Logo MojaObčina.si
JUTRI
19°C
7°C
SOB.
23°C
7°C
Oceni objavo

Dva milijona evrov za popravilo proge

Slabo stanje železniške proge v strmem odseku med Verdom in Borovnico je Slovenske železnice prisililo, da so sredi maja vendarle pristopile k obsežnim sanacijskim delom. Delalo se je predvsem na levem tiru (od Borovnice proti Verdu), saj je nasprotno stran sanacija "doletela" že pred kakim desetletjem. Vzrok za hudo dotrajanost proge gre seveda iskati v zahtevni konfiguraciji terena, kjer se mora železnica z Ljubljanskega barja (od Borovnice) do postaje Verd v razdalji samo 11,3 km povzpeti za kar 110 metrov. Še posebno težje, tovorne kompozicije vlakov pri tem v klancu spodrsavajo in zdelujejo tirnice, med spustom pa z zaviranjem (še posebno poleti) nemalokrat zažgejo lesene pragove. Temeljita obnova, ocenjena na dobra dva milijona evrov, je bila neizogibna. Do sredine julija so tako železniški gradbinci (oz. njihovi podizvajalci) intenzivno menjali lesene pragove z novimi in nov pritrdilni material v lokih (ovinkih), menjali tolčenec z novim oziroma sejali obstoječe tirne grede in le dodajali novega, menjali tirnice z novimi oziroma jih le medsebojno menjali v lokih, urejali geometrijske lege tira s stroji za regulacijo tira ter odvodne jarke. Borovničani in drugi uporabniki železniških storitev smo sanacijo odseka proge, ki je bil med deli povsem zaprt, občutili predvsem ob daljših zamudah upočasnjenih potniških vlakov. Čeprav zlobni jeziki na to porečejo, da so železnice le dobile opravičilo za že utečene vsakodnevne zamude … Med delovnikom, ki je tekel na petek in svetek, od zore do mraka, na žgočem soncu ali v dežju, pa se je po dolini razlegal tudi zvočni signal, ki je delavce opozarjal na prihajajoče vlake. Precej pozornosti je med drugim vzbudila sanacija proge na Jelenovem viaduktu, saj res ne vidimo prav pogosto, da bi po njem poleg vlakov vozili tovornjaki, bagri in buldožerji. No, glede na stanje 157-letnega starčka pa se bi znala težka mehanizacija nanj v nekem srednjeročnem obdobju vrniti. Svojevrstne pridobitve so bile v tem času deležne tudi Laze, kjer so vzpostavili začasno železniško postajališče – resda zgolj za nekaj mesecev in le za prevoz delavcev, a upanje o čem trajnejšem v okviru idej o primestni železnici ostaja. Tako kot so v Borovnici ostale gore rabljenih (a kakovostnih) železniških pragov, ki jih je po ugodni ceni mogoče kupiti na železniški postaji pri uradu sekcije za vzdrževanje proge.

 

Damjan Debevec

Oglejte si tudi