Na šoli je bil oblikovan tim, ki se na tem področju dodatno izobražuje, povezuje z drugimi šolami, si izmenjuje dobro prakso, načrtuje in vse to vključuje v pouk. Prav tako smo vsi učitelji šole vključeni v izobraževanje na daljavo, v t. i. digitalne srede, kjer se seznanimo predvsem s primeri dobre prakse med šolami, podjetništvom in razvojem umetne inteligence.
Na naši šoli smo se projekta lotili s spletno anketo, ki smo jo izvedli med četrtošolci in petošolci. Namen ankete je bil ugotavljanje njihovega digitalnega predznanja. Rezultati ankete so bili izhodišče za pripravo načrta, katere kompetence želimo pri učencih razviti. Ugotovili smo, da imajo učenci malo predznanja, zato smo začeli čisto od začetka: poznavanje tipkovnice, rokovanje z miško, poimenovanje osnovnih elementov računalnika …
V 2. in 3. razredu so spoznavali spletno aplikacijo Slikar, v kateri so ustvarili svoje likovne izdelke. Urili so orientacijo na tipkovnici in se trudili tipkati s čim več prstki.
Naslednji korak v 4. in 5. razredu je bil spoznavanje in uporaba urejevalnika besedila, zapis besedila, poimenovanje, preimenovanje in shranjevanje dokumenta na dogovorjeno mesto, ustvarjanje mape. Tudi četrtošolci so ustvarjali v aplikaciji Slikar na temo prometa.
V 6. razredu so učenci na svetovnem spletu iskali fotografije na določeno temo, jih prilepili v dokument in jih poimenovali. Hkrati so se učili navajanja spletnih virov in nujnosti le-tega. Reševali so tudi spletne naloge in tako preverili svoje znanje.
Sedmošolci so svoje likovne izdelke fotografirali ter jih smiselno in pravilno poimenovali. Nastali dokument (izdelek) so objavili v spletni učilnici, kjer ga je učiteljica, ki je v bolniškem staležu, ocenila. Večina sedmošolcev se je udeležila tudi spletnega izobraževanja na temo Varna raba interneta.
Devetošolci so najprej reševali spletno anketo v angleškem jeziku. Nato so na poljubno temo tudi sami sestavili anketo v angleškem jeziku in jo poslali svojim sošolcem v reševanje. Na koncu so rezultate ankete pregledali.
Učenci so bili navdušeni nad poukom, všeč jim je popestritev. Menijo, da si na ta način več zapomnijo in da jim bo znanje koristilo v bodoče. Hkrati smo jih učitelji ozaveščali o pomenu razteznih vaj in kratkih premorov med delom z računalnikom.
Učitelji ugotavljamo, da je večina učencev digitalno podhranjena in da je razvijanje digitalnih kompetenc nuja, brez katere si sodobne šole več ne predstavljamo.
Polona Lešnik za tim i-ŠOLA



