskali Ptuj, najstarejše slovensko mesto, kjer so raziskovali z uporabo digitalne aplikacije CSOD Misija "Sprehod po najstarejšem slovenskem mestu".

Učenci so večino raziskovanja opravili samostojno, kar je omogočilo razvoj njihove samoiniciativnosti, kritičnega razmišljanja in odgovornosti pri pridobivanju informacij. Na posameznih lokacijah so reševali naloge, ki so jih vodile k odkrivanju zgodovinskih in kulturnih značilnosti mesta. Pri tem so se sproti učili sodelovanja, svetovanja in izmenjave informacij, kar je okrepilo njihove socialne in komunikacijske spretnosti.

Dve pomembni točki ogleda, Turistični okvir (največja aluminijasta skulptura v Evropi) in Arheološki park Panorama, smo obiskali skupaj, saj sta nekoliko izven mestnega jedra. Tako smo omogočili enotno predstavitev in bolj poglobljeno razumevanje pomena teh lokacij.

Uporaba aplikacije CSOD Misija je bistveno prispevala k aktivnemu učenju. Učenci so z njeno pomočjo pridobivali informacije, reševali izzive in zbirali točke, ki so jih na koncu primerjali med seboj. Takšen pristop je povečal njihovo motivacijo in učno vključenost, saj so pridobljeno znanje takoj uporabili v praksi.

Pri delu smo učitelji upoštevali različne potrebe učencev, pri čemer smo s primernimi nasveti in namigi omogočali diferencirano podporo. Individualizacija učnega procesa na terenu zahteva premišljeno pripravo in sprotno prilagajanje, kar smo uspešno izvajali z opazovanjem in usmerjanjem učencev.

Na Ptuj in nazaj smo potovali z vlakom, kar smo izkoristili kot dodatno priložnost za učenje. Med vožnjo smo pripravili uvod v misijo, po zaključku dneva pa izvedli analizo doživetega.

Zaključek dneva je bil izredno pozitiven. Ugotovili smo, da so takšni dnevi, ko se teoretično znanje prenese v konkretno okolje, izjemno dragoceni. Omogočajo globlje razumevanje vsebin, spodbujajo samostojnost in krepijo učne kompetence učencev.

Takšen pristop zahteva temeljito pripravo in predvsem zaupanje v sposobnosti otrok. Pokazalo se je, da so učenci sposobni samostojnega raziskovanja, kritičnega razmišljanja in uspešnega sodelovanja, kar so ključne spretnosti za njihovo prihodnost.

Na spletni strani Osnovne šole Križevci bodo objavljeni tudi poučni video filmčki, ki so jih zmontirali učenci  s pomočjo foto-materiala.

Pouk na prostem tako ni le prijetna izkušnja, ampak tudi pomemben korak k trajnostnemu znanju in aktivnemu učenju v resničnem okolju.

Pripravila,

Nada Vajs Vidnar in Matevž Jakelj

Oglejte si tudi