Občina Bovec se je ponovno odločila za izdelavo OCPS, ki s strateškim načrtovanjem prometa stremi k izboljšanju kakovosti bivanja, zdravju in zadovoljstvu svojih prebivalcev, ter skupnosti dodaja privlačnejšo podobo in jo dela uspešnejšo. Proces OCPS pomeni vključujoč pristop, ki v vse faze načrtovalskega procesa vključuje različne segmente javnosti. S tem namenom je postavljena tudi javna razstava ‘Utrinki’ o procesu priprave nove Občinske celostne prometne strategije za občino Bovec, z vsebinami o izdelani viziji in ciljih OCPS, v okviru prireditve na prostem, ob drsališču pred Kulturnim domom v Bovcu, kjer si jo občani lahko ogledate v februarju in marcu.
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo (MOPE) je namreč novembra 2023 objavilo javni razpis za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027, z namenom vzpostavitve trajnostnega načrtovanja prometa v slovenskih občinah, s pomočjo temeljnega strateškega dokumenta, Občinske celostne prometne strategije (OCPS).
Namen celostne obravnave prometa je zasnovati dolgoročni proces trajnostnega načrtovanja prometa, ki bo lokalni skupnosti ponujal visoko kakovost življenja in dobre pogoje za razvoj, ter bo hkrati strateško preudaren, finančno učinkovit in s široko podporo prebivalcev.
Pristop, ki ga narekujejo nacionalne Smernice za pripravo OCPS ‘Potovali bomo udobneje, živeli bomo bolje’, se razlikuje od izdelave običajnih prometnih načrtov. Začne se z opredelitvijo vizije in ciljev občine na področju prometa, nadaljuje z usmerjeno analizo obstoječega stanja in šele na podlagi naštetega predlaga ukrepe, tesno vezane na uresničevanje vizije in doseganje zastavljenih ciljev.
Javna razstava ‘Utrinki’ o procesu priprave nove Občinske celostne prometne strategije za občino Bovec, z vsebinami o izdelani viziji in ciljih OCPS, je namensko postavljena zato, da bi javnost pobliže spoznala nekatere faze izdelave OCPS in je na ta način vključena v sam proces priprave OCPS.
Sprememba naših potovalnih navad je ključnega pomena, zato naj temelji na izrabi potenciala hoje in kolesarjenja, prenovi javnega potniškega prometa ter optimizaciji cestnega motornega prometa. OCPS pomeni spremembo tradicionalnih tehnik načrtovanja prometa, zato naj se vključi v obstoječe prostorske akte in z njo nadgradi obstoječe prometne dokumente.
O tem in še veliko več boste prebrali in si ogledali slikovni material na omenjeni razstavi. Vabljeni torej k ogledu!