Občine: Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Bistrica ob Sotli, Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Dobrova-Polhov Gradec

Obisk Poljske učiteljev in učencev OŠ Dobrova (15. 5. 2021–21. 5. 2022)

Na Poljsko smo na obisk šole v okviru programa Erasmus+ odšli trije učitelji in pet učencev 9. razreda naše šole. Od učiteljev smo bili Tanja Bohinc, Simona Glavič, Lotte Mulej, od učencev pa Julijan Reven, Jakob Rihar, Enej Lah Pečnik, Teja Cerjak in Zala Bernik.

S potovanjem smo začeli v nedeljo, 15. maja 2022. Z letališča v Benetkah smo odleteli proti letališču v Katowicah na jugu Poljske, blizu meje s Češko. Poljska je država s približno 38 milijoni prebivalcev, kraj gostujoče šole v Wodzislawu Slaskiju pa z okoli 50.000 prebivalcev.

Učenci so se po prihodu v pozno večernih urah namestili pri družinah doma, nato pa naslednji dan ob 8. uri pričeli dan s poukom s svojimi vrstniki iz skupno petih evropskih držav; Grčije, Italije, Španije, Poljske in Slovenije.

Mesto Wodzislaw Slaski ima več šol in vrtcev. Šolo, katero smo spoznali, je znana kot osnovna šola št. 15 z ravnateljico Ewo Sosno in ima 115 učencev in 15 učiteljev, vrtec pa ima 93 otrok in 8 vzgojiteljev. V vrtcu imajo malo šolo pred vstopom v šolo in izbirni predmet religija. V vrtcu se učijo angleščino. Šolanje se prične s 7 leti in traja 8 let. Od prvega razreda naprej se učijo dva tuja jezika, angleščino in nemščino. Do konca OŠ imajo 2 uri nemščine tedensko, angleščino imajo od 1. do 3. razreda 2 uri tedensko, v 4. in 5. razredu 3 ure tedensko, od 6. do 8. razreda pa štiri ure tedensko. Z opismenjevanjem začnejo v mali šoli in v prvem razredu znajo pisati vse štiri pisave in pišejo z nalivniki ter že znajo brati.  Z računalništvom se srečajo v prvem razredu, kjer imajo 2 uri tedensko in se učijo programiranja in robotike do konca osnovne šole. Njihove ocene so od 1 do 6, ki je najvišja ocena. Za oceno 2 mora učenec zbrati 32 % od vseh možnih točk. Poljski učitelji imajo 18 ur delovne obveze na teden.

Učenci te šole so nam pripravili uvodno predstavitev vseh držav in udeležencev projekta, kjer smo kot predstavniki naše šole prejeli »oskarja«.

Popoldne smo imeli delavnico, na kateri smo izdelovali ekološka mila po svojem vonju in okusu. Učitelji so najprej stalili vosek, učenci so medtem v svoje modelčke namešali različne vonje in barve, nato pa sestavine pomešali s stopljenim voskom. V prostoru so se prelivali čudoviti vonji.

Na drugi delavnici so predstavili poklic kuharja, kjer so bivši učenci poljske šole pripravljali vaflje za vse, ki smo bili na obisku. Naši učenci so rezali različne vrste sadja, ki so ga zaužili skupaj z vaflji.

Drugi dan, v torek, smo se zgodaj zjutraj vsi skupaj z avtobusom odpravili na izlet v Krakow. Krakow je po velikosti takoj za glavnim in največjim mestom Varšavo z okoli 800.000 prebivalci. V središču mesta smo si ogledali najbolj atraktivne turistične znamenitosti, kot so grad Wawel, pred katerim je simbol mesta – zmaj, ki bruha ogenj, gotsko katedralo iz 14. stol, pred katero so že pred okrog 800 leti za varnost mesta obesili tri kosti velikih živali: mamutovo, kitovo in nosorogovo. V tej katedrali je znameniti Sigmundov zvon, ki ti pomaga uresničiti tudi najbolj skrito željo, ki ni materialistične narave, če se ga dotakneš z levo roko, saj je leva roka bližje srcu. Znotraj te cerkve so tudi grobnice kraljevske rodbine. Ogledali smo si še katedralo sv . Marije iz 14. stoletja z največjim gotskim oltarjem na svetu in največjim trgom pred cerkvijo. Po obilnem kosilu smo si ogledali še Judovsko četrt in geto.

V sredo smo dan pričeli v šoli, kjer so imeli učenci računalniško delavnico Kubo robotike in GENIBOT ter se preizkusili v izdelovanju različnih vzorcev s 3D peresi. Po delavnici smo se odpravili v turistični kraj Wisla, kjer smo imeli pohod na tromejo (Češka, Poljska, Slovaška). Ob koncu smo imeli piknik, kjer smo ob ognju pekli mesnine in igrali nogomet.

V četrtek zjutraj smo se odpeljali proti rudniku premoga, ki je od šole oddaljen uro in pol vožnje.

Tam smo se razdelili v skupine in imeli voden ogled rudnika. Zvečer je ravnateljica poljske šole vse učitelje povabila k sebi domov na piknik. Imeli smo zelo prijetno druženje.

V petek smo dopoldne smo imeli učitelji na šoli najprej predstavitev delavnic, ki smo jih pripravili po posameznih državah v računalniškem programu Scratch. V nadaljevanju so naši učenci predstavili Slovenijo poljskim učencem in učiteljem, nato pa smo skupaj odšli na zaključno prireditev, ki so jo za nas pripravili v šolski telovadnici. Po prireditvi so vsi gostujoči učenci v zrak simbolično spustili balone. Sledila je nogometna igra z »zoorbing« baloni, kjer so se med seboj pomerili vsi gostujoči učenci. Po kosilu so učenci odšli k gostujočim družinam, kjer so imeli zabavo, učitelji pa smo odšli na ogled koncentracijskega taborišča Auschwitz-Birkenau. Ogled taborišča je bil zelo pretresljiv.

V soboto zgodaj zjutraj smo se s kombijem odpeljali na letališče Krakow, od koder smo odleteli bližje Sloveniji, do letališča v Benetkah in naprej s šolskim kombijem do Dobrove.