Logo MojaObčina.si
DANES
12°C
8°C
JUTRI
19°C
7°C
Oceni objavo

Električna vleka je nazaj!

Po šestnajstih mesecih in pol prekinitve je v večernih urah 18. junija 2015 po železniški progi iz Borovnice proti Verdu znova zapeljala električna lokomotiva – Živa 541-005 RTM. Spomnimo, da je 1. februarja 2014 katastrofalni žledolom spravil Slovenske železnice na kolena. Tovorni vlaki so sicer proti Kopru znova zdrveli v manj kot tednu dni, a gorje za prebivalce ob progi, z antikvarnimi dizelskimi lokomotivami. Medtem se je državni vrh praskal za ušesi in tuhtal, s katerega konca, kako in predvsem s čigavim denarjem naj se loti sanacije hudo zdelanega železniškega omrežja od Pivke do Borovnice. Kovali so načrte, skupaj praskali potrebna finančna sredstva, lokalnemu prebivalstvu, ki je imel zavoljo povečanega hrupa že dodobra razrahljane živce, pa trosili pravljice, kako bo sanacija končana v kratkem, najkasneje čez nekaj mesecev. Še jeseni je minister Peter Gašperšič v Borovnici zatrjeval, da bo elektrovleka usposobljena najkasneje spomladi, pa so maja proti Verdu šele postavljali stebre za električne vode. Ko so pričele na Jelenovem viaduktu rasti orjaške konzole, ob katerih se je prenekateri domačin vprašal, ali niso morebiti ukinili republiškega spomeniškega varstva, pa je postalo jasno, da je konec obnove prvega tira vendarle blizu. Če ne bi neznani gverilci izvajali nočnih rekvizicij kablov in stebrov, bi bila morebiti končana še kak dan prej. To seveda ne pomeni trenutnega in takojšnjega umika dizelskih lokomotiv z odseka Borovnica–Verd in borovniške »ranžirne« postaje, naj bi pa po nekih napovedih iz tukajšnjega prometa umaknili vsaj najglasnejše predstavnice te tehnike. Dokončen prehod na elektrovleko naj bi bil sicer po napovedih državnega vodstva izveden do letošnjega prvega šolskega dne. Da je bolj realno ta rok postaviti na prvi dan novega leta, pa me opozarjajo bolje obveščeni, ki so med drugim izvedeli, da je država pred kratkim – seveda šele po postavitvi novega omrežja – ugotovila, kako bi bilo pametno odstraniti potencialno nevarno drevje ob železniški progi, ki ga seveda ni malo.

 

Damjan Debevec, foto: Igor Trček

Oglejte si tudi