Matija Centrih, mag. farm., je lekarniško dejavnost v naši občini prevzel leta 2014, ter v lekarno na Dobrovi vnesel nov val energije in poslovnega zanosa. O njegovi želji po nenehnem napredovanju pa priča tudi nagrada Feniks, ki jo je lekarna Matija Centrih - Lekarna Dobrova prejela nedavno za uspešno uresničitev projekta Holistična lekarna Lekarna Dobrova: Implementacija holističnega svetovanja.
Omenjeni projekt je bil izbran za projekt leta 2019 na področju management consultinga in je tako prejel nagrado Feniks, ki jo podeljuje Združenje za management consulting Slovenije. Nagrada vsako leto nagrajuje kakovost, inovativnost in učinkovitost svetovalnih projektov ter uspešne projekte predstavlja širši strokovni javnosti in potencialnim naročnikom. Nagrajeni poslovni model holistične lekarne, ki temelji na kvalitetni ponudbi izbranih izdelkov, uspešnem poslovanju ter najpomembneje na kakovostni obravnavi vseh obiskovalcev lekarne, je razvila Martina Puc, direktorica podjetja Res - Pons d.o.o.
Holistično svetovanje je nedvomno korak naprej pri obravnavanju strank, Matija Centrih pa kot največjo prednost izpostavlja to, da obiskovalcem lekarne ponudijo rešitve, za katere obstajajo dokazi, da so v danem trenutku najboljša rešitev za probleme, zaradi katerih so se ustavili v lekarni oz. kot pravi sam: »Rešitev ne ponujamo, ker se nam ali obiskovalcem tako zdi, niti ne zato, ker so to nekje slišali ali prebrali v reklami, ampak ker je dokazano to za njih najboljše.« A kaj holistično svetovanje pomeni v praksi? Po besedah Matije Centriha to pomeni, da pogovor med obiskovalcem lekarne in zaposlenimi ne poteka več zgolj o izdelku, ki bi jim pomagal lajšati zdravstvene težave, temveč o težavah samih. Tako obiskovalec prejme vso pozornost, ki so jo glede na svoje zdravstveno stanje zasluži. Centrih poudari tudi, da gre pri holistični obravnavi za strukturirano svetovanje, ki ga vsi magistri, zaposleni v lekarni, izvajajo enako in poenoteno. O razlogih, zakaj se je lekarna odločila za naročilo tega projekta, pa pravi, da se je za projekt navdušil takoj, saj s pomočjo določenih orodij v praksi omogoča lekarni, da za svoje obiskovalce poskrbi najbolje, kot je mogoče v danem trenutku. »Vsi magistri v lekarni morajo poskrbeti za vse obiskovalce tako dobro, kot bi poskrbeli zase ali za svojo družino, če bi imeli to težavo, zaradi katere se je nekdo oglasil v lekarni. Torej določeno težavo obiskovalca rešujemo tako, kot če bi jo reševali sebi in tudi vse predlagane rešitve bi uporabili sami, če bi imeli to težavo. Tako, kot najbolje poskrbiš zase, moraš tudi najbolje poskrbeti za vsakega, ki pride po pomoč v lekarno,« nadaljuje Centrih. A čeprav tak pristop na papirju mogoče zveni enostavno, pa v ozadju poteka mnogo procesov, ki skrbijo, da so zaposleni v lekarni ves čas na tekočem z aktualnimi dognanji stroke. »V lekarni ni nič več statično, razen to, da smo zavezani najbolje poskrbeti za obiskovalce,« pa Centrih zaključi najin pogovor o prednostih holistične obravnave obiskovalcev lekarne.
Vsaka potrditev dobrega dela, sploh če ta prihaja z državne ravni, je nedvomno spodbuda za naprej. Tako je Matija Centrih na vprašanje, kaj mu pomeni priznanje Feniks, odgovoril: »Meni osebno pomeni veliko, saj je tudi strokovna javnost na področju management consultinga prepoznala, da se projekt notranje prenove lekarne pelje v pravo smer, da je pravilno zasnovan in da so rezultati odlični in dokazani verodostojno. S pomočjo validirane ankete smo pri obiskovalcih lekarne dokazali, da se je poznavanje lastne terapije precej popravilo, odkar peljemo prenovo lekarne v smeri holistične lekarne.« Želja po novemu znanju in izboljšanju sta gonilo napredka. Zato ne dvomimo, da se bo priznanju Feniks v prihodnosti pridružila še kakšna potrditev uspešnega vodenja dobrovske lekarne.
Lucija Rus