Logo MojaObčina.si
DANES
16°C
3°C
JUTRI
18°C
7°C
Oceni objavo

Inženirke in inženirji bomo!

Učenci in učitelji OŠ Dobrova smo se v letošnjem šolskem letu pilotno priključili projektu Inženirke in inženirji bomo, katerega častni pokrovitelj je predsednik republike gospod Borut Pahor. S tem nepridobitnim projektom učence v osnovnih šolah in gimnazijah navdušujemo za inženirski poklic in inovativnost ter študij tehnike in naravoslovja. V okviru projekta smo si v naši šoli izbrali za izziv zmanjšanje uživanja sladkih pijač. Najprej sva koordinatorici pripravili anketo, učenci računalniškega krožka pod mentorstvom učiteljice Karin Veber pa so analizirali rezultate ankete o uživanju sladkih pijač, v kateri so sodelovali učenci od 6. do 9. razreda. Interpretacijo rezultatov je pripravila Nika Plevnik, učenka 7. b razreda.

Interpretacija ankete

Na anketo je odgovarjalo 152 učencev od 6. do 9. razreda Osnovne šole Dobrova. Od tega 59,9 % (91) učencev in 40,1 % (61) učenk. Iz 6. in 7. razreda je na anketo odgovarjalo 25,7 % (39) učencev, iz 8. razreda 21,7 % (33) in iz 9. razreda 27 % (41) učencev. Na vprašanje, katero sladko pijačo najpogosteje piješ, je 52,6 % (80) učencev odgovorilo vodo, vodo z okusom pije 9,9 % (15) učencev in sok 14,5 % (22), ostala četrtina pa nesladkan čaj, ledeni čaj, gazirane pijače, energetske napitke in drugo. Na vprašanje, katero gazirano pijačo piješ, je kar 48 % (73) učencev odgovorilo, da najraje pijejo Coca Colo, 29,6 % (45) učencev je odgovorilo, da drugo gazirano pijačo, 11,2 % (17) učencev je obkrožilo Fanto in enako število učencev Schweppes. »Kako pogosto si privoščiš sladko pijačo?« se je glasilo naslednje vprašanje, odgovori pa so bili tako: 23,7 % (36) učencev uživa sladko pijačo enkrat na teden, 23 % (35) učencev od dva do trikrat na teden, 19,7 % (30) učencev enkrat na mesec, 13 % učencev pije sladke pijače vsak dan, 9 % večkrat na dan, 16 % 4–6-krat na teden, 6 % nikoli, 7 % učencev pa je obkrožilo odgovor drugo. Na vprašanje, koliko sladke pijače popiješ na dan, je 28,3 % (43) učencev odgovorilo z možnostjo 1–2 dcl, 24,3 % (37) jih je odgovorilo 0,5 l, 19,1 % (29) 3–4 dcl, 18,4 % (28) jih je odgovorilo drugo, ostali pa so odgovorili z več kot en liter (5) oziroma 1 l (10).  

Večina učencev se zaveda, da so sladke pijače škodljive in vsebujejo veliko dodanega sladkorja. Kar 88,2 % (134) jih je odgovorilo, da se zavedajo količine sladkorja v gaziranih pijačah, 11,8 %  oz. 18 otrok pa ne pozna posledic pitja sladkih pijač. Med najpogostejše posledice pitja sladkih pijač so uvrstili: debelost, zamašitev žil, povečano telesno težo, bolečine v trebuhu, napenjanje, zobno gnilobo, napetost, nervozo, slabo počutje, hiperaktivnost. Nekaj posameznikov je omenilo, da pitje sladkih pijač vodi v zasvojenost. Veliko otrok je prepričanih, da pitje sladkih pijač povzroča sladkorno bolezen, kar pa je zmotno. 

15. aprila smo izvedli naravoslovni dan za šestošolce z naslovom Sladkor na zatožni klopi. Cilji so bili, da učenci spoznajo dobre in slabe lastnosti sladkorja, dodatke in postopke določanja suhih snovi, različna orodja in obdelovalne postopke, praktično delo in pridobijo ročne spretnosti. Učenci so v štirih različnih skupinah izvajali naslednje dejavnosti: uvodni pogovor o sladkorju in dodatkih ter ponovni uporabi kruha, iskanje receptov v računalniški učilnici (kako lahko uporabimo kruh, ki ostane), priprava slane in sladke jedi iz kruha v učilnici gospodinjstva, določanje sladkorja v pijačah v učilnici kemije in priprava sadnega mlečnega napitka v jedilnici. Izdelane napitke so preizkušali učenci celotne šole, ki so podali pozitivno mnenje o napitkih in predlagali, da bi jih vključili v šolsko prehrano.

 

Vtisi šestošolke Špele Alič:

"V petek, 15. aprila, smo imeli naravoslovni dan. Prvo uro smo imeli skupni uvod, drugo uro pa so učenci moje skupine odšli v računalniško učilnico, kjer smo »poguglali«, kaj narediti iz kruha, ki ni več svež. Vsaka skupina je izdelala svoj plakat. Tretjo šolsko uro smo v učilnici gospodinjstva kuhali slano in sladko jed. Četrto šolsko uro smo si ogledali, koliko sladkorja imajo pijače, kot so Coca Cola, ledeni čaj in Fanta. Mene je šokiralo, hkrati pa sem odkrila, da toliko sladkorja, kot ga je v sladkih pijačah, jaz dajem v čaj! Naučila sem se, da bom dala v čaj manj sladkorja. Ob zaključku eksperimenta smo ugotovili, da ima največ sladkorja Coca Cola. Peto šolsko uro nas je čakala še priprava mlečnega napitka iz borovnic ("shake"), ki je bil tako dober, da ga je za nas skoraj zmanjkalo – vsega so popili otroci iz prvega, drugega in tretjega razreda. Učenci so napitek celo sprejeli za malico.

Naravoslovni dan je bil zabaven (na ta dan sem praznovala tudi rojstni dan) in poučen. Upam, da bo komu, ki prekomerno pije sladke pijače, prišlo v navado, da jih zaradi preveč sladkorja ne bo več pil."

 

Zapisala: Petra Prevec

Oglejte si tudi