Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Brezovica
DANES
4°C
2°C
JUTRI
1°C
-1°C
Oceni objavo

HIGIENSKA PRIPOROČILA ZA OPRAVLJANJE FRIZERSKIH STORITEV MED EPIDEMIJO COVID-19

Odlok o spremembah in dopolnitvi Odloka o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 53/20) z dnem 4. 5. 2020 dovoljuje obratovanje frizerskih salonov. V času epidemije COVID-19 je potrebno poleg dobre higienske prakse, ki velja za posamezne storitve, upoštevati še dodatne ukrepe, ki jih navajamo v nadaljevanju.

 

Najpomembnejša pot prenosa novega koronavirusa je preko izločkov iz dihal in preko onesnaženih rok. Roke vedno smatramo kot onesnažene, izjema je le neposredno po njihovem umivanju ali razkuževanju. Z onesnaženimi rokami prenašamo povzročitelje okužbe nase in na druge osebe ter predmete, ki se jih dotikamo (npr. kljuke, ročaji, držaji, delovni pripomočki, denar, ipd.). Z upoštevanjem vseh navedenih ukrepov bomo zmanjšali možnost za okužbo in s tem ščitili sebe in druge. Za pravilno izvajanje samozaščitnih ukrepov mora odgovornost prevzeti vsak posameznik. Popolne varnosti ni.

 

Splošni ukrepi, ki jih morajo upoštevati tako izvajalci storitev (zaposleni) kot tudi stranke: 

• Svetujemo upoštevanje vseh splošnih ukrepov za zaščito pred okužbo z novim koronavirusom, navedenih na naslednji povezavi: https://www.nijz.si/sl/preprecevanje-okuzbe-z-virusom-sars-cov-2019. Priporočamo, da na vidnem mestu izobesite gradiva na temo umivanja in razkuževanja rok, higiene kašlja ter pravilne namestitve mask. 

• Izvajalci in stranke morajo biti brezznakov okužbe dihal (npr. nahod, kašljanje, bolečine v žrelu, povišana telesna temperatura temperatura).

 • Pogosto naj si umivajo in razkužujejo roke (npr. z razkužilom na osnovi 60 do 80 % alkohola). 

• Upoštevajo naj higieno kihanja in kašljanja. 

• Naj se ne dotikajo obraza,zlasti ne ust, nosu in oči, preden so roke umite ali razkužene. 

• Zaposleni nosijo obrazno masko in vizir ali kirurško masko IIR in zaščitna očala. 

• Stranke nosijo obrazno masko ali po možnosti kirurško masko IIR. 

• Čim manj naj se dotikajo različnih predmetov in površin, le toliko, kot je nujno potrebno. 

• Naročanje strank naj poteka po telefonu. 

• Priporočamo brezstično plačevanje. 

• Starejši in bolnikis kroničnimi nenalezljivimi boleznimi z večjimtveganjem za težji potek bolezni morajo še posebej pozorno upoštevati preventivne ukrepe in se dodatno zaščititi. Dokler epidemija ne izzveni tem osebam odsvetujemo obisk frizerskega salona. 

• Izvajanje storitev, kot je npr. oblikovanje obrvi, barvanje trepalnic, urejanje brade za enkrat odsvetujemo.

 

Ukrepi, ki jih morajo upoštevati izvajalci storitev – zaposleni: 

• Naročanje strank naj poteka po telefonu, dogovor naj bo o točni uri prihoda stranke in vrstistoritve. Zvečer predhodnega dne alizjutraj na dan storitve izvajalec pri naročenih strankah še preveri, ali je njihovo zdravstveno stanje primerno (ali imajo znake okužbe dihal (npr. nahod, k, kašljanje, bolečine v žrelu, povišana temperatura, motnje okušanja, vonja...)), ali živijo v gospodinjstvu z nekom, ki ima take znake, so v izolaciji oziroma v karanteni. V primeru pozitivnega odgovora stranko do nadaljnjega zavrne. 

• V salonu naj bo le toliko strank, kolikor jih lahko naenkrat postrežejo. 

• Zaradi dinamičnega procesa dela naj bo razdalja med delovnimi pari (od enega para frizer - stranka do drugega para) vsaj 2 metra. Med stranko in frizerjem pa 1 meter oz. največja možna razdalja, ki jo narava dela dopušča. 

• V čakalnici ni čakajočih, izjema je spremljevalec otroka ali invalida. 

• V salonu mora bitizagotovljena možnost umivanja in razkuževanja rok za zaposlene ter razkuževanja rok za stranke. 

• Zaposleni naj si pogosto umivajo ali razkužujejo roke, vedno pa npr. po uporabi telefona, računalnika, blagajne. 

• Podajalnik razkužila za stranke in koš za odpadne maske naj bosta nameščena takoj ob vhodnih vratih. Zaposleni naj nadzira, da si stranke po vstopu obvezno razkužijo roke. 

• Delo naj bo organizirano tako, da stranke v salonu ne čakajo. 

• Časopisov, revij, igrač NI na razpolago. 

• Zaposleni si umije ali razkuži roke pred in po delu z vsako stranko ter vmes, če delo prekine. 

• Vse frizerske storitve se izvajajo po obveznem predhodnem pranju las s šamponom v frizerskem salonu (o tem frizer stranko seznani že pri dogovoru za termin). Poleg tega je zaželeno, da si stranka že sama doma opere lase s šamponom. 

• Zaposleni nosijo obrazno masko in vizir ali kirurško masko (po možnosti IIR) in zaščitna očala. 

• Masko naj zamenja na 2 do 3 ure oz. prej, če se zmoči. Vizir za pred delom z naslednjo stranko obriše z alkoholnim razkužilom, enako zaščitna očala. 

• Obrazni kontakt (položaj obraz proti obrazu) naj se čim bolj omeji. 

• Po vsaki stranki je treba očistiti in razkužiti pribor in pripomočke (škarje, glavnike, sponke, krtače…)z izjemo tistih, ki so za enkratno uporabo ali se sterilizirajo. Pri uporabi razkužila dosledno upoštevamo navodila proizvajalca, še zlasti kontaktni čas (čas, ki je potreben, da razkužilo na predmetih uniči mikrobe). 

• Držalo in gumbe fena po vsaki stranki obrišemo z razkužilom. Zaradi nevarnosti električnega udara fena z razkužilom ne škropimo (sprejamo). 

• Po vsaki stranki očistimo in razkužimo odlagalne površine za delovne pripomočke in naslonjala stola za glavo in za roke ter površine, kamor stranka odloži svojo torbo. V primeru stolov iz tkanine, ki jih je težje razkužiti, naj se uporabi polivinilna prevleka za enkratno uporabo. 

• Delovna oblačila naj bodo iz materiala, ki se pere pri temperaturi najmanj 60°C, bolje 90°C. 

• Brisače naj se perejo pri temperaturi najmanj 60°C, bolje 90°C. 

• Ogrinjala za stranko naj bodo za enkratno uporabo. Če so pralna,se zamenjajo za vsako stranko in perejo pri temperaturi 60°C. 

• Prostore (tla, sanitarije…) očistimo vsaj enkrat dnevno po Priporočilih za čiščenje in razkuževanje prostorov izven zdravstvenih ustanov v času epidemije COVID-19: https://www.nijz.si/sl/navodila-za-ciscenje-in-razkuzevanje-prostorov-izvenzdravstvenih-ustanov-v-katerih-se-je-zadrzeval 

• Prostore je treba redno in učinkovito zračiti v skladu z Navodili za prezračevanje prostorov izven zdravstvenih ustanov v času širjenja okužbe COVID-19: https://www.nijz.si/sl/navodila-za-prezracevanje-prostorov-izven-zdravstvenihustanov-v-casu-sirjenja-okuzbe-covid-19

• Po izvršenem plačilu storitve najse razkužijo površine, kise jih dotikamo (npr. blagajna, blagajniški pult, tipke terminala POS), enako tudi roke. 

• Izvajalec naj ima nekaj mask na zalogi za primer, če pride stranka brez maske.

 

Ukrepi, ki jih morajo upoštevati stranke: 

• Stranka se na storitev naroči le takrat, ko je brez znakov okužbe dihal (npr. nahod, , kašljanje, bolečine v žrelu, povišana temperatura, motnje okušanja, vonja...). V primeru, da stranka zboli, že dogovorjeni termin odjavi. Enako velja, če živi v gospodinjstvu z nekom, ki ima znake okužbe dihal, če je v izolaciji ali v karanteni. 

• Takoj ob vstopu v prostor si razkuži roke. 

• Ves čas storitve nosi obrazno masko ali po možnosti kirurško masko IIR. 

• Torbe in garderobo odlaga na točno določeno mesto. S seboj naj ima čim manj stvari, samo to, kar nujno potrebuje. 

• Čim manj se dotika različnih predmetov in površin, le toliko, kot je nujno potrebno. 

• Pred izhodom si razkuži roke,sname in odvrže masko v koš ter si ponovno razkuži roke

Oglejte si tudi