Logo MojaObčina.si

Dobrova-Polhov Gradec

JUTRI
10°C
-0°C
NED.
10°C
-1°C
Deli
3424

Od izziva v realnost: s kolesom varno od Polhovega Gradca do Ljubljane

Cestno omrežje v občini Dobrova – Polhov Gradec je vse bolj obremenjeno. Na glavnih prometnicah naj bi se v prihodnjih 15 letih število vozil povečalo za tretjino, ponekod celo za polovico. Občina in deležniki na državni in lokalni ravni se zavedajo problematike, zato so se 21. junija zbrali na delovnem srečanju in sprejeli sklep o aktivnem uresničevanju projektov, ki bodo pozitivno vplivali na varno, trajnostno mobilnost ter kakovost življenja vseh občanov. Eden od korakov k temu cilju je tudi izgradnja kolesarskih poti.

Na področju prometne varnosti in umirjanja prometa je bilo v preteklih letih na cestah v urbanih naseljih občine Dobrova – Polhov Gradec že veliko narejenega. A možnosti za izboljšave je še veliko, so se strinjali predstavniki Ministrstva za infrastrukturo, Policijske postaje Ljubljana Vič, Občine, Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, obeh matičnih osnovnih šol ter krajevnih skupnosti in športnih društev.

 

Osrednja pozornost prometne politike je danes usmerjena v trajnostno mobilnost. Župan Občine Dobrova – Polhov Gradec Franc Setnikar je poudaril: »Želimo biti občina brez nesreč in z visoko stopnjo varnosti na vseh poteh v občini. Kolesarsko omrežje je brez dvoma prvi korak k temu cilju. Vse več ljudi se vozi s kolesi, tudi z električnimi, in ob primerni infrastrukturi se bo marsikdo raje odločil za trajnostno mobilnost s kolesom, kot pa za avto.«

 

Med Ljubljano in Dobrovo več kot 7.000 vozil dnevno

Prometnice skozi Dobrovo in Polhov Gradec so izjemno obremenjene. Ugotovitve raziskave Direkcije RS za infrastrukturo o prometni dinamiki na cesti od Dolgega mosta do Dobrove so jasne: po tej prometnici je leta 2014 na dan peljalo malo več kot 7.000 motoriziranih vozil, do leta 2034 pa naj bi to število poskočilo na 10.000 vozil dnevno. Podobno je tudi na cesti med Dobrovo in Polhovim Gradcem. V prihodnjih 15 letih naj bi se število vozil povečalo za več kot tretjino.

 

Občine Vrhnika, Borovnica, Brezovica, Ig, Škofljica, Dobrova – Polhov Gradec, Horjul in Direkcija RS za infrastrukturo so konec lanskega leta podpisali Dogovor o sodelovanju pri izvajanju projekta državnega in regijskega pomena s krovnim nazivom 'Barjansko kolesarsko omrežje'. Dolgo naj bi bilo dobrih 108 kilometrov, sofinancirali pa naj bi ga Ministrstvo za infrastrukturo ter omenjenih sedem občin. Gre za uresničevanje skupnih prizadevanj 26 občin Ljubljanske urbane regije za trajnostno in od avtomobila neodvisno mobilnost.

 

 

 

Na delovnem srečanju je bila predstavljena tudi idejna zasnova kolesarske poti od Ljubljane do naselja Gabrje, ki je prva faza uresničevanja Barjanskega kolesarskega omrežja v občini Dobrova – Polhov Gradec, po kateri bo tekel največji del omrežja – kar 41 kilometrov – odsek pa bo vreden 6 milijonov evrov in naj bi bil zaključen do leta 2023.

 

Območje Dobrove in Polhovega Gradca ima izjemno geografsko lego. Leži v neposredni bližini Ljubljane, v katero dnevno migrira glavnina zaposlenih občanov, dijakov, študentov … Zato so ključne usmeritve in rešitve prometne varnosti usmerjene v spremembo oblike njihove dnevne mobilnosti: iz avtomobila na kolo ali v kakšno drugo obliko sodobnega trajnostnega prevoznega sredstva.

 

Tomaž Willenpart, vodja Sektorja za investicije v ceste pri Ministrstvu za infrastrukturo je poudaril, da kolesarsko omrežje danes gradimo za generacije, ki prihajajo. »Ne delajmo si utvar: prometa ne bomo zmanjšali, lahko pa preprečimo njegovo povečevanje. Vključevati moramo lokalne prebivalce, da imajo od zdravega načina življenja, turizma in kolesarskih stez tudi oni korist v smislu novih poslovnih priložnosti.«

 

Najmlajši že pripravljajo kolesa, skiroje in rolke

Prometna vzgoja in varnost v prometu je izjemnega pomena, ko gre za naše najmlajše in za šolarje. Danes na Dobrovi in Polhovem Gradcu zaradi neustrezne varnosti otroci v šolo ne prihajajo z rolerji, rolkami in podobnim – na Dobrovi tudi ne s kolesi –  a si zelo želijo, sta poudarili ravnateljica OŠ Polhov Gradec Ilinka Kucler in Romana Novak Mlinar, pomočnica ravnatelja OŠ Dobrova. Slednja je dodala, da si želijo urejene kolesarske poti, a naj se ta podaljša do osnovne šole, saj bodo le tako otroci lahko varno prišli v šolo in domov. Obe šoli se z novim šolskim letom vključujeta v projekt trajnostne mobilnosti, v sklopu katere bodo vzgajali otroke in ozaveščali starše, da ni treba vedno in povsod z avtomobilom.

 

Predsedniki vseh štirih krajevnih skupnosti v občini so se strinjali, da so urejene kolesarske poti nujne in da bi bilo dobro, da bi že bile zgrajene. Dodali so, da je treba poiskati skupen interes, se pogovarjati in se tudi dogovoriti, da se bo projekt lahko uresničil in bodo napisali skupno dobro zgodbo t. i. Blagajeve dežele.

 

Varnost je naša prioriteta in odgovornost

Ob tej priložnosti so predstavniki Agencije RS za varnost v prometu, kjer prav v teh dneh zaključujejo nacionalno preventivno akcijo Hitrost, komentirali: »Zavedajmo se, da smo za varnost v prometu odgovorni vsi skupaj, človeško življenje pa je neprecenljivo. Zato je prav, da udeležence v prometu spodbujamo k odgovornejšemu vedenju, spoštovanju predpisov in oblikovanju zavesti o pomenu prometne varnosti. Vsekakor pa je nujno zagotavljati tudi varnejša vozila in cestno infrastrukturo in s tem podpirati celovit in sistematičen pristop k vprašanjem prometne varnosti.« Pri tem so pomemben del tudi prizadevanja lokalnih skupnosti in države, da z različnimi ukrepi spodbujajo trajnostno mobilnost, pa naj si bo z vzpostavitvijo varnih kolesarskih poti ali kako drugače. Taki ukrepi namreč nedvomno pozitivno vplivajo na varnost v cestnem prometu, so zaključili na AVP. 

 

 

Za več informacij:

Helena Čuk, višja svetovalka za gospodarstvo, kmetijstvo in turizem, Občina Dobrova – Polhov Gradec

helena.cuk@dobrova-polhovgradec.si

 

Občinska uprava

 

Všečkaj objavo

Oceni objavo

Število glasov: 0

Oglejte si tudi