Evropska komisija je že četrtič pripravila fotografski natečaj, na katerem so sodelujoči morali predložiti fotografijo projekta, ki ga je sofinancirala Evropska unija. Tako je bila ena od zahtev, da je na fotografiji viden dokaz o podpori projektu s strani EU. Neodvisna žirija iz fotografov in strokovnjakov za družbene medije je ob koncu natečaja, v okviru katerega so zbrali kar 500 fotografij, izbrala tri enakovredne zmagovalce. Poleg Poljakinje Malgorzate Podstawa, ki je s fotografijo umetniško upodobila s strani ESRR posodobljeno obrežje reke Grajcarek, ter Grka Paraskevasa Grigorakisa, ki je fotografiral prav tako s strani ESRR sofinancirano restavratorstvo na šoli v središču svojega domačega mesta Solun, je bil med dobitniki nagrad tudi Tomaž Varlec iz Dobrove, ki je nagrajeno fotografijo posnel v okviru projekta "LIFE Stop CyanoBloom" za preprečevanje cvetenja cianobakterij.
Na nagrajeni fotografiji, ki je bila sicer po besedah nagrajenca narejena spontano, elektro-tehnični inženir in strojni inženir spremljata delovanje ter izvajata vzorčenje fitoplanktona z mrežo, in to s pomočjo robotskega plovila. Pri tem naj navedem še to, da je prav to robotsko plovilo za zaznavanje in kontrolo cianobakterij, ki ga je izdelalo podjetje Arhel, novembra 2015 na 10. slovenskem forumu inovacij prejelo dve nagradi, in sicer nagrado za najboljšo inovacijo v kategoriji mikro podjetij ter posebno priznanje za inovacijo z družbenim učinkom. Slovenski dobitnik laskave evropske nagrade pravi, da se s fotografiranjem v zadnjem času ukvarja zgolj ljubiteljsko, saj mu primanjkuje časa. Tudi sam je namreč zaposlen v podjetju Arhel, ki je omenjeno plovilo izdelalo. Nagrajena fotografija in tudi ta dovršena inovacija, s pomočjo katere se izvaja projekt za preprečevanje cvetenja cianobakterij ter opravlja dejavnosti spremljanja voda in testiranja na Blejskem jezeru ter ljubljanskem koseškem bajerju, je plod uspešnega dela ekipe podjetja Arhel, katere pomemben člen je tudi Tomaža Varlec. Vsem želimo še mnogo pogumnih idej in uspešnih realizacij.
Nadja Prosen Verbič
Foto: arhiv Tomaža Varleca




