V petek, 3. 10., je bila v Info centru TNP v Trenti še zadnja predstavitev uvedbe sistema urejanja prometa čez prelaz Vršič z zapornicami na obeh straneh prelaza. Predstavitev pred testnim obdobjem so zahtevali tako na Občini Bovec kot tudi domačini doline Trenta, med drugimi pa sta se je udeležila tudi župan Občine Bovec Valter Mlekuž in sodelavka mag. Cecilija Avsenik. Sredi tega tedna naj bi po besedah Jerneja Pavliča, državnega sekretarja na Ministrstvu za infrastrukturo, dokončali preplastitev na gorenjski strani in zatem cesto odprli. Trenutno na gorenjski strani potekajo zaključna dela za preplastitev ceste od koče na Gozdu do vrha prelaza. Kot je pojasnil Pavlič, so na vseh ovinkih, kjer so bile prej granitne kocke, te odstranili in površino asfaltirali. Dvotedensko testiranje sistema z zapornicami bodo začeli v ponedeljek, 13. oktobra, vendar parkiranje v tem testnem času še ne bo plačljivo. Na predstavitvi je najprej vse nagovoril župan Občine Bovec Valter Mlekuž, nato pa še predsednik KS Soča – Trenta Aljoša Hosner, ki je prisotne pozval predvsem k strpnim komentarjem.
Obnovitvena dela so začeli izvajati lani in vključujejo rekonstrukcijo vozišča in ureditev 90 parkirnih mest na vrhu prelaza, kar je sicer za lokalno skupnost odločno premalo. Kot je pojasnil Pavlič, drugačnega dovoljenja niso uspeli pridobiti zaradi zahtev naravovarstvenih institucij. Na obeh straneh prelaza so v dolini postavljene zapornice, ki bodo omogočale tako brezplačni tranzit kot tudi prehod s plačilom parkirnine na Vršiču. Testno obdobje je po besedah Pavliča nujno predvsem zaradi testiranja delovanja sistema, saj na mestih, kjer so postavljene zapornice ni najboljšega mobilnega oziroma internetnega signala. Na ta način želijo v prihodnjo poletno sezono, ko bodo med 15. junijem in 15. septembrom urejali promet in parkiranje z novim sistemom, vstopiti z popolno delujočim sistemom, po katerem bosta leva vozna pasova namenjena tranzitu, desna pa dostopu do parkirišč.
»Med 13. in 27. oktobrom bomo sistem preizkusili v praksi in odpravili morebitne pomanjkljivosti, pri čemer bomo testirali samih zapornic ter povezavo med njimi na obeh straneh prelaza, delovanje blagajn, prevzemanje parkirnih listkov, branje registrskih tablic, kakovost signala ter celostno delovanje sistema,« je med drugim v Trenti povedal Pavlič.
V času testiranja bo parkiranje brezplačno, višino parkirnine za prihodnje poletje pa bosta skupaj določili Občini Bovec in Kranjska Gora, ki bosta zagotavljali tudi redarsko službo za nadzor. Parkirnina bo namenjen stroškom informatorjev in rediteljev. V poletnem času bodo na voljo tudi brezplačni avtobusni prevozi, celoten projekt pa je po oceni ministrstva vreden okoli 10 milijonov evrov.




