Na Občino Jesenice smo prejeli nekaj dopisov občanov, v katerih so izrazili nestrinjanje z novo omejitvijo hitrosti na Blejski Dobravi (na cesti mimo hiše Blejska Dobrava 1) na 30 kilometrov na uro in s postavitvijo radarja. Drugi so nezadovoljstvo z ukrepom izrazili prek družbenih omrežij in zahtevali umik nove omejitve hitrosti.
Pojasnilo
Pobudo za ukrep, ki bi izboljšal varnost na cesti na Blejski Dobravi, smo izpeljali na predlog nekaterih tamkajšnjih prebivalcev, saj so se večkrat obrnili na Občino Jesenice in Medobčinski inšpektorat in redarstvo občin Jesenice, Gorje, Kranjska Gora in Žirovnica (MIR), rekoč, da se počutijo ogrožene zaradi objestnih voznikov. MIR je preučil razmere in na tej podlagi predlagal postavitev radarja.
Podrobnejša pojasnila je pripravil Gregor Jarkovič, vodja MIR-a:
"Osnovni namen tovrstnih ukrepov v prometu ni povzročanje nezadovoljstva voznikom, temveč ravno nasprotno – bolj varno odvijanje prometa in večja prometna varnost nasploh. Zavedamo se, da globa, izdana kršitelju zaradi prekoračitve hitrosti, ni prijetna, vendar je to tudi njen namen – da odvrača voznike od tovrstnih nevarnih in nedovoljenih ravnanj v prometu.
Na tem območju, tako kot tudi na mnogih drugih delih občine, že več let spremljamo stanje prometne varnosti, predvsem s postavitvijo preventivno opozorilnih tabel »VI VOZITE«, ki na večini lokacij dokaj učinkovito dosegajo svoj namen – zmanjšanje nedovoljenih hitrosti. Statistični podatki teh tabel in občasne meritve hitrosti so pokazali, da se hitrosti na tem območju niso zmanjšale na pričakovano raven. Zato smo po zgledu stopnjevanja ukrepov in pozitivnih učinkov iz več slovenskih in evropskih krajev dodatno omejili hitrost ter postavili ohišje za fiksni merilnik hitrosti. V nadaljevanju se bodo izvajale tudi občasne meritve hitrosti. Predvsem računamo na preventivni, pozitivni učinek samega ohišja. V tem kontekstu razmišljamo tudi o postavitvi dodatnih prometnih tabel, ki bi voznike opozarjale na prisotnost stacionarnega merilnika hitrosti, kot so to že predlagali nekateri občani.
Na tem območju je promet, zlasti v času poletne turistične sezone, močno obremenjen predvsem (čeprav ne izključno) z vozili, ki obiskujejo naravne znamenitosti na območju soteske Vintgar. Cesta zaradi svojih funkcionalnih značilnosti omogoča hitrosti, ki so nevarne in nedovoljene, zato si želimo, da bi bil promet kljub dodatnim sezonskim obremenitvam še vedno varen – predvsem za lokalne udeležence v prometu, ki so nevarnostim zaradi prevelikih hitrosti na tem območju najbolj izpostavljeni.
Ob tem bi poudaril, da se vedno odzovemo na vsakršne pobude občanov, zato bomo tudi v tem primeru ukrepali in ponovno preučili spremembo omejitve hitrosti, saj nas zanima vzrok in utemeljenost njihovega nezadovoljstva. Vsak predlog je dobrodošel, in če je utemeljen, smo ga pripravljeni upoštevati ter temu primerno izboljšati oziroma prilagoditi prometni režim, če bo to pozitivno vplivalo na prometno varnost."
Tudi na Občini Jesenice poudarjamo, da radar ni namenjen širjenju nezadovoljstva med občani, temveč želimo s tem ukrepom spodbuditi voznike k strpni in odgovorni vožnji. Pred kratkim se je na Jesenicah zgodila huda prometna nesreča, v kateri je umrl mlad moški – ravno zaradi prehitre vožnje. Menimo, da lahko omejitev hitrosti in radar prispevata k manj tovrstnim nesrečam.