Logo MojaObčina.si

Celje

JUTRI
18°C
6°C
PON.
24°C
10°C
Deli
691

Šola na daljavo v Celju poteka dobro, a učenci pogrešajo pouk v šoli

Za celjske osnovnošolce se zaključuje že tretji teden izobraževanja na daljavo. Pouk poteka večinoma po urniku, učencem pa šole ponujajo tudi mnogo zanimivih in sproščujočih vsebin.

 


Gradiva, navodila, naloge in povezave učenci in starši prejemajo v glavnem na šolskih spletnih straneh. Učitelji podajajo gradivo učencem vsak dan zjutraj ali prejšnji večer, predvsem mlajši učenci pa prejmejo pred začetkom tedna tudi tedenski razpored dela. Način podajanja učne snovi je prilagojen tehničnim zmožnosti učencev in je naravnan tako, da je za večino otrok brez težav dostopen tudi preko telefonov in tablic.

Za vse udeležence, učence, učitelje in starše, je izobraževanje na daljavo povsem nova izkušnja, zato na šolah pričakujejo, da bo v nadaljevanju delo potekalo še bolj utečeno in da ga bodo lahko vsebinsko in organizacijsko še nadgradili. Izobraževanje na daljavo sicer ne more enakovredno nadomestiti pouka, ki poteka v šoli, kljub temu pa zaposleni na celjskih osnovnih šolah menijo, da ga je mogoče kakovostno izvajati. Učitelji strokovno in odgovorno izbirajo vsebine, poskrbijo za primeren obseg nalog in raznolikost gradiva, ki vsebuje tudi razne povezave, posnetke in druge privlačne vsebine.


Izvajalci dodatne strokovne pomoči (DSP) za učence s posebnimi potrebami so se vključili v delo na daljavo preko e-pošte in e-komunikacije na spletnih straneh šole, na katerih izvajajo DSP, ali preko povezave na spletni strani OŠ Glazija.


V Glasbeni šoli Celje izvajajo individualno izobraževanje na daljavo preko družbenih omrežij in aplikacij za videoklice. Skupinski pouk poteka preko spletne strani. V teh dneh so bili vzpostavljeni različni sistemi poučevanja, ki pa glede na specifiko šole nikakor ne morejo nadomestiti pouka v živo in muziciranja mladih glasbenikov, kot ga sicer poznamo.


Kakšne so prednosti in slabosti učenja na daljavo?
Prednost učenja na daljavo celjske osnovne šole vidijo v tem, da učitelje, učence in starše ta oblika dela spodbuja k ustvarjalnosti, iznajdljivosti, prilagodljivosti, učenju organizacije in samonadzora, uporabi informacijske tehnologije za šolsko delo, … Vsekakor pa je učenje na daljavo za marsikoga precej zahtevno, časovno obremenjujoče in ne more nadomestiti žive besede in osebne komunikacije v šoli.
Ravnatelji in ravnateljice ter učitelji in učiteljice se zavedajo, da takšna oblika dela ne bi bila mogoča brez sodelovanja staršev, ki morajo organizirati in redno spremljati delo svojih otrok ter jih motivirati za delo. Zlasti pri mlajših učencih imajo starši pri pouku na daljavo veliko dela, saj jim morajo pomagati v tehničnem in vsebinskem smislu.
Odzivi staršev in učencev so različni. Nekateri učenci redno pošiljajo povratne informacije, svoje izdelke, fotografije, druge je treba spodbuditi. Učenci in starši se na učitelje obračajo z vprašanji o učni snovi, starši pa tudi s težavami pri organizaciji dela in motivaciji otrok.
Šole se trudijo, da na različne načine pomagajo otrokom in staršem, predvsem socialno ogroženim družinam.
Učenke in učenci pogrešajo normalno obliko pouka, druženje, učiteljevo vodenje in razlago ter skupinsko ustvarjalnost. Povratne informacije učencev in staršev o izbranih načinih dela na daljavo so sicer zelo pozitivne, vsi (otroci, starši in učitelji) pa so enotnega mnenja, da delo na daljavo terja veliko dodatne energije, potrpljenja in časa.


Kako naprej?
Vsak dan se ob učenju in poučevanju na daljavo odpirajo tudi nova vprašanja. Marsikatere dejavnosti, ki so jih šole izvajale med letom, bi morale v tem času že zaključiti. Do zdaj še ne vedo, kako bo z opravljanjem preizkusov posebnih nadarjenosti in vpisom v srednje šole, izvedbo Nacionalnega preverjanja znanja, zaključkom tekmovanj iz znanj in športnih tekmovanj, s predstavitvijo in oceno raziskovalnih nalog ter z ocenjevanjem znanja in zaključevanjem ocen. Sprašujejo se tudi, kdaj ali sploh bodo izvedli zamujene obvezne dejavnosti (npr. plavalne tečaje …). Odgovore na vsa ta vprašanja tako šole kot ustanoviteljica Mestna občina Celje še pričakujemo od pristojnih služb, saj je zelo pomembno, da bomo ravnali poenostavljeno in usklajeno.


Zaposleni osnovnih šol in glasbene šole Celje pravijo: »Vsem je skupna želja, da bi se lahko skupaj z učenci, željnimi znanja in druženja, čim prej vrnili v šolske klopi. Vsakdanji šolski živžav pogrešamo prav vsi!« 

Všečkaj objavo

Oceni objavo

Oglejte si tudi