Vemo, da podružnične šole dihajo in živijo s kraji na podeželju. Njihova prednost pred velikimi šolami je prav v povezavi z naravo, v pristnih medsebojnih odnosih, kjer se vsi poznajo in čutijo drug z drugim. Kombinirani pouk učence in učitelje spodbuja k samoodgovornosti, samoiniciativnosti in ustvarjalnosti. Učenci lahko v polni meri razvijajo svoje sposobnosti. S šolanjem v kraju že od malega razvijajo pripadnost kraju, kar je še kako pomembno za ohranjanje slovenskega podeželja. Ne nazadnje taka šola tudi staršem omogoča, da se v polni meri povezujejo med seboj, pa ob izobraževalnih, vzgojnih in kulturnih dogodkih.
Naša šola je res majhna, a je prijazna, odprta in ustvarjalna. Ker nas je malo, pri vseh dejavnostih sodelujemo vsi, od prvega do zadnjega. To smo pokazali tudi na prireditvi, ki je bila v Domu krajanov Črni Vrh. Učenci so se predstavili s petjem, igro, plesom in filmom, ki so ga posneli v okviru podaljšanega bivanja. Po nastopu smo vse obiskovalce povabili še v šolo, kjer smo skupaj s predšolskimi otroki ustvarjali v novoletnih delavnicah, pripravili smo razstavo z utrinki iz našega dela, vsaka družina je dobila darilce kot znak naše pozornosti. Goste smo pogostili z drobnim pecivom, ki so ga spekli učenci. Kot vedno pa so se izkazali naši starši, ki so prinesli prigrizke, ob katerih je bilo še prijetneje poklepetati.
Domov smo vsi odhajali s prijetnimi občutki, kajti naš trud in delo sta bila poplačana z zadovoljnimi nasmehi otrok in spodbudnimi besedami staršev ter drugih obiskovalcev. Želimo si, da bi bilo v črnovrški šoli še vrsto let slišati otroški smeh in vrišč in da bi v njej učenci tudi v prihodnje pridobivali znanje, ki jim bo popotnica za nadaljnje življenje.
Simona Planinc, foto: Valerija Petrovec