Občina Bovec je začela aktivno pripravo druge Celostne prometne strategije Občine Bovec. Prva Celostna prometna strategija Občine Bovec je bila izdelana in sprejeta avgusta 2018, ker pa so se razmere močno spremenile, je nastopil čas za novo Občinsko celostno prometno strategijo (OCPS) Občine Bovec, v kateri bodo začrtani cilji za obdobje naslednjih sedmih let. S pomočjo OCPS bodo naslovljeni glavni izzivi na področju prometa, katerega cilji pa so tudi zmanjšanje motornega prometa in emisij, zagotavljanje čistejšega okolja, in na ta način tudi zmanjšanje porabe omejenih virov energije. Oblikovanje strategije sofinancira Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo s sredstvi evropske kohezijske politike. V ta namen je v četrtek, 17. 10. 2024, v veliki dvorani Stergulčeve hiše potekala prva delavnica z javno razpravo o analizi obstoječega stanja v prometu, na katero so bili povabljeni tudi občanke in občani Občine Bovec. Čeprav širše javnosti ni bilo, so predstavniki KS, društev in drugih institucij kot širša delovna skupina zelo delovno pristopili k podajanju predlogov za dosego prej omenjenih ciljev.
Na podlagi Povabila k oddaji ponudb z dne 26. 07. 2024 je bil kot najugodnejši ponudnik za izdelavo OCPS Občine Bovec izbran ARCO d.o.o. Nova Gorica. Delavnico je zato odprla direktorica izr. prof. mag. Polona Filipič Gorenšek, ki je med drugim povedala, da bo izdelana OCPS Občine Bovec podlaga za kandidiranje za javna sredstva:
»Ta sredstva se bodo dodeljevala za izvedbo infrastrukturnih in neinfrastrukturnih ukrepov na področju trajnostne mobilnosti, kot so opredeljeni v Programu evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji ter morebitnih drugih programskih dokumentih in drugih podlagah za črpanje evropskih ali nacionalnih sredstev.«
Občina Bovec je bila uspešna na Javnem razpisu za sofinanciranje občinskih celostnih prometnih strategij Ministrstva za okolje, podnebje in energijo, na podlagi katerega so bila odobrena sredstva za sofinanciranje izdelave OCPS Bovec v maksimalni višini, kar pomeni 19.600 evrov. Gre za sredstva evropske kohezijske politike za sofinanciranje stroškov postopka priprave OCPS, ki se izvaja kot neinfrastrukturni ukrep na horizontalni ravni v okviru PEKP 21–27, prednostne naloge 5 »Trajnostna (čez)regionalna mobilnost in povezljivost«, specifičnega cilja RSO 3.2 »Razvoj in krepitev trajnostne, pametne in intermodalne nacionalne, regionalne in lokalne mobilnosti, odporne proti podnebnim spremembam, vključno z boljšim dostopom do omrežja TEN-T in čezmejno mobilnostjo«.
Udeležence je pozdravil predsednik Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Občine Bovec in podžupan Miro Bozja, ki je pohvalil organizacijo delavnice in opravičil župana Valterja Mlekuža, ki se zaradi neodložljivih drugih obveznosti ni mogel udeležiti dogodka. Bozja je poudaril, da je tudi Občinski svet Občine Bovec sprejel sklep, da je potrebno star OCPS prevetriti in modernizirati, povedal pa je tudi, da Občina Bovec ni edina, ki se je lotila priprave nove Cestno prometne strategije v občini Bovec.
»Najprej smo izbrali pripravljavca, današnja delavnica pa je namenjena tudi občankam in občanom za podajanje predlogov, vendar, opažam, žal, da širšega interesa ni, čeprav smo dovolj časa oglaševali današnji dogodek. Veseli pa me, da ste se kot širša delovna skupina zbrali predstavniki Krajevnih skupnosti, različnih institucij in društev in drugih organizacij. Za Občino Bovec za projekt kot ožja delovna skupina skrbijo dr. Martina Lavrič, Marjeta Kavčič in Manja Pečkaj. Da bi dokument lahko čim bolj kakovostno izpopolnili, so predstavnice ožje delovne skupine zbrale kontaktne podatke predstavnikov širše delovne skupine, ki večinoma prihajajo iz lokalnega okolja. Sam si želim, da bi bili predlogi za oblikovanje nove strategije čim bolj konkretni in seveda sprejemljivi in uporabni. Nimamo čarobne palice, da bi izvedli nemogoče, zato poiščimo tisto, kar je izvedljivo. Poudariti pa moram, da bo ta dokument osnovno izhodišče, da lahko kasneje kandidiramo na sredstva EU in državna sredstva. Kar boste danes ugotavljali in predlagali bo vključeno v pripravo dokumenta in bo ključnega pomena. Moje osebno mnenje je, da bi se morali dotakniti tudi težjih nalog, kot je urejanje prevelikega prometa v poletnem času skozi Bovec. Razmišljamo, ali naj osrednji trg poleti zapremo za promet ali ne, iščemo rešitve, kje bi lahko načrtovali nova parkirišča, zato kar pogumno nastopite z vašimi predlogi. Kot predsednik SPV v Občini Bovec si najbolj želim, da bi bila prometna varnost in hkrati mobilnost čim boljša,« je svoj uvod v delavnico zaokrožil Bozja in prisotnim zaželel prijetno, predvsem pa uspešno delo.
Na delavnici so udeleženci zelo tvorno prispevali svoja mnenja o prednostih in slabostih stanja prometa v smislu hoje, kolesarjenja javnega potniškega prometa, drugega motornega in tranzitnega prometa ter parkirne politike. V drugem delu delavnice so analizirali obstoječe stanje ter orisali želeno stanje z oblikovanjem vizije in ciljev za namen orisa želenega stanja prometa v Občini Bovec v prihodnje.





