Že pri načrtovanju jedilnika smo bili pozorni na teden, namenjen slovenskim jedem. V timu za prehrano smo ugotovili, da imamo zares veliko jedi, ki so jih pripravljali naši predniki in jih z veseljem pripravljamo še danes. Poleg domačega kruha, ki so ga spekle tudi naše kuharice, in smo ga otrokom v vrtcu in učencem ponujali ves teden, smo poskusili zaseko, orehovo potico, mleko in polento, ki so jo nekateri obogatili z domačimi ocvirki. Za martinovo kosilo smo ponudili govejo juho z rezanci, mlince od lokalnega dobavitelja, pečenega piščanca ter rdeče zelje v solati. V naslednjih dneh smo poskusili bujto repo, skutine štruklje z drobtinicami, kranjsko klobaso z dušenim kislim zeljem, svinjsko pečenko in pražen krompir ter tradicionalno štajersko kislo juho in gibanico. Teden smo zaključili s Tradicionalnim slovenskim zajtrkom, ki ga obeležujemo že vrsto let.
Poleg tradicionalnih slovenskih jedi, ki smo jih okušali v tem tednu, smo pripravili številne dejavnosti, ki se navezujejo na prehrano. V prvem in drugem razredu so se pogovarjali o živilih, jih prepoznavali in razvrščali, si ogledali film o čebelah, ustvarili panjske končnice ter pri RaP-u izdelali čebelice in jabolka iz papirja. V tretjem razredu so imeli »jabolčni dan«. Učenci so se preizkusili v vlogi kuharjev in spekli domači jabolčni štrudelj. Ob tem so spoznali različne sorte jabolk. Pri RaP-u (Znam za več, TJA) v 6. razredu so raziskali, kako nekatere slovenske jedi poimenujemo v angleškem jeziku. Pri tehniškem dnevu pa so učenci izdelali plakat Shema šolskega sadja, zelenjave in mleka ter pridno pomagali pri pripravi in postrežbi tradicionalnega slovenskega zajtrka. Seveda pa nismo pozabili na naše pridne telovadke, ki nam vsak dan v oranžnih jopicah polepšajo še tako megleno in mrzlo jutro. Ob dobrem zajtrku smo malo poklepetali, se spomnili dobrih, starih časov ter se zazrli v prihodnost, ki kliče po novih nalogah, izzivih in dejavnostih, za katere verjamem, da jih bomo uspešno premagovali.
Mateja Lampret
OPH in ZHR, OŠ Cirkovce



