V soboto, 18. oktobra, so na Jesenicah predstavili potek del pri nadgradnji jeseniškega železniškega vozlišča. Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je izrazila veliko zadovoljstvo, da se je projekt po vseh zapletih vendarle začel uspešno izvajati. Zaradi obsežnosti bo potekal v več fazah. Pomemben ni le za Jesenice temveč za celotno Slovenijo. Gre za veliko naložbo v železniško infrastrukturo s ciljem, da bo železniški promet privlačnejši za vse uporabnike. Izvajalec del, ki bodo potekala do julija 2027, je družba Riko iz Ribnice.
Na predstavitvi je ministrica Alenka Bratušek povedala: "Novih bo 20 kilometrov tirov in 58 kretnic, postavljene bodo protihrupne ograje, zgrajen bo nov podhod, obnovljen star podvoz, urejena bodo nova parkirišča za več kot 120 avtomobilov. Obnavljalo se bo postajno poslopje, skupaj z Občino Jesenice pa bo v prihodnjih mesecih treba določiti vsebine. Prostora bo dovolj in upam, da bomo našli tiste prave. Vrednost projekta znaša 120 milijonov evrov brez davka na dodano vrednost, skoraj polovico sredstev prispeva Evropska unija. Tudi s tega vidika se kaže, kako pomemben je ta projekt. Naj še dodam, da bomo glede na dosedanje pomisleke in umik dveh predvidenih postajališč na Plavžu in Hrušici iz projekta še enkrat preverili študijo upravičenosti. Če se bo izkazalo, da je upravičena, jih bomo naknadno tudi zgradili. Naš interes je vsekakor usmeriti čim več ljudi na vlake in s tem razbremeniti naše ceste."
Župan občine Jesenice Peter Bohinec je na predstavitvi povedal: "Res gre za zgodovinski dan za naše mesto – za največji infrastrukturni projekt, ki bo po desetletjih povezal levi in desni del Jesenic. Doslej je bil razdvojen, ogroženi pa so bili vsi, ki so prečkali tire. Dobili bomo nove podhode, kar pa me še posebej veseli, je, da bomo po odstranitvi tirnih naprav lahko uredili nova parkirišča za občanke in občane, predvsem na Zgornjem Plavžu in v Centru 2. Glede na sedanje velike probleme z mirujočim prometom na tem območju bo to velika pridobitev. Novo veliko parkirišče pri stavbi nekdanje Lesnine bo pripomoglo k boljši mobilnosti in uporabi javnega prevoza – tako vlakov kot avtobusov. Za čas izvajanja del prosim vse za strpnost, saj bo veliko hrupa in transporta. Predvsem pa naj vsak poskrbi za lastno varnost in varnost drugih."
Podrobnosti o poteku začetka nadgradnje jeseniškega železniškega vozlišča je predstavil vodja sektorja za investicije v železnice na Direkciji Republike Slovenije za infrastrukturo Dejan Jurkovič. Prva dela potekajo na tirni infrastrukturi – z demontažo stranskih tirov in kretnic, v objektu centralne postavljalnice ter pri prestavitvi in zaščiti kabelske kanalizacije za signalnovarnostne in telekomunikacijske naprave. Dela v bližini glavnega postajnega poslopja se bodo začela spomladi leta 2026, je pojasnil Jurkovič.
Kot navajajo na spletni strani Direkcije za infrastrukturo, bodo potniki o morebitnih spremembah pravočasno obveščeni prek projektnih obvestil, ki bodo dostopna na javnih oglasnih mestih ter spletnih straneh.
V času gradnje strogo omejeno gibanje
Zaradi zagotavljanja varnosti je gibanje po gradbišču in prečkanje tirov strogo prepovedano, potniki pa naj uporabljajo izključno označene poti in dostope, še napotujejo na direkciji in dodajajo: "Prav tako bo v okolici gradbišča občasno povečan promet, zato vse občane prosimo za potrpežljivost in razumevanje v času gradnje."






