Otroci so najprej raziskovali tri vrste prsti – gozdno in vrtno prst ter humus, ki sva jih otrokom ponudili kot konkreten material na površini v igralnici. Najprej so raziskovali samo z rokami in si tako krepili taktilni sistem. Pozneje jim je bil ponujen konkreten material za raziskovanje – lupe, paličice, žličke ... Otroci so tako preizkušali svojo spretnost pri uporabi in samo smiselnost.
Stvari, ki so jih otroci našli v prsti – storže, kamne, palice, želodove kapice, kostanj, polžjo hišico, kos polivinila ... smo zbirali na preglednem mestu in jih razstavili. Otroci so v prsti našli tudi deževnike. Pogovarjali smo se o funkciji deževnika, njegovi koži, gibanju, prehranjevanju, izločanju, prihodu na površje ... Z opazovanjem zanimive zunanjosti deževnika – barve, oblike in velikosti – so otroci pokazali izjemno zanimanje za žival. Deževnike so želeli opazovati, zato smo jim v igralnici uredili simulacijo življenjskega prostora pod zemljo v stekleni posodi. Po končanem opazovanju smo deževnike vrnili v naravo.
Otroci so pokazali zanimanje še za krta, ki po njihovem razmišljanju tudi živi v prsti. Ker je krt žival, ki jo na površju malokdaj vidimo oziroma srečamo, smo bivališče krta spoznali prek pravljice. Otrokom sva sami pripovedovali o življenju krtov, telesu, bivališču, parjenju, iskanju hrane. Otroci so se v pogovor vključili z vzporednim razmišljanjem – postavljanjem vprašanj, predvidevanjem in iskanjem odgovorov.
Skupaj smo slikovno poustvarili otroške predstave o krtovem bivališču (kotel) in globokih rovih, ki vodijo na vse strani.
Otroci so ob opazovanju, poslušanju, komunikaciji, manipuliranju z naravnimi materiali, eksperimentiranju, ustvarjanju, izkustvenem učenju in odkrivanju neznanega neizmerno uživali.
Vrtec DOBROVA
Skupina: PIKAPOLONICE, 4–5 let
Andreja Snoj in Petra Sečen




