Logo MojaObčina.si
DANES
19°C
8°C
JUTRI
24°C
7°C
Oceni objavo

Bralna značka na OŠ Polhov Gradec

Bralna značka uspešno zaključuje svojo 55. sezono. V Sloveniji sta jo po češkem zgledu zasnovala ravnatelj osnovne šole na Prevaljah, pisatelj Leopold Suhodolčan, in profesor slovenščine na tej šoli, Stanko Kotnik, tekmovanje za Prežihovo bralno značko pa so začeli v štirih koroških občinah leta 1960. Pa poglejmo, kako je potekalo:
Učenci so morali izbirati s seznama knjig, ki ga je pripravljal ustanovni odbor značke ob sodelovanju slavističnega aktiva. Izbirali so med dobrimi sodobnimi slovenskimi leposlovnimi deli, v seznamu vsake stopnje pa je moralo biti vsaj eno Prežihovo delo. Bralci so morali ob branju vsakega proznega dela pisati zapiske. Za vsako stopnjo posebej je bilo določeno, kaj naj bi zapiski vsebovali. Iz pesniške zbirke, ki jo je prebral, se je moral bralec na pamet naučiti tri pesmi po lastni izbiri.            

Oddaja zapiskov je štela kot prijava kandidata. Če zapiski niso bili »ustrezni«, jih je mentor zavrnil oz. sprejel po »izboljšavi«.

Pogovor med mentorjem in bralcem je potekal v obliki »izpita« pred komisijo. Pravilnik je svetoval, naj se pogovor opira »zlasti na zapiske ter naj bo čim bolj sproščen in širok«, predpisoval pa je tudi, naj značko dobi le tisti kandidat, »ki pokaže stopnji primerno poznavanje in razumevanje predpisanih del in piscev«.


Tako se je torej začelo. Naša šola se je tekmovanju za bralno značko priključila med prvimi in od takrat to poteka vsako leto. Pravila so se z leti spreminjala, ista pa ostaja želja, da bi naše učence spodbudili k branju kakovostnih knjig.

Izbor bralnih značk se širi. Nekoč le slovenska bralna značka se je zdaj razširila tudi na angleško, nemško in eko bralno značko. Čeprav tudi pri nas opažamo, da otroci vse manj berejo in se število mladih bralcev zmanjšuje, po drugi strani z veseljem ugotavljamo, da so učenci – ob izjemni podpori mentorjev – osvojili zavidljivo število bralnih značk. Naših 383 učencev je tako letos osvojilo kar 538 teh priznanj, od tega 311 slovenskih, 170 angleških in 57 nemških bralnih značk.

Slovesno smo jih podelili na zaključni prireditvi, na katero smo povabili pravljičarko, ustvarjalko in izjemno pripovedovalko zgodb Anjo Štefan.

 

Koordinatorica bralne značke na šoli: Darinka Orel

 

Noč v šoli

 

V četrtek, 23. 4. 2015, se je na osnovni šoli Polhov Gradec odvijala Noč v šoli. Udeležili smo se je nekateri učenci šestih razredov, na podlagi programa Popestrimo šolo. Tistega dne smo se ob 18. uri zbrali v avli šole, kamor smo prinesli tudi šolske torbe in spalne vreče. Nato smo odhiteli v gospodinjsko učilnico in pričeli z aktivnostmi. Pekli smo palačinke, na katere smo – lačni kot volkovi – že nestrpno čakali. Ko smo se najedli sladkih palačink s čokolado in marmelado, smo odšli na svež zrak, in kot po navadi so fantje igrali nogomet, punce pa smo se raje igrale skrivalnice in se lovile. Bilo je zelo zabavno!

Ko se je stemnilo, smo šli na lov za zakladom po šoli in našli naš najljubši zaklad – bombone, seveda! Ko smo se še zadnjič ta večer posladkali, smo se preoblekli v pižame, a ker seveda še nihče ni bil zaspan, smo gledali zanimive filme. Zato so nastopile še … KOKICE! Vsakdo bi si lahko mislil, da se bo po filmu vse zaključilo in bomo šli spat. Pa ni bilo tako! Imeli smo še pižama party. Počeli smo lahko karkoli. Da, na ta večer smo imeli celo stavbo samo zase. Tako smo se počasi utrudili, se skobacali v tople spalne vreče v mali telovadnici in trdno zaspali.

S tem se je samo naša noč končala. Vsi smo se noro zabavali, a najbolje je bilo, da nam ni bilo treba v šolo na dolgo pot. Šli samo le po stopničkah navzdol in že smo čakali na pouk. Marsikdo si želi to noč še kdaj ponoviti in upamo, da se bo to v naslednjih letih res zgodilo.

Lea Kumar. 6. b

Rumeni dan

V ponedeljek, 20. 4. 2015, je na osnovni šoli Polhov Gradec v sklopu Sheme šolskega sadja in zelenjave potekal Rumeni dan. Prejšnje leto je šola pripravila Zeleni dan.

Rumeni dan je potekal tako, da smo se najprej ob razredni uri vsi razredi fotografirali v učilnicah. V večnamenskem prostoru je bila postavljena »žehta« z rumenimi oblačili. Lansko leto je bila v avli šole postavljena »žehta« z zelenimi oblačili. Rumeni dan je bil malo bolj sproščujoč kot ostali dnevi v šoli. Na ta dan je bilo zaželeno, da se oblečemo kar se da rumeno. Učenci so se lahko dogovorili, da si bodo naredili očala ali podobno.

Rumena barva je barva, ki bode v oči in simbolizira nevarnost. Je simbol večnosti. Izraža optimizem in samozavest.

Meni je bil ta dan zelo všeč, saj so bile šolske ure malo bolj sproščujoče.

 

 

Maja Bogataj, 6. b

 

Oglejte si tudi