Občine: Bistrica ob Sotli, Brežice, Kostanjevica na Krki, Krško, Radeče, Sevnica Občine: Benedikt, Cerkvenjak, Cirkulane, Destrnik, Dornava, Duplek, Gorišnica, Hajdina, Hoče-Slivnica, Juršinci, Kidričevo, Kungota, Lenart, Lovrenc na Pohorju, Majšperk, Makole, Maribor, Markovci, Miklavž na Dravskem polju, Oplotnica, Ormož, Pesnica, Podlehnik, Poljčane, Ptuj, Rače-Fram, Ruše, Selnica ob Dravi, Slovenska Bistrica, Središče ob Dravi, Starše, Sveta Ana, Sveta Trojica v Slovenskih goricah, Sveti Andraž v Slovenskih goricah, Sveti Jurij v Slovenskih goricah, Sveti Tomaž, Šentilj, Trnovska vas, Videm, Zavrč, Žetale Občine: Borovnica, Brezovica, Dobrepolje, Dobrova-Polhov Gradec, Dol pri Ljubljani, Domžale, Grosuplje, Horjul, Ig, Ivančna Gorica, Kamnik, Komenda, Litija, Ljubljana, Log - Dragomer, Logatec, Lukovica, Medvode, Mengeš, Moravče, Škofljica, Šmartno pri Litiji, Trzin, Velike Lašče, Vodice, Vrhnika Občine: Bloke, Cerknica, Ilirska Bistrica, Loška dolina, Pivka, Postojna Občine: Ajdovščina, Bovec, Brda, Cerkno, Idrija, Kanal ob Soči, Kobarid, Miren-Kostanjevica, Nova Gorica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Tolmin, Vipava Občine: Apače, Beltinci, Cankova, Črenšovci, Dobrovnik, Gornja Radgona, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Kobilje, Križevci, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Moravske Toplice, Murska Sobota, Odranci, Puconci, Radenci, Razkrižje, Rogašovci, Sveti Jurij ob Ščavnici, Šalovci, Tišina, Turnišče, Velika Polana, Veržej Občine: Črnomelj, Dolenjske Toplice, Kočevje, Kostel, Loški Potok, Metlika, Mirna, Mirna Peč, Mokronog-Trebelno, Novo mesto, Osilnica, Ribnica, Semič, Sodražica, Straža, Šentjernej, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice, Trebnje, Žužemberk Občine: Ankaran, Divača, Hrpelje-Kozina, Izola, Komen, Koper, Piran, Sežana Občine: Hrastnik, Trbovlje, Zagorje ob Savi Občine: Braslovče, Celje, Dobje, Dobrna, Gornji Grad, Kozje, Laško, Ljubno, Luče, Mozirje, Nazarje, Podčetrtek, Polzela, Prebold, Rečica ob Savinji, Rogaška Slatina, Rogatec, Slovenske Konjice, Solčava, Šentjur, Šmarje pri Jelšah, Šmartno ob Paki, Šoštanj, Štore, Tabor, Velenje, Vitanje, Vojnik, Vransko, Zreče, Žalec Občine: Črna na Koroškem, Dravograd, Mežica, Mislinja, Muta, Podvelka, Prevalje, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Ribnica na Pohorju, Slovenj Gradec, Vuzenica Občine: Bled, Bohinj, Cerklje na Gorenjskem, Gorenja vas-Poljane, Gorje, Jesenice, Jezersko, Kranj, Kranjska Gora, Naklo, Preddvor, Radovljica, Šenčur, Škofja Loka, Tržič, Železniki, Žiri, Žirovnica Borovnica
DANES
5°C
2°C
JUTRI
3°C
-1°C
Oceni objavo

Nepričakovanje pričakovanega

Oziroma zakaj je OO NSi Borovnica zavrnil proračun.
V preteklih mesecih je občinski odbor NSi Borovnica dal več predlogov na izboljšanje proračuna v občini – na način, da ne bi omejevali socialnih transferjev in da bi bolj racionalno upravljali z občinskim denarjem. Glavni predlogi in pripombe NSi so naslednji:

1. Na področju financ predvsem bode v oči povečanje mase plač za neverjetnih 100.000 EUR. Ker župan želi zaposliti dve novi osebi, smo mu predlagali, da je 50.000 EUR dovolj za dve zaposlitvi. Pri pregledu proračuna smo opazili, da bo večina borovniške uprave napredovala s 1. 12. 2015; ena oseba z odpiranjem novega delovnega mesta in zapiranjem starega, kjer je napredovanje mnogo hitrejše, in trije uslužbenci bodo napredovali znotraj delovnega mesta. Predvsem zaradi »uspešnega« delovanja občinske uprave v zadnjem štiriletnem obdobju. Po novem bomo imeli 3 višje svetovalce, v prejšnjem mandatu jih ni bilo.

2. Neresnost uprave Občine Borovnica je vidna tudi v pošiljanju dokumentov za seje, tako smo predlog sprememb proračuna in vseh 11 točk za sejo v četrtek (16. aprila) dobili v petek, 10. aprila, gradiva je bilo za več kot 300 strani. Amandmaje naj bi stranke pripravile do 3 dni pred začetkom seje, kar nam da približno 3 dni za pregled vse dokumentacije in pripravo amandmajev, pri čemer je bila še seja delovnega telesa v torek. V ostalih občinah gradivo pošljejo svetnikom vsaj 2–3 tedne pred sejo. Sicer so vsa gradiva objavljena na spletu v obliki PDF, a na žalost kot slike, kar ne omogoča hitrega pregleda.

3. Vsak proračun mora imeti rep in glavo! Ker je Čista Ljubljanica sestavni del proračuna 2015–2016, se morajo pred sprejemom proračuna razčistiti tudi obremenitve občanov. Pred sprejemom proračuna bi morali občani dobiti informativne izračune, in ne nekaj tednov pred koncem projekta. Kljub prošnji, da bi občina začela temeljito revizijo projekta, smo naleteli na gluha ušesa. Gradbeni del projekta se je podražil za 50 %, projektna dokumentacija nas je stala 200.000 EUR. Torej mora biti vsak meter kanalizacije popisan v projektni dokumentaciji in tudi v gradbenih knjigah, ki se vodijo pri vsakem projektu! Revizija projekta se lahko opravlja med izvajanjem projekta in je to del normalnega delovnega procesa. Tisti, ki trdi, da se bo projekt z revizijo ustavil, namerno zavaja javnost! Občani pri položnicah plačujemo tudi amortizacijo vodovoda, torej mora pri projektu sodelovati tudi podjetje, ki bo omrežje upravljalo!

4. Občina se je odločila, da bo prodajala javno dobro, to pomeni, da bodo prisvojeni uradni deli cest šli v zasebne roke, in tako marsikdo ne bo več imel dostopa do svoje lastnine. Preden se prodaja tako javno dobro, mora župan s tem seznaniti vse prizadete, npr. s tablami na delu ceste, ki se prodaja oz. bo šel v zasebno last. Parcele z zaznamkom javno dobro so vpisane v zemljiško knjigo in z njimi občina le upravlja, so pa v lasti vseh občanov. Svetniki lahko glasujemo, da se sprejme sklep o ukinitvi javnega dobra; v tem primeru občina to lahko proda, kar pa se nam ne zdi prav, kajti že mnogo let vse te parcele služijo ljudem (kraljivci, gozdne poti – rampe, intervencijske poti itd.). Občina pojasnjuje, da tega ne potrebuje, rabi pa denar.

5. Iz novih delovnih mest ni razvidnega učinka v proračunu, za investicije ima občina rezerviranega manj denarja, kot ga ima za povečevanje mase plač ...

6. Po volitvah morajo na prvi seji novi svetniki iz svojih vrst predlagati tri kandidate in jih potrditi, da se sestavi Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja, tako določa Statut. Pred prvo sejo je stari župan, g. Ocepek, povabil predstavnike list, naj podajo predloge. Ker stranka NSi ni podala predloga, ker ga ni dolžna dati, so smatrali, da ne predlagajo nikogar, in so tako sestavili komisijo s predsednikom Matjažem Ocepkom ter dvema članoma, Josipom Belovičem in Sinišo Pezljem. Svetniki so jih morali le potrditi, nihče ni smel nič komentirati ali predlagati, kar pa je v nasprotju s poslovnikom Občine Borovnica. Ta komisija ima največjo moč, zato je treba pri njeni sestavi upoštevati volilni rezultat, kar so nam pojasnili pri pravni službi na ministrstvu za javno upravo. Tako bi morala biti komisija sestavljena iz strank (1.) SD, (2.) NSI in (3.) SDS ali SMC. Kljub opozorilom Komisija za statutarna pravna vprašanja, ki jo sestavljajo Siniša Pezelj, Matjaž Ocepek in Bojana Mazi, ne vidi tu nič spornega. Tako je bil pred prvo sejo pripravljen konstrukt in s tem so si določili moč vpliva in nadzora, ki jo s to komisijo tudi imajo. S takimi dejanji se pokaže politična nekultura do volivcev. S tem so hudo kršili Statut Občine Borovnica.

OO NSi Borovnica želi, da bi občina postala uspešna na normalen način, in ne le z dodatnimi finančnimi obremenitvami občanov (kazni, položnice za kanalizacijo ipd.).

OO NSi Borovnica
www.borovnica.nsi.si

Oglejte si tudi