Udeležence je uvodoma pozdravil župan Metod Ropret, ki je poudaril pomembnost vključenosti prebivalk in prebivalcev pri oblikovanju tega dokumenta, saj bodo le z njihovim sodelovanjem in informacijami prepoznani ključni prometni izzivi, na podlagi katerih se bodo v nadaljevanju iskale ustrezne rešitve. Ob koncu razprave se je za konstruktivno in pozitivno naravnano sodelovanje zahvalil vsem prisotnim, saj po njegovih besedah tako uspešni in plodni razpravi na področju promete še ni prisostvoval.
Veliko prometnih izzivov izhaja iz dejstva, da Občino Brezovica na več delov delijo avtocesta in železniška proga ter regionalna cesta. Poleg tega jo sestavljajo naselja, ki so povezana s cestami brez primerne infrastrukture za pešce in kolesarje. Zato ni presenetljivo, da si večina želi urejenih pločnikov v naseljih in med naselji ter povsod, kjer potekajo šolske poti. Kot primer dobre prakse so izpostavili zaris na cestišču v okolici OŠ Preserje. Bolje pa je treba poskrbeti tudi za ostale ranljive skupine. Drugi najbolj izpostavljen izziv predstavlja izgradnjo novih, varnih in dovolj širokih prehodov čez avtocesto oz. železniško progo. Dalje imajo podobno prioriteto ureditev dodatnih prehodov za pešce čez ceste (Podpeška cesta, Gmajna, avtobusna postaja Mostiček, Na Lazih ter Jezero), boljša označitev prehodov (Cesta na Log) ter ponovna vzpostavitev šolske pešpoti Na Lazih, ki je nekoč obstajala, ampak je zdaj po novem prehod zaprt.
Pri kolesarskih izzivih so bile izpostavljene slabe razmere za kolesarjenje v naseljih, pa tudi med njimi. V naseljih ni kolesarskih stez, še posebej sta problematični Cesta na postajo in Cesta na Log. Želijo si še varnih kolesarskih povezav med naselji Notranje Gorice, Podpeč ter vse do Ljubljane (s traso izven Tržaške ceste). Kolesarske steze potrebujejo tudi Cesta v Gorice in Podpeška cesta. Še posebej težavno lokacijo predstavlja neugodno križišče med Podpeško in Tržaško cesto. V naseljih dodatno težavo za kolesarje (pa tudi za uporabnike vozičkov) predstavljajo robniki na klančinah, zaradi katerih klančina ni enakomerno spuščena na nižji nivo. Zanimiv je bil predlog, da bi se Cesto v Gorice zaprlo za promet in bi to postala nova varna kolesarska povezava z Ljubljano.
Na področju javnega potniškega prometa gre največ kritik (ne)točnosti in slabi frekvenci vlakov. Izpostavljeno je bilo tudi dejstvo, da na železniški postaji Notranje Gorice ni primerne zaščite pred vremenom (strehe) ter moteč hrup, ki ga povzroča obveščanje o prihodih in odhodih vlakov.
Največ težav pa udeležencem povzroča prav motorni promet. Kar se tega tiče sta moteča in nevarna prehitra vožnja in agresija voznikov, ki je še posebej zaskrbljujoča pred šolo in na Cesti na postajo. Udeleženci so si bili enotnega mnenja, da je v Brezovici premalo nadzora hitrosti. Naslednjo veliko težavo predstavlja veliko tranzitnega prometa, ki se z avtoceste in nato regionalne ceste razlije tudi skozi naselja. Iz avtoceste vozniki namreč iščejo bližnjice čez Cesto na postajo, Cesto na Log, Pot na Plešivico ter skozi Žabnico. Izpostavili so še vožnjo avtomobilov in motorjev po pločnikih, ko je na cesti zastoj. Vse to kaže na veliko pomanjkanje kulture voznikov, tako da bi bilo treba razmisliti v smeri ne samo povečanega nadzora in sankcij, temveč tudi informiranja in izobraževanja na tem področju. Med tehničnimi izzivi so bili izpostavljeni še pomanjkljiva signalizacija na Cesti na Log, hrup ki ga povzročata avtocesta in regionalna cesta predvsem zaradi tovornega prometa, prav tako so moteči hrupni ležeči policaji. Kot zadnje so omenili nevarna in nepretočna križišča (npr. pri Mercatorju).
|
Vabljeni k oddaji konkretnih ukrepov Sodelovanje za vas, občanke in občani, pa še zdaleč ni zaključeno. Na vrsti je faza, ki je verjetno najbolj zanimiva. Na posebnem portalu, kamor ste že lahko vnesli izzive, s katerimi se srečujete, lahko sedaj oddate tudi konkretne predloge za ukrepe, ki bodo lahko rešili ravno te izzive. Obiščite https://cps.projekti.si/brezovica/ukrepi ali skenirajte QR kodo. ![]() ![]() ![]() ![]()
|







