Informativni dan novega ministra za infrastrukturo se je začel v Luki Koper, kjer se je v družbi obeh direktorjev seznanil z delovanjem slovenskega okna v svet, nato pa nadaljeval z ogledom lokacije, predvidene za t. i. izvlečni tir, začetek izgradnje drugega tira, za katerega naj bi bilo gradbeno dovoljenje izdano v začetku prihodnjega leta. Investicija, težka 1,4 milijarde evrov, naj bi imela do zdaj zagotovljenih šele 300 milijonov evropskih sredstev, preostalo pa naj bi napraskali iz nekakšnega »javno-zasebnega partnerstva«. Sledila je dolga vožnja z vlakom proti Borovnici, kjer se je minister na lastne oči prepričal o katastrofalnih posledicah žledoloma ter na lastna ušesa o rohnečih dizelskih lokomotivah. Na železniški postaji v Borovnici je visoke goste pričakala truma novinarjev vseh pomembnejših medijev v državi, prav tako pa borovniški župan Bojan Čebela, ki je terjal informacije glede trenutno najbolj perečih vprašanj, povezanih z železnico – glede lokacij baznih postaj ter rešitev za zmanjšanje hrupa, predvsem v nočnem času. Usklajevanja v tej smeri, tudi s civilno iniciativo, še potekajo. Minister Gašperšič je ob tej priložnosti pojasnil, da morajo v skladu z zakonom o odpravi posledic žleda v rebalansu proračuna za prihodnje leto še zagotoviti 23 milijonov evrov, a da težav ne bi smelo biti. Elektrovleka do Borovnice naj bi bila tako po njegovih informacijah »usposobljena v spomladanskem obdobju«. Izčrpnejši je bil direktor Slovenskih železnic Mes, ki je potrdil, da bo skupaj z letošnjimi 15 milijoni obljubljenih 23 milijonov evrov »dovolj za sanacijo proge od Pivke do Borovnice«. Proti koncu novembra so iz Prestranka premaknili menjavo dizelskih lokomotiv v Rakek, tekom zime naj bi jo »do Logatca, in v spomladanskem obdobju bo celoten odsek elektrificiran. Treba je dejansko na novo zgraditi stebre, na novo progo elektrificirati, vse to pa je treba narediti ob pretočnosti proge.« Železnice si namreč ne morejo privoščiti, da bi bila proga zaprta več kot dvanajst ur, je pojasnil Mes, saj bi to pomenilo, da 150 vlakov po Sloveniji obstoji in bi zamude postale povsem nesprejemljive za stranke. Količine prepeljanega tovora pa naj bi bilo vedno več, letos celo do 10 % več kot lani.
Damjan Debevec, foto: DD




