Logo MojaObčina.si
DANES
19°C
8°C
JUTRI
24°C
7°C
Oceni objavo

Menjava pnevmatik brez stika

S postopnim opuščanjem omejitev gibanja in vožnje se bo počasi, a vztrajno, vrnil tudi promet na naše ceste. Sezone za zimske pnevmatike je konec in zato je ob dejstvu, da se bomo zopet začeli več voziti z avtomobili na mestu vprašanje, kako varno zamenjati pnevmatike na avtomobilu? Stroka je namreč jasna, zimske pnevmatike so za zimo, letne za razmere, ko so temperature višje.
Sedaj je čas, ko je dobro zimske pnevmatike zamenjati z letnimi. S tem seveda poskrbite za varnost in za cenejšo vožnjo, saj z letnimi pnevmatikami avto porabi manj goriva. Poleg tega se letne pnevmatike obrabljajo počasneje kot zimske. Te v toplem vremenu niso najboljša obutev za vaš avto, saj ima zimska pnevmatika v poletnih temperaturah poleg hitrega obrabljanja še slab vpliv na vozne lastnosti, oprijem v ovinku in pri zaviranju. Zato je vsekakor v tem času priporočljivo zimske pnevmatike zamenjati za letne, pa čeprav to ni pogojeno z zakonom, kot je na primer v zimskem času z zimskimi pnevmatikami. A kako to storiti varno, da ne pride o prenosa virusa?

O tem smo se pogovarjali z Juretom Prebilom iz podjetja Aniks plus d.o.o., ki se ukvarja z vulkanizersko dejavnostjo, diagnostiko in popravili avtomobilov v Ljubgojni pri Horjulu. Jure je opisal postopek, ki je v primeru zamenjave pnevmatik varen za zaposlene in za stranke: 'Vse skupaj bo potekalo tako, da med opravljanjem vulkanizerske storitve ne bo nobenega stika med stranko in zaposlenimi. To je ob upoštevanju navodil in ukrepov povsem izvedljivo. Da ne pride do stika med strankami je pomembno, da te počakajo na vrsto v avtomobilu. Najbolje je, da se vsakdo na premontažo ali za nakup novih pnevmatik predhodno naroči in pride na vrsto v delavnico ob določeni uri. Ko pride na vrsto, se stranka z avtomobilom sama zapelje v delavnico, izstopi iz avta in počaka zunaj na dvorišču, da vulkanizer opravi svoje delo. Ob tem seveda upoštevamo varnostno priporočeno razdaljo. Med celotnim postopkom vulkanizer uporablja rokavice in se drži navodil pristojnih služb glede ravnanja v času boja proti koronavirusu. V nobenem primeru se med samo premontažo vulkanizer ne rabi usesti v avto. Ko je premontaža opravljena, stranka ponovno sama sede v avto in ga odpelje iz delavnice. Plačilo se izvede brezstično, v primeru gotovine pa je denar treba razkužiti.' 

V vulkanizerski delavnici v Podolnici pri Horjulu imajo tudi polrobotski stroj za premontažo pnevmatik, ki praktično vse opravi sam. Zato je tudi s stališča možnosti prenosa virusa še toliko bolj zanimiv. Ves stik, ki ga ima vulkanizer s pnevmatiko je, da jo sname z avtomobila in zakotali do stroja, kjer avtomatika prevzame svoje delo. Nato pnevmatiko zakotali nazaj do avtomobila in jo namesti nanj. Torej ni nobenega stika in dela s pnevmatiko, kot je to običajno pri starejših načinih premontaže. Polrobotski montažni stroj je sicer namenjen menjavi pnevmatik na dragih in občutljivih litih platiščih večjih dimenzij, saj platišč med delom ne poškoduje. 

V primeru naročanja na premontažo ali kakšna druga vprašanja povezana s servisom ali programiranjem senzorskih ventilov ter ostalo avto diagnostiko in manjšimi popravili se lahko obrnete na Jureta (telefon O31 854 514) oziroma jih kontaktirate po e-pošti aniks.plus@siol.net.

 

Besedilo in foto: Peter Kavčič

Oglejte si tudi