Logo MojaObčina.si

Borovnica

DANES
12°C
-1°C
JUTRI
15°C
-2°C
2029

TIHA MOČ VODE: PROPAD BOROVNIŠKEGA VIADUKTA KOT OPOZORILO ZA UPRAVLJANJE LJUBLJANSKEGA BARJA

Občina Borovnica, Krajinski Park Ljubljansko barje, OŠ dr. Ivana Korošca in HUD Karel Barjanski vas vabijo, da se v sklopu Dnevov evropske kulturne dediščine in Tedna kulturne dediščine, v četrtek, 28. 9. 2017, ob 18.00, v OŠ dr. Ivana Korošca, na Paplerjevi ulici 15, v Borovnici, udeležite predavanja : VODA IN ŽELEZNICA NA LJUBLJANSKEM BARJU. Predaval bo direktor KP Ljubljansko barje g. Janez Kastelic.
V poljudnem predavanju bo g. Janez Kastelic na kratko predstavil kako je nastalo Ljubljansko barje, kako se je iz močvirja spremenilo v kulturno krajino, kakršno poznamo danes, kaj je k temu prispevala železnica in kako je železnica spremenila transport in transportne poti na Ljubljanskem barju. Na primeru Borovniškega viadukta bo pojasnil, kako podcenjujoč in enostranski odnos do vode, ki ignorira se ne meni za njeno tiho, a uničujočo moč, o kateri nam govorijo z vodo povezani miti in legende, vodi k uničenju mogočne infrastrukture in arhitekture. Opozoril bo na paradoks, da se prav zaradi osuševanja poplavna ogroženost na Ljubljanskem barju povečuje in ta paradoks poskušal razložiti na vsem razumljiv način. S projekcijo računalniških sličic pa bo tudi slikovito prikazal kakšna sta bila Ljubljansko barje in njegovi prebivalci nekoč ter gradnjo, slavo in propad Borovniškega viadukta.

V soboto, 30. 9. 2017, pa vas vabimo na voden ogled ostankov železniškega vodovoda in  sistema za napajanje parnih lokomotiv.  Odhod bo ob 10.00 z Molkovega trga, kamor se bomo vrnili okoli 12.00. Na ogledu se bomo sprehodili ob potoku Malenca in spoznali, kje je nekoč tekla mlinščica za poganjanje mlinov in žag. Če bo to dovoljevalo vreme, se bomo povzpeli do zajetja Malenca, ki je nastalo zaradi izgradnje vodovod za napajanju parnih lokomotiv na stari železniški postaji, vodovod pa je do leta 1985 služil tudi za oskrbo večjega dela Borovnica z vodo. Po Cesti na Grič se bomo podali do Z pete nekdanjega železniškega viadukta in si z nje ogledali Borovniško kotlino, potem pa mimo poslopja stare železniške postaje ter ostankov nekdanje kurilnice in obračališča železniških vozil pot previdno nadaljevali preko sedanje proge. Takoj čez progo si bomo ogledali ostanke kanala za čiščenje parnih lokomotiv in ostanke lokalnega sistema za njihovo napajanje z vodo. Po stezi se bomo spustili pod Jelenov most ter se mimo Mavčeve doline vrnili na Molkov trg. Pohodniška obutev  je obvezna! 

Všečkaj objavo

Oceni objavo

Število glasov: 0

Oglejte si tudi

Komentarji

Za komentiranje se morate prijaviti.
Na ta prispevek še ni komentarjev. Bodi prvi!